Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: Vandaag om 08:52  ·  #12556
Ik bestel ook wel eens wat bij Ali, maar meestal kleine prullaria. Ik ben blij dat dit goed uitgepakt heeft, maar bij zoiets zou ik persoonlijk toch twijfelen. Al is het natuurlijk ook heel verleidelijk voor een tool die je waarschijnlijk maar 1x nodig hebt.
Er komt zo'n enorme kracht te staan op zo'n samengeperste veer (honderden kilo's / duizenden Newtons), dat ik niet gerust zou zijn of de AliExpress tool wel van fatsoenlijk staal gemaakt is die door een ingenieur met kennis van zaken berekend is op die kracht, of dat het een kopie is gemaakt van Chinesium die er goed uitziet maar dan toch op een onverwacht moment uit elkaar klapt en dan voor ernstig letsel kan zorgen.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: Vandaag om 10:16  ·  #12557
Dat kan met die €12,50 veerspanners van HBM net zo goed gebeuren, en die heb ik al zo vaak gebruikt...
Er zijn een paar (misschien minder) bedrijven die deze dingen bouwen en HBM of Datona kopen ze daar ook in. Kleine verkopers die via de Chinese marktplaats verkopen doen dat wat goedkoper. En dan staat onze NL marktplaats vol met deze setjes, allemaal afkomstig van dezelfde fabrikant.
Maar in NL gaan ze zo naar 100 euro, en de rest.

Wil je echt een serieuze veerspanner van dit type, ben je zo 500-800 euro armer.
Ik zal de volgende keer de lokale garage eens vragen wat ze van deze setjes vinden.
Selected quotes for multi-quoting:   0