Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Marc-B
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 08.08.2022 - 17:49  ·  #10876
Quote door [-Tom-]

Gewasssen, in de wax gezet en van binnen schoongemaakt. Klaar voor Frankrijk aankomende zondag. Altijd fijn om in een frisse auto op reis te gaan.

Daar moet ik eigenlijk ook nog tijd voor zien te vinden deze week.
Waar in Frankrijk gaat de reis heen? Wij vertrekken vrijdagavond ook naar Frankrijk (rijden s'nachts), naar de regio 'Tarn et Garonne', zo'n 100 km boven Toulouse.
wouwer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 08.08.2022 - 19:03  ·  #10877
Was eigenlijk vorige week parkeersensor rechts vooraan vervangen. Maar vandaag de sensor in electric silver gelakt.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 08.08.2022 - 22:43  ·  #10878
Quote door Marc-B

Quote door [-Tom-]

Gewasssen, in de wax gezet en van binnen schoongemaakt. Klaar voor Frankrijk aankomende zondag. Altijd fijn om in een frisse auto op reis te gaan.

Daar moet ik eigenlijk ook nog tijd voor zien te vinden deze week.
Waar in Frankrijk gaat de reis heen? Wij vertrekken vrijdagavond ook naar Frankrijk (rijden s'nachts), naar de regio 'Tarn et Garonne', zo'n 100 km boven Toulouse.

Naar de Vogezen. Ten westen van Colmar. Ik ben nog nooit in die streek geweest, altijd verder zuidelijker. Maar met een peuter van net 3 jaar vind ik dit lang genoeg in de auto zitten :P
boelens
Forumlid.
Afwezig
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 09.08.2022 - 18:41  ·  #10879
[/quote]
Naar de Vogezen. Ten westen van Colmar. Ik ben nog nooit in die streek geweest, altijd verder zuidelijker. Maar met een peuter van net 3 jaar vind ik dit lang genoeg in de auto zitten :P
[/quote]
Mooi gebied, goede wijn, lekker eten. En voldoende te doen op actief gebied, geschiedenis en cultuur.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 09.08.2022 - 18:46  ·  #10880
Precies, je hoeft niet altijd ver te gaan om een leuke vakantie te hebben.
Scheelt je zeker weer 1 a 2 dagen reizen. Wij hebben er 3 dagen over gedaan om in ‘le gers’ te raken. Zoveel meer is daar niet te doen hoor dan in de vogezen.
Maar goed, de tussenstops waren ook leuk. Voor mn vrouw begint het ‘echte frankrijk’ pas in het zuiden. En dat terwijl ze in de elzas geboren is haha.
FullThrottle
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Homepage: directadministrati…
Subject:

· 
Posted: 11.08.2022 - 20:50  ·  #10881
Vandaag één glijblokje van het raam in de portier aan de bijrijderskant vervangen. Alleen de voorste vervangen achterste was echt nog prima. Nog geen half uurtje werk nu ik precies wist hoe het moest. Portier aan de bestuurderskant had ik eerder gedaan en was toen aardig aan het prutsen gekomen omdat ik de nieuwe blokjes in eerste instantie niet goed aan geknepen had met een waterpomptang.
gdog1986
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 12.08.2022 - 23:17  ·  #10882
Vandaag de bougies en bobines allemaal vervangen na wat begon met een P0300 melding (random misfires).
Heb nu Volvo bougies via Estate Services en NGK bobines via Motointegrator erin zitten.
Motor loopt weer vlotjes en reageert weer snel. merk alleen soms nog wat bibberingen en kan dit nog niet helemaal plaatsen.

Schoonmaken van de MAF sensor met electric cleaner en de MAP sensor weer op de leiding geprikt te hebben. (was gescheurd bij het fixen van de dynamo denk ik) hielpen beiden niet en na onderzoek aan de bobines vertoonden er 4 van de 5 haarscheuren, eentje was al vervangen want had een andere code deze ligt nu achterin als reserve.
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 17.08.2022 - 15:33  ·  #10883
Vandaag wilde ik de draagarmen vervangen.
Ik ben gestrand bij de achterste bout van de linker daagarm. Die zit helemaal vastgerot in de rubber bus. Omdat ik geen vervangende bouten heb moest ik het hele zooitje weer terugbouwen en ben weer naar huis gereden. Inmiddels bij de dealer 2 nieuwe bouten en moeren besteld (ook alvast voor de andere kant) voor het bedrag van €14.
Wanneer ik weer tijd heb nog maar eens proberen. Voordeel is dat het de 2e keer vaak sneller gaat dan de eerste keer.
Nox95
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 17.08.2022 - 21:36  ·  #10884
Niet vandaag, maar wel recent: standaard 2002 S60 remmen geüpgraded! S60R Brembo klauwen gereviseerd, gespoten in carrosseriekleur (Maya Gold), 330mm schijven rondom geplaatst en RVS slangen gemonteerd.

Wat een verschil! De remmen bijten harder, maar het was me vooral te doen om de oververhitting te reduceren en wat preciezer te kunnen remmen. De oude remmen waren na een paar minuutjes lol trappen wel moe, deze heb ik tot nu toe nog niet voelen klagen.
MaartenS
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 20.08.2022 - 19:32  ·  #10885
Wat een rem-upgrade zeg! (en de juiste kleur 8-) )
Heb je daar een foto van?

Bij mij is het wat simpeler gebleven maar ik ben toch tevreden:
-nieuwe ATE gladde schijven (ik twijfelde over de powerdiscs maar heb het niet gedurfd voor de keuring)
-ATE keramische blokken
-piston, zuigerdichting, stofhoes, geleidingsbussen en -pennen nieuw met onderdelen van autofren, brembo en ATE
-klauw en beugel gestraald en zilver gespoten met motip remklauwspuitbus

Had ik nu toch ineens naar de politie/XC90 remmen moeten overstappen?....

groetjes,
Maarten
RobindeWaart
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 23.08.2022 - 12:12  ·  #10886
Vandaag de oude yatour maar vervangen voor een bluetooth apparaatje nu kan alles tenminste draadloos :)
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 24.08.2022 - 13:37  ·  #10887
Niet zelf, maar afgelopen dagen is de V70 NN onder behandeling in Nieuwveen geweest. Naar aanleiding van een olielekkage die ik tijdens vakantie ontdekte. De krukaskeering bleek de boosdoener te zijn. Hierdoor was de koppeling helaas ook slachtoffer geworden van de olie en omdat het zaakje toch open lag ook maar gelijk het vliegwiel vervangen plus nog een andere keerring. Al met al een flinke operatie. Vandaag opgehaald en met een boterzachte koppeling en zeer soepel schakende V met een blij gezicht naar huis gereden.
Was wederom een topservice van Poika aka Blade van autobedrijf Polter. Zoals altijd zag de garage er weer smetteloos uit en heeft de V de aandacht gekregen die het verdiende.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Nox95
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 24.08.2022 - 14:43  ·  #10888
Quote door MaartenS

Wat een rem-upgrade zeg! (en de juiste kleur 8-) )
Heb je daar een foto van?

Bij mij is het wat simpeler gebleven maar ik ben toch tevreden:
-nieuwe ATE gladde schijven (ik twijfelde over de powerdiscs maar

Ziet er piekfijn uit Maarten!
Bij deze de voor en na foto's. Ben er wel erg tevreden over.

Ik kwam er na een paar dagen achter dat een van de ontluchtingsnippels gestript was, dus daar ben ik de verf alweer kwijtgeraakt... Heb het helaas beunhaas met een dikke bout en M12 tap moeten oplossen. Als iemand advies heeft om het mooier te doen, zeker welkom!
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 24.08.2022 - 18:41  ·  #10889
Vandaag de 2e poging gewaagd om de draagarmen en fuseekogels te vervangen. Vorige week was de achterste bout van de draagarm onmogelijk los te krijgen omdat deze zat vastgekoekt in de bus van de draagarm, maar na een week iedere dag inspuiten met IMAL zat er zowaar beweging in!
In 3 uurtjes was de klus geklaard. Met zo'n luchthamertje is het loskrijgen van de oude fuseekogel echt kinderspel. Binnen een minuut is het los. Blijkt maar weer dat goed gereedschap het halve werk is.
Vrijdag even laten uitlijnen.
Nickzzz
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.08.2022 - 20:48  ·  #10890
Tijdje terug via Amazon een 'BlueMusic Bluetooth audio adapter handsfree module' aangeschaft en nu net tijd gehad om te installeren.
Alleen de microfoon nog een keer netjes wegwerken.
Eerst maar op vakantie en genieten van streaming muziek op onze roadtrip.

Selected quotes for multi-quoting:   0