Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Ciske
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 06.07.2022 - 21:41  ·  #10831
Laten doen..., inmiddels gisteren, grote beurt, apk, nieuwe aandrijfashoes, verlaging onder de auto vandaan en originele veren terug , daarna uitlijnen en weer klaar... bij Huijsmans in Steenbergen... rijd weer lekker... zonder het verlagen..
emperorbone
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 06.07.2022 - 22:23  ·  #10832
Vandaag de veren aan de achterkant vervangen door twee verzwaarde exemplaren. Eenvoudig klusje als je de moeite neemt even voor een uurtje een brug te huren. Auto staat nu iets hoger aan de achterkant, vond het voorheen onbeladen al een beetje aan de lage kant, ben benieuwd als ik de auto weer volgeladen heb dit weekend.
CrazyOne
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 07.07.2022 - 10:04  ·  #10833
Ik zit er ook over na tedenken om dat te doen, vindt de mijne ook een beetje laag op de poten staan. Welke veren heb jij gebruikt?
emperorbone
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 07.07.2022 - 16:12  ·  #10834
Ik heb uiteindelijk deze gekocht: https://www.autodoc.nl/lesjofors/2261332

Het gaat in mijn geval overigens wel om een V70 classic, ik lees in jouw topic dat je er een uit 2004 hebt, daar ga je andere veren voor nodig hebben denk ik.
johanl
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.07.2022 - 19:14  ·  #10835
Ik had een tijdje een brandend motorstoringslampje, vanwege foutcode ECM-262A. LMM en beide lambda-sensors vervangen maar fout bleef terugkomen. Bleek een vacuumslang onder het inlaatspruitstuk over een lengte van 10cm gescheurd te zijn.
Vandaag een deel van de vacuumslangen vervangen door nieuw, was niet voor zijn tijd. Na 20 jaar waren ze behoorlijk verpulverd.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 07.07.2022 - 22:19  ·  #10836
Nog niets aan de koets gedaan maar morgen ochtend dus wel .
De 5 bobines gaan vervangen worden door nieuwe...de hamvraag...moet ik nog ergens rekening mee houden?! -pool van de accu los ...etc.etc.
Gero
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.07.2022 - 06:26  ·  #10837
Quote door Barre gaander

De 5 bobines gaan vervangen worden door nieuwe...de hamvraag...moet ik nog ergens rekening mee houden?! -pool van de accu los ...etc.etc.

Ik heb eergisteren de bougies en bobines vervangen, ik had zelf de dwarsbalk niet verwijder wel de aan 1 kant ( van de intercoolerpijp naar de turbo) losgemaakt, alles ging goed met het vervangen van de bobines/bougies totdat ik tijdens het monteren van de kleppendeksel 1 losse torch bitje liet vallen, ik zag niet waar het bitje viel, totdat ik die opening zag van die losse intercooler buis, ik had die niet afgedekt, Ooh nee dacht ik , die bit zal daar toch niet ingevallen zijn ? dat is de ingang naar de turbo, dus ik moest die bit vinden, ik heb zelf de auto opgekrikt en van onder lopen zoeken, niks gevonden, de volgende dag heb ik met zo'n magneet antenne heel de omgeving lopen zoeken ( waar ik het liet vallen) en uiteindelijk heb ik het gevonden, ik moest er niet aandenken als ik die bit niet had gevonden dan moest ik de turbo wel demonteren om te kijken of het er in lag,
dus als je die buis demonteert , dek de opening af , je weet maar nooit, "een ongeluk zit in een klei hoekje"
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.07.2022 - 07:14  ·  #10838
Quote door Gero

Quote door Barre gaander

Ik heb eergisteren de bougies en bobines vervangen, ik had zelf de dwarsbalk niet verwijder wel de aan 1 kant ( van de intercoolerpijp naar de turbo) losgemaakt, alles ging goed met het vervangen van de bobines/bougies totdat ik tijdens het monteren van de kleppendeksel 1 losse torch bitje liet vallen, ik zag niet waar het bitje viel, totdat ik die opening zag van die losse intercooler buis, ik had die niet afgedekt, Ooh nee dacht ik , die bit zal daar toch niet ingevallen zijn ? dat is de ingang naar de turbo, dus ik moest die bit vinden, ik heb zelf de auto opgekrikt en van onder lopen zoeken, niks gevonden, de volgende dag heb ik met zo'n magneet antenne heel de omgeving lopen zoeken ( waar ik het liet vallen) en uiteindelijk heb ik het gevonden, ik moest er niet aandenken als ik die bit niet had gevonden dan moest ik de turbo wel demonteren om te kijken of het er in lag,
dus als je die buis demonteert , dek de opening af , je weet maar nooit, "een ongeluk zit in een klei hoekje"

