Quote door Barre gaander
Nog niets aan de koets gedaan maar morgen ochtend dus wel .
De 5 bobines gaan vervangen worden door nieuwe...de hamvraag...moet ik nog ergens rekening mee houden?! -pool van de accu los ...etc.etc.
Ik heb eergisteren de bougies en bobines vervangen, ik had zelf de dwarsbalk niet verwijder wel de aan 1 kant ( van de intercoolerpijp naar de turbo) losgemaakt, alles ging goed met het vervangen van de bobines/bougies totdat ik tijdens het monteren van de kleppendeksel 1 losse torch bitje liet vallen, ik zag niet waar het bitje viel, totdat ik die opening zag van die losse intercooler buis, ik had die niet afgedekt, Ooh nee dacht ik , die bit zal daar toch niet ingevallen zijn ? dat is de ingang naar de turbo, dus ik moest die bit vinden, ik heb zelf de auto opgekrikt en van onder lopen zoeken, niks gevonden, de volgende dag heb ik met zo'n magneet antenne heel de omgeving lopen zoeken ( waar ik het liet vallen) en uiteindelijk heb ik het gevonden, ik moest er niet aandenken als ik die bit niet had gevonden dan moest ik de turbo wel demonteren om te kijken of het er in lag,
dus als je die buis demonteert , dek de opening af , je weet maar nooit, "een ongeluk zit in een klei hoekje"