Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Ciske
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 10.11.2021 - 13:37  ·  #10426
Die XC70 lijkt wel hagelnieuw... echt een mooi resultaat, hopen dat het weer even blijft meezitten zodat je langer dan een dag echt genieten kan van zo'n schone auto... ik heb vandaag de spiegelkap van de bestuurderskant ook maar opnieuw gespoten, de spiegel aan de bijrijderskant is nu zo strak dat de andere niet uit kon blijven, weer super goed gelukt, nu aan het drogen en dan morgenochtend nog wat na poetsen en tegen de avond weer monteren.. lijkt op de foto's altijd wat appelsien die blanke lak maar het is echt super mooi.. de camera van de telefoon legt altijd het accent op iets wat ik niet zie...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
reddok
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 10.11.2021 - 22:16  ·  #10427
Oldy een beetje van deze tijd gemaakt😄. Bluetooth setje ( via hier volgens mij wel gekend persoon) tussen de HU-803 gekoppeld. Klusje viel heel erg mee. Connectie met telefoon ging heel soepel.

Even genoten in de wagen van een Spotify playlist-je 🎶🔊🔊. Morgen het bellen nog eens testen.
Eerste indruk is 👍🏼👍🏼👍🏼
MathijsT
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 10.11.2021 - 22:36  ·  #10428
Dit setje heb ik ook in mijn vorige V70 geplaatst, echt een prima klus om te doen! Geluid was echt goed :ok_hand:

Hopelijk kan ik einde week mijn “nieuwe” V70 ophalen en ben ik benieuwd of de Yatour het ook zo goed doet!

Geniet er iig van!

Quote door reddok

Oldy een beetje van deze tijd gemaakt😄. Bluetooth setje ( via hier volgens mij wel gekend persoon) tussen de HU-803 gekoppeld. Klusje viel heel erg mee. Connectie met telefoon ging heel soepel.

Even genoten in de wagen van een Spotify playlist-je 🎶🔊🔊. Morgen het bellen nog eens testen.
Eerste indruk is 👍🏼👍🏼👍🏼
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 13.11.2021 - 16:37  ·  #10429
Vandaag de V40 even aangepakt. De benzinemeter gaf al een tijdje niets meer aan, of althans, niet de juiste waarde. Dit is een bekend probleem bij dit model, er is dan een draadje in de benzinepomp losgekomen.
Dus achterbank eruit, luikje eraf waaronder de pomp zit en de ring met een beitel en hamer los getikt. Dan kan de pomp eruit en kan je het draadje weer solderen.

Wat heb ik geleerd:
* Ik kan niet solderen.... Wat een bende is het geworden zeg!!! Maar het zit redelijk vast.
* Je morst altijd wat benzine met het verwijderen van de pomp. Heel de auto stinkt nu dus naar benzine hoewel ik de hele dag al de deuren open heb gehad. Zal nog wel een tijdje duren voor dat weg is.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 13.11.2021 - 18:27  ·  #10430
Vandaag samen met mijn zoon bij alledrie de Volvo’s de zomerbanden gewisseld voor de winterbanden. We hadden dat in een goed uur geregeld :Thumbsup:
Ik had al jaren zo’n klein hobby krikje dat we hiervoor gebruikte maar dat voldeed al een hele tijd niet meer hiervoor: bij de V70N AWD moest ik daar een zelfgemaakte verhoging onder leggen omdat de wielen anders niet vrij van de grond kwamen, de vanaf fabriek verlaagde C30 van mijn zoon moesten we met de voorwielen op houten balken rijden omdat het krikje daar anders niet onder paste.
Voor de XC70 durfde ik die combinatie niet te gebruiken. Daarom een paar maanden geleden een nieuwe garagekrik gekocht met een bereik van 7,5 tot 50,5 cm. En dat werkt heel fijn en past zelfs onder de C30 van mijn zoon. Ook nog eens veel stabieler dan zo’n klein krikje.
In een ander topic was al de discussie over een slagmoersleutel, een goedkope of een duur merk. Ik heb al een paar jaar een simpele van Parkside / Lidl. Koste toen inclusief accu en doppen 17, 19, 21 en 23 iets van € 59,00 en die voldoet prima! Bij alledrie de wagens de wielbouten hiermee los en vast kunnen draaien zonder een lege accu hiervan. Voor die enkele keer voor mij geen duur merk.
Jennee
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 19
Subject:

