Quote door BIGW
Quote door flevodirk
Quote door hermanusb
Aanhanger eraan gehangen, naar Duitsland gereden om een pallet bruinkool briketten te halen
Hi Herman
? Nou wordt ik een beetje nieuwsgierig wat je met dit spul doet, ik ken het niet voor privé gebruik.. als ik het snel in google gooi, komt er zo'n beetje uit dat je het in de open haard/kachel kan knikkeren..
Ik neem aan dat je het daarvoor gebruikt?
Hij gebruikt het om het milieu naar de :wwp: te helpen op basis van verkeerde zuinigheid, sorry, voor mijn een inkoppertje brander technicus staat er mede op mijn cv.
Er is de laatste tijd weer veel ophef over de vervuilende kolen centrales in nederland, en dan moet je weten dat deze processen wel geregeld worden om de uitstoot te minimaliseren, en wat men thuis doet past meestal niet in dat rijtje.
Maar goed ieder zijn ding of gebrek, ben ook niet perfect
Beetje heel kort door de bocht en ook niet zo aardig.
Ik gebruik bruinkool voornamelijk op de momenten dat het warm in huis is.
Dan mik ik er 2 of 3 in zodat ik meerdere uren geen omkijken heb naar de kachel.
Of als ik weg wil terwijl de kachel aan is idemdito.
Dit enkel om te voorkomen dat ik een uur of 4 later de kachel weer moet aanmaken.
Of als het extreem koud is om de kachel in de winter De nacht door te laten komen.
Ik ben ook niet perfect want ik reageerde op deze opmerking.
En ik laat mij ook niet uit over de manier van leven van anderen.
O ja.
Ik ben qua stroomvoorziening zelfvoorzienend.
Alles is led verlichting, en voldoende zonnepanelen om in mijn eigen behoefte te voorzien.
En ja....
Ik vindt een houtkachel nu eenmaal zalige warmte itt een CV.
En het zal me verder worst zijn wat anderen daarvan denken.