Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Mike-V70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 21.02.2014 - 20:28  ·  #1276
Vandaag niet echt iets aan de Volvo gedaan maar wel een "nieuwe" stuur met inleg besteld bij Marans.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 21.02.2014 - 20:32  ·  #1277
Quote door Mike-V70

Vandaag niet echt iets aan de Volvo gedaan maar wel een "nieuwe" stuur met inleg besteld bij Marans.

Ah fijn dat dat gelukt is, ben benieuwd naar het resultaat!

Quote door BJ84

Je hoeft je niet te verantwoorden hoor, het is ook geen verwijt ;). Ben zelf ook nog nog maar 29, en de andere berijdster is 25(wij doen dus ook een beetje ons best). Hardstikke leuk dat je van je vader zo met zijn auto mag bezig zijn toch :)

Hij heeft niet liever haha, hij heeft er toch geen tijd voor :P
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 21.02.2014 - 22:17  ·  #1278
De verlichting van de SC805 vernieuwd.
...

Subject:

· 
Posted: 21.02.2014 - 23:14  ·  #1279
Quote door roland kosters

Mijn HU850 doet het niet, om de 10 sec een plop geluid. Meer niet. Dat is al enkele maanden zo. Ik heb er schoon genoeg van.
Jan480 heeft twee versterkers met kabel voor de verkoop.
Gisteren naar Jan gereden.
Nu komt het, echt niet te geloven, die V70 is is echt behekst, een duivelse bak.... Onderweg ongeveer bij Nijmegen, komt er heel even geluid uit de luidsprekers. Ik schrik me rot. Op het aan knopje van de radio gedrukt... Warempel hij doet het weer na maanden... Doorgereden naar Jan. Radio deed het prima. Bij Jan kabel plus versterker gekocht voor de zekerheid. Kopje koffie gedronken en een praatje gemaakt. Achter het stuur gekropen, je raad het al... Radio plopt. Verdikkie. Samen met Jan de handen uit de mauwen. Nieuwe kabel er tussen gestoken, niets. Andere versterker... Niets dan ploppen. Het zou dus uit de radio komen. Wat dichter bij de oorzaak en met ploppende radio naar huis gereden. Misschien moet meneer Kosters maar een met meneer de Pastoor gaan praten.

Jan bedankt.

Roland,

Ik toch toch echt dat je PA-versterker defect is of een stekkerverbinding gammel. Misschien toch maar eens bij elkaar buurten??
adufresne
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 22.02.2014 - 11:57  ·  #1280
Heb afgelopen weekend samen met een kennis de S60 een grote beurt gegeven (niet lachen, ik ben me ervan bewust dat deze omschrijving hilariteit kan oproepen) <_<

Heb ook nog een bezoekje gebracht aan Bob van Volvotech.eu. Hij had een aantal weken geleden een IMIV ingebouwd, maar ik had last van storing over de lijn bij het beluisteren van muziek. Diagnose: kabeltje defect. Is kosteloos en naar volle tevredenheid opgelost.

Nog te doen:
- Inbouwen premium speakers en PA300 plus HU803 samen met forumlid Reinard (alles ligt klaar, gepland voor maart)
- Monteren originele afneembare trekhaak
- Laten bijwerken van slijtageplekjes middenconsole en dashboard door professioneel herstelbedrijf.

Tja, en dan ben ik voorlopig klaar. Kan ik me daarna weer richten op het zomerklaar (laten) maken van de vw-cabrio.
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 28
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 22.02.2014 - 11:59  ·  #1281
Ondanks dat de V70 dinsdag helemaal word gepoetst en gecleaned van buiten en binnen kan ik niet wachten om hem nu zelf ook schoon te maken van binnen! En dat ga ik doen ook.. het moet gewoon! Ik wil iets doen aan de auto!
TonD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 72
Subject:

