Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

· 
Posted: 24.10.2016 - 20:00  ·  #1696
Misschien vd week eens langs de dealer rijden om wat informatie.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 27.10.2016 - 19:05  ·  #1697
Ik had een paar dagen een bedrijfswagen mee, dus ik kon even leuk vergelijken - voor zover dat op gaat.....
Het was een astra station van 2012, de sportstourer versie met een 1400 benzine motor met 120 pk.
Ik ben van origine anti opel, dus dat beloofde wat.....
De zit is waardeloos, maar dat heeft meer met mijn niet-gemiddelde postuur te maken, maar verder moet ik toch positief zijn. Ik heb het alleen over het rijden, ik weet niet hoe zoiets is na 4 ton, ik denk gerecycled.

Wat ik voornamelijk fijn vond was het onderstel, comfortabe maar wel strak geveerd en gedempt. Klinkerwegen voel je bijna niet, randen en richels ook niet, en bij 130 volledig trillingvrij, ook dan rolt hij mooi glad over de weg. Mooie directe besturing in lange en korte bochten, wel iets te erg bekrachtigd.

Het motortje was wel wat zielig, wel veel koppel onderin, bijna vergelijkbaar met mijn volvo, maar vanaf 2500 toeren astmatisch bijna schoksgewijs in toeren omhoog. Alsof er steeds iets benzine wordt ingespoten, maar net niet genoeg.
Audio / navi heel fatsoenlijk voor af-fabriek, ipod wordt herkend en kan vanaf het stuur bediend worden, zit best slim in elkaar.

En toen het moment: weer terug in mijn eigen - 16 jaar oude - auto. Ik had verwacht dat dat zou tegenvallen, maar dat was niet zo! Het is toch wel meer auto, de volvo, alles voelt meer solide aan, een fijne motor die prettig is om naar te luisteren. Het enige, dat er duidelijk meer trillingen zijn en dat kleine hobbels niet goed gefilterd word.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.10.2016 - 11:25  ·  #1698
Aanhanger eraan gehangen, naar Duitsland gereden om een pallet bruinkool briketten te halen

1000 kg waarvan ik 125 kg nog in de auto gedaan hebt omdat ik graag wat massa in de auto heb met de aanhanger.

Hoeveel mag er trouwens achterin een V70 2.4 T

Wederom is mijn emissie lampje uit gebleven terwijl die met de aanhanger juist regelmatig aan ging.

Krijg steeds beter gevoel bij de nieuwe LMM.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 31.10.2016 - 11:36  ·  #1699
Quote door hermanusb

Aanhanger eraan gehangen, naar Duitsland gereden om een pallet bruinkool briketten te halen

1000 kg waarvan ik 125 kg nog in de auto gedaan hebt omdat ik graag wat massa in de auto heb met de aanhanger.

Hoeveel mag er trouwens achterin een V70 2.4 T

Wederom is mijn emissie lampje uit gebleven terwijl die met de aanhanger juist regelmatig aan ging.

Krijg steeds beter gevoel bij de nieuwe LMM.

Een D5 met GT mag 628kg laden, hier moet overigens het gewicht van de inzittenden nog vanaf.
Totaal gewicht mag in elk geval 2180kg zijn bij een D5.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.10.2016 - 12:26  ·  #1700
Dan had ik er wel meer kunnen meenemen.

Dit was 875 de rest stond in de auto.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 31.10.2016 - 17:14  ·  #1701
Heb je een reden de Volvo nog eens uit te laten. :yes:
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.10.2016 - 17:23  ·  #1702
Binnenkort weer een partijtje halen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.11.2016 - 20:28  ·  #1703
Ging vanmiddag plinten en glaslatten halen bij de bouwmaat, deze zijn 335cm lang, en dat past precies diagonaal IN de auto! Van linksachter naar rechtsvoor. Ideaal!
Confus
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 04.11.2016 - 06:26  ·  #1704
Gistermiddag een pvc laminaatvloer gehaald. 26 pakken laminaat en 5 rollen ondervloer, in totaal goed voor rond de 400kg, heb ik me laten wijsmaken. Heb dus eindelijk mijn nivomats kunnen uitproberen. Ze kwamen idd weer netjes terug op hoogte.

