Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 19.02.2026 - 15:32  ·  #12541
Zit geen raamwerkbij de pookhoesen ook niet bij de handremhoes, die heb ik hergebruikt van de oude
V70lvo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 20.02.2026 - 16:10  ·  #12542
De oudere type hebben nog een houder in de kleur van de middenconsole. Daar zit de hoes dan ingelijmd.
Omdat het pookhoes gedeelte er zo in klikte, had ik ook hoop mbt handrem.
Dat zit toch anders.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.02.2026 - 13:28  ·  #12543
Grote beurt gedaan aan de D5 .
Is altijd vrij snel gedaan , olie en filters onder de kap, en dan als laatste effe martelen en vloeken (sorry) om het interieurfilter te plaatsen .

Had al een paar keer een raar geluidje , met uit de garage rijden , heel licht schuur geluid , dat was snel gevonden , tussen subframe en aandrijfas zat en chips zakje , naturel kleine verpakking , leeg helaas , heeft waarschijnlijk weer is iemand uit het raam gesmeten , dat wordt ook maar nooit opgelost , kleine moeite om het netjes even in de kliko thuis te gooien .

240k op de klok nu , nog 6 maanden en dan stoppen we met werken , en ga ik hem parkeren en opschorten denk ik , wordt het een pekelbak , alleen voor de winter maanden .

Wel besloten , de reactie stangen boven en onder te vervangen , blok kantelt wat met afremmen en snel weer gas geven , geen bonk maar net niet lekker , vooral onder bij de bak zat veel beweging in , even met de bandenlichter ertussen , en was het me wel duidelijk .
Meteen de winterbanden weer gewisseld voor de zomerbanden .
Zo even goed wassen , kan ie er weer tegen .
Shifter147
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: truefab.nl
Subject:

· 
Posted: 24.02.2026 - 20:16  ·  #12544
Quote door olaf

Grote beurt gedaan aan de D5 .
Is altijd vrij snel gedaan , olie en filters onder de kap, en dan als laatste effe martelen en vloeken (sorry) om het interieurfilter te plaatsen .

Had al een paar keer een raar geluidje , met uit de garage rijden , heel licht schuur geluid , dat was snel gevonden , tussen subframe en aandrijfas zat en chips zakje , naturel kleine verpakking , leeg helaas , heeft waarschijnlijk weer is iemand uit het raam gesmeten , dat wordt ook maar nooit opgelost , kleine moeite om het netjes even in de kliko thuis te gooien .

240k op de klok nu , nog 6 maanden en dan stoppen we met werken , en ga ik hem parkeren en opschorten denk ik , wordt het een pekelbak , alleen voor de winter maanden .

Wel besloten , de reactie stangen boven en onder te vervangen , blok kantelt wat met afremmen en snel weer gas geven , geen bonk maar net niet lekker , vooral onder bij de bak zat veel beweging in , even met de bandenlichter ertussen , en was het me wel duidelijk .
Meteen de winterbanden weer gewisseld voor de zomerbanden .
Zo even goed wassen , kan ie er weer tegen .

Lekker bezig! Kan die er weer even tegenaan! Ik moet ook mijn motorsteunen nog eens nakijken.

Hier bezig met het pas maken van de Brembo 6 pots remklauwen op de fusee en alles uitlijnen. Grotere uitdaging dan verwacht...
rejaatje
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 01.03.2026 - 16:00  ·  #12545
Beide wagens weer lekker fris en pekelvrij gemaakt vandaag 8-)
Lekker eervol werkje!

Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.03.2026 - 16:52  ·  #12546
Van de week z'n veerspanner besteld. Niet bij HBM, maar bij AliExpress voor 72 euro (merk Vevor).

Gisterenavond de gehele set in 20 minuten in elkaar gezet, (Schokdemper, rubber ring, stofhoes en aanslag rubber, veren, veerpootlager en veerpoot houder, etc etc) per kant.

Vandaag de geassembleerde set er onder gezet. Getimed, 35 minuten per kant, vanaf het moment van wielmoer lose draaien, opkrikken, wiel er af halen, schokdemperset onder de auto uit halen, nieuwe monteren, wiel weer monteren, auto op de gond zetten en wiel moeren weer vast zetten (en alle andere kleine dingen die niet zijn beschreven).

De aanschaf van de veerspanner is dubbel zijn geld waard geweest.

En niet vandaag, maar vorige week zondag de motor van het electrische raam aan de bestuurderszijde vervangen.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 01.03.2026 - 17:24  ·  #12547
Mooie set Ton, en dat voor dat geld.👍🏻

@Renee,

Ze staan er weer mooi bij. :Thumbsup:
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 01.03.2026 - 19:08  ·  #12548
Quote door rejaatje

Beide wagens weer lekker fris en pekelvrij gemaakt vandaag 8-)
Lekker eervol werkje!

