Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 29.05.2025 - 17:32  ·  #12226
Quote door GRUNNS60

dat met die afstelling van de kleppen met busjes klopt. BUM geloof ik heeft ze ook wel eens op maat geslepen. en wat uitwisselen kan soms ook.

Adriaan meldt dat iid ook. Als je ze op maat koopt wordt je knetter bij de dealer aangezien je dat van tig maten setjes moet kopen.

Hij had het ook over HEEEEEL voorzichtig op maat slijpen.
Of wisselen een optie is durf ik niet zeggen, die krengen slijten op elkaar in schijnt.
Wij zijn daar wel hee strak op geweest , alles weer op de zelfde plek terug.
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 29.05.2025 - 20:08  ·  #12227
Had het toch gecontroleerd nu je er toch mee bezig was..
Zoveel meer werk was het nu niet en dan was het ook weer perfect geweest…
Heb destijds 3 of 4 nieuwe gekocht bij de dealer de rest konden we onderling wisselen om weer op de juiste speling uit te komen…
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.05.2025 - 23:25  ·  #12228
Opmeten van de speling is altijd handig, dan weet je zeker of je nog 2 ton verder kan.
Met uitwisselen van de bussen kom je een heel eind en anders inslijpen, idd. wat BUM een keer uitgelegd heeft.
Daarna heb ik het zelf ook gedaan. Kosten klepstellen: € 0.
Inmiddels weer 3 ton verder zonder klepproblemen.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.05.2025 - 11:42  ·  #12229
Gisteravond nog even rond de auto gelopen, want vandaag moest ie voor de apk. 1 lampje van de kentekenverlichting knipperde. Dit waren de Aliexpress-ledjes welke er al een jaar of 8 inzaten. Gelukkig had ik nog een paar van de originele bestelling toendertijd, dus twee "nieuwe" erin.
Met het eruit frutselen ging de ander ook uit, dus waarschijnlijk een zekeringetje gesprongen.
Kon zo snel niet vinden welke, dus op goed geluk een 10A zekering vervangen welke niet zichtbaar was doorgebrand, maar er ook niet meer zo fris uitzag. En de verlichting deed het weer.... dus een paar tientjes minder aftikken bij Kwikfit. :happy:
APK was verder appeltje-eitje met een deeltjestestscore van 1000.

Daarbij is mijn Volvo stilletjes de puberteit ontgroeit zonder al te veel nukken en problemen. Hij loopt nog steeds erg goed en ik ben er ook nog lang niet op uitgekeken. Dat komt goed van pas want binnenkort staat er weer een Scandinavië roadtrip op de planning.
elevating
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 30.05.2025 - 12:54  ·  #12230
8 jaar voor zo een ledje. Niet verkeerd. Doet niet onder voor een gloeilampje denk ik.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.05.2025 - 12:56  ·  #12231
Quote door elevating

8 jaar voor zo een ledje. Niet verkeerd. Doet niet onder voor een gloeilampje denk ik.

Interieurverlichting zit er ook al zo lang in, ook led. Enkel bij de voetenruimte een keer vervangen, beide kanten.
Tis niet allemaal bagger bij Ali. 😉
elevating
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 30.05.2025 - 17:23  ·  #12232
Vertel mij wat, Ali Express is mijn tweede naam. Kwestie van goed je huiswerk doen, dan kun je daar heel goed winkelen.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 30.05.2025 - 19:15  ·  #12233
Quote door ohz274

Gisteravond nog even rond de auto gelopen, want vandaag moest ie voor de apk. 1 lampje van de kentekenverlichting knipperde. Dit waren de Aliexpress-ledjes welke er al een jaar of 8 inzaten. Gelukkig had ik nog een paar van de originele bestelling toendertijd, dus twee "nieuwe" erin.
Met het eruit frutselen ging de ander ook uit, dus waarschijnlijk een zekeringetje gesprongen.
Kon zo snel niet vinden welke, dus op goed geluk een 10A zekering vervangen welke niet zichtbaar was doorgebrand, maar er ook niet meer zo fris uitzag. En de verlichting deed het weer.... dus een paar tientjes minder aftikken bij Kwikfit. :happy:
APK was verder appeltje-eitje met een deeltjestestscore van 1000.

Daarbij is mijn Volvo stilletjes de puberteit ontgroeit zonder al te veel nukken en problemen. Hij loopt nog steeds erg goed en ik ben er ook nog lang niet op uitgekeken. Dat komt goed van pas want binnenkort staat er weer een Scandinavië roadtrip op de planning.

Die S60 in de mooiste kleur blijft maar gaan he? Ik zou je bijna een goed bod doen, maar 2 auto’s tegelijk in het budget houden lukt me niet. On topic: goed nieuws Hans, keep it rolling!
elevating
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 30.05.2025 - 22:25  ·  #12234
Niet zelf gedaan, maar laten doen: de S80 een serieuze cosmetische opknapbeurt gegeven:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.05.2025 - 07:33  ·  #12235
Quote door elevating

Niet zelf gedaan, maar laten doen: de S80 een serieuze cosmetische opknapbeurt gegeven:

Als een spiegel. 😀
Ook de binnenkant?
elevating
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 31.05.2025 - 09:13  ·  #12236
De binnenkant had ik anderhalf jaar geleden zelf al grondig gedaan. Mijn s80 is door een vorige eigenaar zwaar mishandeld. Zowel van binnen als van buiten was die compleet vernaggelt. Ik heb m gekocht met 2 schades, rondom in de diepe krassen, en in het interieur moest je je best doen om een onderdeel te vinden die niet beschadigd was... Nu ziet die er van binnen en van buiten zeer respectabel uit voor een auto van 20 jaar oud.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 31.05.2025 - 10:11  ·  #12237
Quote door elevating

Mooi geworden Nick. :Thumbsup:
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 31.05.2025 - 11:25  ·  #12238
Quote door ohz274

Quote door elevating

Interieurverlichting zit er ook al zo lang in, ook led. Enkel bij de voetenruimte een keer vervangen, beide kanten.

Wat ik grappig vindt(of eigenlijk niet) is dat LED lampen volgens mij echt niet zo knetter veel langer me gaan dan gewone gloeilampen. De beloftes waren ooit anders
elevating
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 31.05.2025 - 12:49  ·  #12239
Quote door GRUNNS60

Quote door ohz274

Quote door elevating

Wat ik grappig vindt(of eigenlijk niet) is dat LED lampen volgens mij echt niet zo knetter veel langer me gaan dan gewone gloeilampen. De beloftes waren ooit anders

En wat waren we naïef met zijn allen 🤣
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.05.2025 - 13:20  ·  #12240
Quote door elevating

Quote door GRUNNS60

Quote door ohz274

Quote door elevating

En wat waren we naïef met zijn allen 🤣

Maar ze gebruiken wel minder stroom. 😉

Selected quotes for multi-quoting:   0