hallo Gero,

bedankt voor die tip,had ik zelf nog niet aan gedacht...inderdaad,moet je niet aan denken dat er iets invalt😣.
Ik had n tijdje terug ook zo,n uitschuifbare magneet antenne aangeschaft...heel handig.
Had jij de accu nog losgehaald? de bobine,s zijn toch elec.onderdelen en word dat niet altijd geroepen omdat te doen?
headlight
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 28
Subject:

· 
Posted: 08.07.2022 - 07:21  ·  #10839
Quote door Barre gaander

Had jij de accu nog losgehaald? de bobine,s zijn toch elec.onderdelen en word dat niet altijd geroepen omdat te doen?

Mwa dat zal wel loslopen, als je je er prettiger bij voelt dan zou ik de accu vooral even loshalen. Ik heb het destijds zonder gedaan, de plastic koppen geleiden niet en voor die stekkers ben ik ook niet zo bang.

Als de motor uitstaat word er ook niks aangestuurd qua ontsteking dus het is ook niet zo dat de ecu ineens iets ""kwijt" is
Gero
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.07.2022 - 08:21  ·  #10840
Quote door Barre gaander

Quote door Gero

Quote door Barre gaander

hallo Gero,

bedankt voor die tip,had ik zelf nog niet aan gedacht...inderdaad,moet je niet aan denken dat er iets invalt😣.
Ik had n tijdje terug ook zo,n uitschuifbare magneet antenne aangeschaft...heel handig.

Ik had de accu niet losgehaald, de stekker van de bobine heb ik mbv een sate stokje losgekoppeld , gewoon de scherpe punt van het stokje onder vergrendeling schuiven, daarna kwam het makkelijk los.
het viel mij wel op dat er olie onder het kleppendeksel lag, ondertussen had ik wel een nieuwe olie vuldop gemonteerd , even de boel in de gaten houden.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.07.2022 - 08:52  ·  #10841
Olie kwam ik ook tegen...volgens een ervaren volvo monteur komt dit wel vaker voor...olie dop heb ik al vervangen,alles schoon gemaakt en paar maanden later weer t zelfde.
Het schijnt dat de bouten die je ziet zitten olie door laten🤔🤔
Advies was: laat t deksel er af,uurtje stationair laten draaien en dan zie je olie belletjes bij de bout(en) die niet meer goed zijn.
Ik heb t nog niet uitgeprobeerd.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.07.2022 - 10:23  ·  #10842
nieuwe bobine s zitten er in...merk ik verschil?? niet echt,alleen 195 euro lichter😂
Gero
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.07.2022 - 11:31  ·  #10843
Quote door Barre gaander

nieuwe bobine s zitten er in...merk ik verschil?? niet echt,alleen 195 euro lichter😂

Ik moet nog een ritje maken, ik denk dat ik het verschil ook niet zal merken de R reed al lekker , maar in ieder geval ze zijn vervangen en je weet electronica kan van de een op ander dag gewoon kapot gaan.
De olie onder de kleppendeksel hou ik in de gaten !!
Ciske
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.07.2022 - 23:57  ·  #10844
Gisteren inmiddels ben ik terug geweest met de v70 bij Huijsmans want bij warme motor liep de auto bij het starten op 3 cilinders... als je gas gaf was het over en liep ie netjes, koude motor was geen probleem dan liep ie meteen vloeiend... auto achtergelaten en toen bleek er een kleine scheur in het porselein van de bougie te zitten, is waarschijnlijk gevallen in het magazijn of tijdens transport of iets in die trant... nieuwe bougie geplaatst en de auto loopt weer als vanouds,...perfect...en weer door... kan gebeuren...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 09.07.2022 - 10:11  ·  #10845
Mooi dat het is opgelost.
Is overigens niet de eerste keer dat ik hoor dat dit met nieuwe bougies gebeurd.🤔

Selected quotes for multi-quoting:   0