Na een keer een filmpje gezien te hebben van een oude auto volgeladen met losse kratten met lege bierflesjes die met 80km/u tegen een stilstaande dieplader werd geduwd om te laten zien wat die bierflesjes doen bij de impact, toch maar even spanbanden meegenomen om die pakken vast te sjorren. Heb ik die sjorogen ook eindelijk eens gebruikt. :D
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.11.2016 - 09:12  ·  #1705
Quote door hermanusb

Hi Herman
? Nou wordt ik een beetje nieuwsgierig wat je met dit spul doet, ik ken het niet voor privé gebruik.. als ik het snel in google gooi, komt er zo'n beetje uit dat je het in de open haard/kachel kan knikkeren..
Ik neem aan dat je het daarvoor gebruikt? :-|
Tjisse
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 04.11.2016 - 09:20  ·  #1706
even op hornbach gekeken
Briketten zijn zeer voordelig in gebruik en geschikt om de kachel of haard te laten branden gedurende de nacht, of als u overdag aan het werk bent, zodat het vertrek niet afkoelt. Ook makkelijk als de ruimte even warm genoeg is en u de kachel niet uit wilt laten gaan. Door de langzame verbranding en de gloeiende werking blijft de kachel lang warm, brand-gloeitijd tot 12 uur!
dat dus ^_^
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 04.11.2016 - 10:59  ·  #1707
Quote door flevodirk

Quote door hermanusb

Hi Herman
? Nou wordt ik een beetje nieuwsgierig wat je met dit spul doet, ik ken het niet voor privé gebruik.. als ik het snel in google gooi, komt er zo'n beetje uit dat je het in de open haard/kachel kan knikkeren..

Hij gebruikt het om het milieu naar de :wwp: te helpen op basis van verkeerde zuinigheid, sorry, voor mijn een inkoppertje brander technicus staat er mede op mijn cv.
Er is de laatste tijd weer veel ophef over de vervuilende kolen centrales in nederland, en dan moet je weten dat deze processen wel geregeld worden om de uitstoot te minimaliseren, en wat men thuis doet past meestal niet in dat rijtje.

Maar goed ieder zijn ding of gebrek, ben ook niet perfect o-)
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 04.11.2016 - 15:10  ·  #1708
Wat is een Volvorijder zonder houtkachel...?

Ik snak weer naar de winter: Stihl MS 260, koude dag, boom laten vallen... Puur genieten! En dat milieu? Ach, als dieselrijder sta ik toch al in de verkeerde hoek! >_<
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 04.11.2016 - 17:38  ·  #1709
Vorige week onderstaand plaatje en nu vise versa. Was een heerlijke week nog. Veel gedaan en genoten van de omgeving en de Hymer Eriba en de xc60
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.11.2016 - 18:21  ·  #1710
Quote door BIGW

Quote door flevodirk

Quote door hermanusb

Hi Herman

Hij gebruikt het om het milieu naar de :wwp: te helpen op basis van verkeerde zuinigheid, sorry, voor mijn een inkoppertje brander technicus staat er mede op mijn cv.
Er is de laatste tijd weer veel ophef over de vervuilende kolen centrales in nederland, en dan moet je weten dat deze processen wel geregeld worden om de uitstoot te minimaliseren, en wat men thuis doet past meestal niet in dat rijtje.

Maar goed ieder zijn ding of gebrek, ben ook niet perfect o-)

Beetje heel kort door de bocht en ook niet zo aardig.
Ik gebruik bruinkool voornamelijk op de momenten dat het warm in huis is.
Dan mik ik er 2 of 3 in zodat ik meerdere uren geen omkijken heb naar de kachel.

Of als ik weg wil terwijl de kachel aan is idemdito.
Dit enkel om te voorkomen dat ik een uur of 4 later de kachel weer moet aanmaken.

Of als het extreem koud is om de kachel in de winter De nacht door te laten komen.

Ik ben ook niet perfect want ik reageerde op deze opmerking.
En ik laat mij ook niet uit over de manier van leven van anderen.

O ja.

Ik ben qua stroomvoorziening zelfvoorzienend.
Alles is led verlichting, en voldoende zonnepanelen om in mijn eigen behoefte te voorzien.

En ja....

Ik vindt een houtkachel nu eenmaal zalige warmte itt een CV.

En het zal me verder worst zijn wat anderen daarvan denken.
Selected quotes for multi-quoting:   0