· 
Posted: 22.02.2014 - 12:01  ·  #1282
afgeloopen woensdag de auto weer opgehaald bij de dealer....contacslot is nieu binnenwerk ingezet. en meteen maar een nieuwe accu. de auto is in kwaliteit gestegen de bankrekening gedaald. dat houdt elkaar in evenwicht maar uiteindelijk verliest de auto een keer haha. maar niet gezeurd, ook al was het even aftikken ( tweede keer dit jaar) de auto treft geen schuld. de vorige eigenaar rijdt met te zware sleutelbos en de accu was nog originele exemplaar hij zou dit jaar tien worden. ik had de taart al besteld. maar we rijden weer gelukkig, het is inderdaad verslavend, meer nog dan de S70 die ik hiervoor had.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 22.02.2014 - 12:58  ·  #1283
Quote door Trissy1979

Mijn HU850 doet het niet, om de 10 sec een plop geluid. Meer niet. Dat is al enkele maanden zo. Ik heb er schoon genoeg van.
Nu komt het, echt niet te geloven, die V70 is is echt behekst, een duivelse bak.... Onderweg ongeveer bij Nijmegen, komt er heel even geluid uit de luidsprekers. Ik schrik me rot. Op het aan knopje van de radio gedrukt... Warempel hij doet het weer na maanden... Doorgereden naar Jan. Radio deed het prima. Bij Jan kabel plus versterker gekocht voor de zekerheid. Kopje koffie gedronken en een praatje gemaakt. Achter het stuur gekropen, je raad het al... Radio plopt. Verdikkie. Samen met Jan de handen uit de mauwen. Nieuwe kabel er tussen gestoken, niets. Andere versterker... Niets dan ploppen. Het zou dus uit de radio komen. Wat dichter bij de oorzaak en met ploppende radio naar huis gereden. Misschien moet meneer Kosters maar een met meneer de Pastoor gaan praten.

Jan bedankt.

Roland,

Ik toch toch echt dat je PA-versterker defect is of een stekkerverbinding gammel. Misschien toch maar eens bij elkaar buurten??

Lijkt meer op een DC signaal van de voorversterker sectie.
Kan me niet voorstellen dat een versterker, welke werkend uit een auto komt, ineens defect blijkt te zijn.
Gok eerder op een condensator van de head unit, welke de geest heeft gegeven.
Een Koude las (slechte soldering) zou ook nog kunnen.
Wellicht handiger om de head unit eens door een goede technische dienst te laten nakijken.
jungle
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 22.02.2014 - 15:17  ·  #1284
Vorige week een Aux to bluetooth ingebouwd van Volvotech. Kan nu lekker audio van de iPhone bluetooth streamen, in plaats van met kabeltjes te werken :happy:
Mike-V70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 22.02.2014 - 18:50  ·  #1285
Even langs ETS in Oosterhout?
...

Subject:

· 
Posted: 22.02.2014 - 22:08  ·  #1286
Quote door Bigdog

Quote door Trissy1979

Jan bedankt.

Roland,

Lijkt meer op een DC signaal van de voorversterker sectie.
Kan me niet voorstellen dat een versterker, welke werkend uit een auto komt, ineens defect blijkt te zijn.
Gok eerder op een condensator van de head unit, welke de geest heeft gegeven.
Een Koude las (slechte soldering) zou ook nog kunnen.
Wellicht handiger om de head unit eens door een goede technische dienst te laten nakijken.

Roland heeft de andere versterker nog niet geplaatst Hans. ;) Maar dat wat jij zegt is inderdaad een mogelijkheid ook.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 22.02.2014 - 22:23  ·  #1287
Versterker hadden ze al geprobeerd;

Nieuwe kabel er tussen gestoken, niets. Andere versterker... Niets dan ploppen. Het zou dus uit de radio komen.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.02.2014 - 02:16  ·  #1288
Vandaag, nee gisteren zaterdag CD-wisselaar ingebouwd, door Patrick, werkt prima, voor € 15,- gekocht en voor € 100,- lol! Goei werk Patrick!
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 23.02.2014 - 02:32  ·  #1289

Jan bedankt.

Ik heb nog wel een HU601 liggen, die even wisselen en uitproberen is niet zoveel werk.
Moet je allleen wel even naar t oosten van Zeeuws Vlaanderen rijden om m op te halen :P
folke3
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.02.2014 - 16:30  ·  #1290
Vandaag SilverVision lampjes in de richtingaanwijzer gemonteerd. Heb ik niet meer van die vale geel aangelopen koplampen. Wat een dievenklus om 2 lampjes te vervangen.

Selected quotes for multi-quoting:   0