· 
Posted: 13.11.2021 - 21:43  ·  #10431
Vandaag het 'inlaat spruitstuk sensor' gekuist want de gasrespons was echt slecht. Deze was vol met roet en vuil. Daarna terug erin gestoken en de gasrespons was veel beter. En dan heb ik ook de oliefilter vervangen omdat het al 9000 kilometer geleden was. Toen ik het eruit haalde rook het naar verbrandde olie, er liep ook wat olie van de zijkanten van de filter. Ik denk dat dit was omdat er een stukje uit de O-ring was, die O-ring kreeg ik samen met de oliefilter dus nu lekt ze niet meer.
Saeftinghe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 14.11.2021 - 09:07  ·  #10432
Gisteren de kachelventilator uitgebouwd. Want hij deed helemaal niets meer. Draaien aan de standenknop van de ecc of de voorruitontwaseming had geen effect. de motor gaf totaal geen reactie. Na veel priegelen om alle schroeven los te krijgen en de motor uiteindelijk uitgebouwd te hebben, bleek bij schudden er behoorlijk veel roestvlokken uit de ventilatormotor te komen. De motor was verder helemaal droog, dus denk dat hij gewoon echt vervangen moest worden. Nu een nieuwe motor besteld en als deze woensdag komt overzetten in de oude behuizing en weer inbouwen. In de herfst geen goede zaak om geen ventilatie te hebben. To be continued
MathijsT
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 17.11.2021 - 19:03  ·  #10433
Vandaag gepoetst! De auto met de stofzuiger te grazen genomen, vlekken in de hemel en vloer schoongemaakt. Én met groene zeep en een zachte spons het leer gereinigd. Ik ben langzaam aan de auto aan het schoonmaken, morgen de rest van de passagiersstoel, achterkant van de beide voorstoelen en de achterbank. Daarna met de reinigingsset van Volvo nog een keer reinigen en verzorgen.
James Dean

Subject:

· 
Posted: 17.11.2021 - 20:45  ·  #10434
Lekker simpele ingreep vandaag na een dik jaar op 70 graden rond gereden te hebben: nu maar een verse thermostaat en weer mooi 90 graden :)
Wakkerewilly

Subject:

· 
Posted: 17.11.2021 - 23:02  ·  #10435
Heel verstandig, scheelt ook aardig in het verbruik.
V70_R_AWD_2003
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 18.11.2021 - 09:58  ·  #10436
Nieuwe veerpootbrug gemonteerd in de motorruimte. Plus bumperbescherming op de achterbumper.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 18.11.2021 - 13:01  ·  #10437
Nu deze Black Lady kortgeleden zonder morren door de 3 tons barrière is gekomen en haar baas steeds meer gebruik van haar maakt, mocht ze vandaag in bad. Sinds ik vijf jaar geleden met pensioen ging zou het gebruik van deze schone afnemen, maar omdat ik dit jaar op basisscholen door heel Brabant ''dode hoek les'' geef onder VVN-vlag, komt er van rust weinig meer terecht.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.11.2021 - 13:33  ·  #10438
Hij staat er weer keurig bij Folke!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 18.11.2021 - 19:31  ·  #10439
De Black Lady staat er weer perfect bij. :Thumbsup:
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 18.11.2021 - 20:48  ·  #10440
Quote door folke3

maar omdat ik dit jaar op basisscholen door heel Brabant ''dode hoek les'' geef onder VVN-vlag, komt er van rust weinig meer terecht.

vvn?! dan ken je Rob Stomphorst ook wel neem ik aan? woordvoerder van vvn en een prettig gestoorde soort van zwager van mij.

Selected quotes for multi-quoting:   0