Netjes!
Maar die XC40 poetsen (inclusief in de was zetten) is toch echt meer werk dan dat bij de C30. Ik spreek uit ervaring. Mijn XC70 heeft meer m2 plaatwerk dan de C30 van mijn vrouw.
rejaatje
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.03.2026 - 21:55  ·  #12549
Klopt, het is een enorme lap auto.. Het dak kan ik ook niet goed bij met mijn 1.73 m., dat laat ik de wederhelft wassen en droogzemen.

Ik reed trouwens laatst een keer met de EX40 vanaf de Beekweg (Merselo) tot aan 'thuis' achter je aan Willy. Bij de Karwei nog even naar je geseind. Weet niet of het kwartje bij jou viel :-D Ik werk in Overloon.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 02.03.2026 - 22:14  ·  #12550
Quote door Tonneke
Van de week z'n veerspanner besteld. Niet bij HBM, maar bij AliExpress voor 72 euro (merk Vevor).

Oh die heb ik ook in de Ali winkelmand liggen, maar verzendkosten zitten rond 100 euro. Ik volg ze al een tijdje.
Welke heb je precies gekocht?
Grote kans dat HBM ze ook uit die regio haalt.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 02.03.2026 - 22:30  ·  #12551
Quote door rejaatje

Ik reed trouwens laatst een keer met de EX40 vanaf de Beekweg (Merselo) tot aan 'thuis' achter je aan Willy. Bij de Karwei nog even naar je geseind. Weet niet of het kwartje bij jou viel :-D Ik werk in Overloon.

Niet opgemerkt, sorry. Maar kan nog even voorkomen dat we achter elkaar naar Gemert rijden, ik werk nog een paar maanden in Venray alvorens ik van mijn pensioen ga genieten.
MarcelPT
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 26
Subject:

· 
Posted: 03.03.2026 - 07:27  ·  #12552
Goedemorgen allen,

Ik ben momenteel bezig met een motor swap van mijn 2.3t5 V70. Blokje heeft inmiddels 5 ton op de klok staan en begon wat kuren te krijgen. Voor niet al teveel geld een ander blok op de kop kunnen tikken met 2,5 ton op de klok.

Gezien ik nu toch alles los en open heb, is de koppeling ook aan de beurt en nu was ik benieuwd of er iemand is die het gereedschap voor de zelfsturende koppeling te leen of te huur heeft in de omgeving van Barneveld.

Alvast bedankt!!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 03.03.2026 - 11:24  ·  #12553
mooi project!
rejaatje
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.03.2026 - 19:30  ·  #12554
Quote door ProVolvo

Niet opgemerkt, sorry. Maar kan nog even voorkomen dat we achter elkaar naar Gemert rijden, ik werk nog een paar maanden in Venray alvorens ik van mijn pensioen ga genieten.

Dat is een lekker vooruitzicht!
Ik houd mijn ogen open, op maandag rijd ik altijd met de EX40, op vrijdag met mijn C30 of de motor. Ik zal zwaaien 8-)
Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.03.2026 - 19:35  ·  #12555
Quote door Jeroen

Quote door Tonneke

Oh die heb ik ook in de Ali winkelmand liggen, maar verzendkosten zitten rond 100 euro. Ik volg ze al een tijdje.
Welke heb je precies gekocht?
Grote kans dat HBM ze ook uit die regio haalt.

Die ik heb besteld werd volgens de advertentie vanuit Frankrijk verzonden. Maar uiteindelijk kam het uit Duitsland. En gratis verzenden.

Ik heb deze besteld. Alleen ik zie dat de prijs iets omhoog is gegaan. (Maar geen verzendkosten)
https://nl.aliexpress.com/item…8740400166

Ik zie ook z'n soort veerspanner voor net geen 59 euro. Het verschil met de set die ik heb gekocht isd at bij deze set geen kuststof kappen over de metalen beugels zitten. EDIT Laat deze maar zitten, is 106 Euro verzendkosten
https://nl.aliexpress.com/item…in_prod%3A

Ik moet er wel bij zeggen dat de veerspannen net iets te klein is voor de veren van een V70. Je kan net een winding te weinig vast klemmen. Dan zou het net iets makkelijker gaan. Dus je moet nog wel wat kracht zetten.
Aan de andere kant, als je binnen 20 minuten een hele veerpoot in elkaar kan zetten is het allemaal zo slecht niet.
Selected quotes for multi-quoting:   0