Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

· 
Posted: 19.11.2016 - 22:41  ·  #1726
Ik ben vandaag met mijn Volvo naar de afsluiting van het seizoen gereden,georganiseerd door de Mercedesclub. :lol:
Deze jaarlijkse afsluiting van het oldtimerseizoen i.v.m de verplichte ophokplicht wordt jaarlijks gehouden in Donkerbroek.
Het was dus een leuk stukje rijden. :thumb:

En aangezien ik De Don® :bandit: ben is er natuurlijk louter positief gereageerd op mijn V70 ,sterker nog er was nog een lid met zijn V70 gekomen.
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 20.11.2016 - 12:54  ·  #1727
Vandaag ff een beamerschermpje gehaald voor in de living. Mijn vrouw wilde geen vast scherm en beamer aan het plafond. Dus deze gehaald die we kunnen we snel opbergen en opzetten.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 22.11.2016 - 17:35  ·  #1728
Nu aan het wachten op de wegenwacht… Er is een olieleiding van de bak naar de radiateur af gesprongen. En helaas heb ik geen nieuwe klemmetjes en 7 liter olie bij me.
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 22.11.2016 - 17:38  ·  #1729
De olie, die nu overal zit, is nog mooi rood na 35000 km :D.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.11.2016 - 17:50  ·  #1730
Quote door Tenck

De olie, die nu overal zit, is nog mooi rood na 35000 km :D.

tsja, elk nadeel hep z'n voordeel he :-)
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 23.11.2016 - 20:05  ·  #1731
Ff lekker een tankje Lpg opgereden (300km). Eerst dochterlief naar school gebracht (is de helft goedkoper dan het OV), daarna ff door gereden naar Meppel. Daar een omvormer van 24v naar 220v + magnetron opgehaald voor in de vrachtwagen straks. Vervolgens naar de nieuwe werkgever gereden om daar wat papieren in te vullen en te tekenen.
Bij thuiskomst 315km gereden op mn gemakkie :-)
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 23.11.2016 - 20:14  ·  #1732
Nog niks gedaan maar als die gare Ziggo niet snel wat doet rij ik met die V70 van mij de hele kast de straat uit.
:devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 25.11.2016 - 09:35  ·  #1733
Quote door Tenck

Nu aan het wachten op de wegenwacht… Er is een olieleiding van de bak naar de radiateur af gesprongen. En helaas heb ik geen nieuwe klemmetjes en 7 liter olie bij me.

En we zijn weer mobiel :). