Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 31.05.2025 - 13:52  ·  #12241
Led lampen met een fatsoenlijke keuring gaan zeker veel langer mee.
Spul van Ali komt allemaal het land in zonder fatsoenlijke keuring. Persoonlijk koop ik ook wel eens wat van Ali, maar geen electronica meer om die reden.
elevating
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 31.05.2025 - 14:23  ·  #12242
Ja en nee. Als je een canbus ledje hebt met een weerstand erbij, is je stroomverbruik nagenoeg hetzelfde.
J.vd.W.
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 31.05.2025 - 17:20  ·  #12243
Setje nieuwe velgen opgehaald. Had al Orestes, nu een set Orpheus erbij. Orestes met 4 seizoen (liggen er al op) in de winter, Orpheus voor de zomer.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
elevating
VolvoV70forum member
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 31.05.2025 - 17:45  ·  #12244
Fraaie wielen.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 01.06.2025 - 10:12  ·  #12245
Quote door ohz274

Maar ze gebruiken wel minder stroom. 😉

Niet dat dat wat uitmaakt in een auto, de machinekamer voelt het verschil niet tussen een gloeidraadje of een led.
Ook niet bij 20 led's.

Top Gear heeft ook gemeten hoeveel extra brandstof het kost bij een Volvo die (toen nog) altijd dimlicht aan heeft.
Onmeetbaar was het antwoord :D
Tim Post
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 05.06.2025 - 20:20  ·  #12246
Deze gekocht en laten slijpen. Even gefrunnikt voor het glazen transpondertje over te zetten maar werkt prima 🙏🙏
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 05.06.2025 - 21:37  ·  #12247
Stuk mooier zo’n klapsleutel.
Had er ook eentje (vorige eigenaar bij laten maken). Tijdje gebruikt maar stak te ver uit wat resulteerde in hinderlijke botsingen met mn knie.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 05.06.2025 - 21:53  ·  #12248
De schuifdeksel voor de middenconsole bij de XC70 vervangen voor een nieuw exemplaar.
De originele lichtkleurige was al een hele poos beschadigd / gescheurd en enkele weken geleden lieten een aantal van de ‘spalkjes’ los waarmee deze schuifdeksel door de railtjes loopt. En als er 1 heeft losgelaten volgt de rest en kan het dekseltje niet meer gebruikt worden.
Op zoek naar een vervangend exemplaar bij demontage bedrijven op internet zag ik dat deze ook nieuw te koop zijn. En dit kost ongeveer de helft van een smoezelige versie uit een schade wagen..
De nieuwe binnen 2 minuten gemonteerd dmv 2 brede plamuurmessen in de railtjes te plaatsen.
Die Chinezen maken dit prachtig na, werkt weer en ziet er prachtig uit.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 05.06.2025 - 22:06  ·  #12249
Klinkt goed Willy.
Heb je ook foto’s ?
FullThrottle
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

Logootje

· 
Posted: 06.06.2025 - 08:52  ·  #12250
Gisteren kleine metalen gele logootjes op de auto geplakt. Ik moet er natuurlijk geen schilderij van maken maar vindt dit wel subtiel. Binnenkort moet ik weer eens met de velgen de hot op. M'n vrouw had het lumineuze idee om met een lekke band en een vorig jaar net gepoedercoatte velg een mooi eindje door te rijden want ze had haast. Velg dus naar z'n malle moertje. Snel via MP 4 oude wel rechte maar verder niet al te beste Thor velgen gekocht. Nu heb ik dus acht velgen waarvan ik er tzt 5 opnieuw laat poedercoaten dan heb ik zometeen twee min of meer goede setjes en verkoop ik één goed setje wellicht later weer of ik hou ze voor reserve. En zo "misbruik" ik elke tegenvaller om de auto toch weer wat mooier te maken. 😉 De velgen op de foto verschillen dus wat van kleur maar eerlijk gezegt valt het nauwelijks op.

Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.06.2025 - 09:13  ·  #12251
Quote door ProVolvo

De schuifdeksel voor de middenconsole bij de XC70 vervangen voor een nieuw exemplaar.
De originele lichtkleurige was al een hele poos beschadigd / gescheurd en enkele weken geleden lieten een aantal van de ‘spalkjes’ los waarmee deze schuifdeksel door de railtjes loopt. En als er 1 heeft losgelaten volgt de rest en kan het dekseltje niet meer gebruikt worden.
Op zoek naar een vervangend exemplaar bij demontage bedrijven op internet zag ik dat deze ook nieuw te koop zijn. En dit kost ongeveer de helft van een smoezelige versie uit een schade wagen..
De nieuwe binnen 2 minuten gemonteerd dmv 2 brede plamuurmessen in de railtjes te plaatsen.
Die Chinezen maken dit prachtig na, werkt weer en ziet er prachtig uit.

Dag Willy, kan je ook een link delen? Ik heb hetzelfde probleem. Ik had niet gedacht dat dit zo makkelijk te vinden was. Ik had er wel eens naar gevraagd bij de dealer en die zeggen natuurlijk dat je de halve console moet vervangen, met navenante prijs.
Ik heb meteen even op AliExpress gekeken en blijkt inderdaad makkelijk te vinden met zoektermen als 'Volvo V70 P3 console cover' o.i.d.
Hans (BigDog) vroeg ook al naar foto's... lijkt erop dat dit een P3-kwaaltje is!
meijer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 06.06.2025 - 11:03  ·  #12252
Hallo Bolbo

Dat klopt die van mij was naar 350 km ook stuk na een reparatie met sterke lijm werkte het weer maar na half jaar weer stuk.

Ook ik ga op zoek naar een nieuw schuif afdek klepje.

Groeten BUM
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 06.06.2025 - 11:46  ·  #12253
Is dit wat? Afdek rolgordijn bekerhouder.
https://a.aliexpress.com/_Exb3QLo
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.06.2025 - 22:48  ·  #12254
De zomerbanden er onder. Rijkelijk laat, maar afhankelijk van hulp en weinig kilometers de afgelopen maanden maken dat acceptabel
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 07.06.2025 - 08:36  ·  #12255
In de link die Barre stuurt is idd de versie die ik heb besteld.
Bij de originele versie zijn de lamellen van hard plastic die aan de afdekking geplakt zijn, bij de nieuwe versie is dit uit één geheel gemaakt en zijn de uitstekende delen enigszins flexibel wat handig is voor het plaatsen.
Bij dit plaatsen heb ik alle lamellen eerst links in het railtje geplaatst, daarna een breed plamuurmes in de rechter rail gezet en het mes omhoog gebracht waardoor je wat ruimte krijgt om de lamellen omlaag te duwen met een ander breed plamuurmes. Met 2 keer dit doen zat het bijna op zijn plaats. Bovenaan bij het bochtje naar beneden de laatste lamellen met een dikke schroevendraaier op zijn plaats gedrukt en Viola: je hebt weer een werkende en prachtige afdekking.

Let wel op welke versie je besteld. In de link die Barre stuurt staat een beige versie met zwarte lamellen en die zou ook wel eens de harde lamellen kunnen hebben. De versie die ik heb besteld is uit één geheel waarbij de uitstekende lamellen enigszins flexibel zijn waardoor het plaatsen erg makkelijk lukt. Gewoon ff goed zoeken, zijn verschillende aanbieders / uitvoeringen.

Selected quotes for multi-quoting:   0