Ik heb 4 stuks online bij Bandenleader gekocht voor 514,78 en ze bij een lokale garage laten monteren voor 120, dus 158,70 per band inclusief montage. Scheelde in totaal 200 euro met de plaatselijke fastfitter. Datumcode 0626 dus het rubber was erg vers.
Ga is rond kijken , met bandenleader en dpd slechte ervaring , die probeer ik te vermijden .
Heb zelf bandenmontage en balanceer machine , dus dat kost me alleen wat tijd .
Ik begrijp dat helemaal! Met DPD ging het gelukkig goed dit keer, ik kreeg in eerste instantie maar 2 banden van de 4 geleverd, de bezorger zei dat de volgende 2 morgen zouden komen en dat was ook het geval. Maar ik zat met samengeknepen billen op de tweede levering te wachten, want de track and trace zei doodleuk dat ze alle 4 waren afgeleverd...
Had banden besteld bij ze , maar ik had ze geweigerd , volgens dpd , zijn nooit bij me geweest , en ze zouden als het zo was een 2de x aan moeten bieden , dpd app om leverdatum te veranderen werkt niet , bellen kom je niet verder mee , wacht nog steeds op mijn geld terug .
Autobandenmarkt is vaak iets duurder maar geen gedoe , zelf een x verkeerd besteld en klwerden gewoon vlot weer opgehaald , en juiste maat geleverd , dat is wel een paar euro waard .
Doe best wat bandjes vanwege de apparatuur in huis , dat bandenleader ben ik niet van onder de indruk .
Wel vaak wat goedkoper , maar ook weken levertijd is daar niet raar , ik ben klaar mee .
Ga is rond kijken , met bandenleader en dpd slechte ervaring , die probeer ik te vermijden .
Heb zelf bandenmontage en balanceer machine , dus dat kost me alleen wat tijd .
Ik bestel altijd (in elk geval de laatste 10 jaar) bij autobandenmarkt.nl en dat is tot nu toe altijd goed gegaan.
Vandaag de volvo ontdaan van alle gele stuifmeel. Ook gelijk nieuwe banden op de zomerwielen gezet. Kunnen we weer een tijdje vooruit.
Banden zijn continental sportcontact 7 , 265-35-22
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Zojuist een storing verholpen. Knipperlichten deden het niet meer en ook de alarmlichten weigerden dienst.
Links bleven de knipperlichten branden, ook met het uitzetten van de auto.
Na de accu even te hebben afgekoppelt deed alles het weer.
Ik (chatgpt) vermoed dat de trekhaakmodule de oorzaak is. Ik denk dat ie daar wel eens gelijk in kan hebben.
"Bij Volvo’s uit deze generatie:
de trekhaakmodule zit tussen CEM en verlichting
hij “interpreteert” knipperlichten voor aanhanger
bij vocht/oxidatie kan hij:
verkeerde signalen terugsturen
of een lijn vastzetten (exact jouw symptoom)"
Pff ik ben klaar 2 nieuwe veerpoten gemonteerd , en weer een top rijdende auto , trillingsvrij !
Dat laatste , had al een poos last van een trilling in de auto , met winterbanden was het eigenlijk niet aanwezig , het speelde al een paar jaar , nu verwacht je dus niet meteen de schokbrekers als oorzaak , slecht schokbrekers kan onglijkmatig gesleten banden opleveren , en dan gaan trillen , maar dat was hier niet het geval , gezien ik zelf balanceer machien etc heb , en dus de banden en wielen wel uit durfde te sluiten , ook velgen zonder band op rondheid gecontroleerd , maar dat was prima .
De trilling was een jaar geleden tijdelijk opgelost , na vervangen van de draagarmbussen van de achteras , en dacht dat dat het was , maanden later begon het toch weer , en het was echter aanwezig en weer weg , ook de snelheid waar het bij optrad varieerde .
Nu durf ik wel te zeggen de schokbrekers voor waren de oorzaak , had geen trilling in stuur overigens .
Had vorige week de verotte al vervangen , maar die moest er weer onderweg omdat het rubber waar de veer op rust , door de olie helemaal zacht en sponzig was opgezwollen , gister nadat de spullen er waren eerst links gedaan , die moest nog , die was niet lek , maar daar was duide,ijk de fut ook geheel verdwenen , en vanochtend de rechter weer eronderuit , om het rubber onder de veer te vervangen .
Net even rondje gereden , en ik hou nog even s;ag om de arm , maar nu geheel trillingsvrij , slag om de arm omdat ik al paar keer eerder dacht het opglost te hebben .
Morgen 300km heen en weer naar familie , dus dan weten we het zeker .
Meteen ook 4 nieuwe banden besteld , zoals boven de sportcontact 7 van continental , dan is alles weer helemaal fris .
Auto gewassen , volgende week binnen is poetsen en leer beetje aandacht geven , kunnen weer een possje hopelijk .
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40288 Geregistreerd: 07 / 2009
Vandaag de volvo ontdaan van alle gele stuifmeel. Ook gelijk nieuwe banden op de zomerwielen gezet. Kunnen we weer een tijdje vooruit.
Steken de banden niet buiten de wielkasten ?
Doorgaans zie ik 22 inch uitsluitend met verbredings randen.
Hoe dan ook, het staat hem wel erg goed.
Zojuist een storing verholpen. Knipperlichten deden het niet meer en ook de alarmlichten weigerden dienst.
Ik (chatgpt) vermoed dat de trekhaakmodule de oorzaak is. Ik denk dat ie daar wel eens gelijk in kan hebben.
Afwachten of het weer komt.
Geen idee of je er een CFE in hebt zitten maar ik meen wel eens gelezen te hebben dat die dat ook kan veroorzaken.
Steken de banden niet buiten de wielkasten ?
Doorgaans zie ik 22 inch uitsluitend met verbredings randen.
Hoe dan ook, het staat hem wel erg goed.
Dank je wel Hans. Deze wielen zijn origineel geleverd op de xc60. Ik vind ze perfect passen in de kuip. Als de wielen uitsteken zijn er vaak spacers geplaatst of wielen van een xc90 welke een andere et waarde hebben waardoor de wielen op beide manieren verder naar buiten komen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Afwachten of het weer komt.
Geen idee of je er een CFE in hebt zitten maar ik meen wel eens gelezen te hebben dat die dat ook kan veroorzaken.
Ik heb idd al jaren een cfe, maar ik heb nog nooit een dergelijke storing gehad.
Wel even eerst de cfe eruit gehaald, maar dit loste het probleem niet op.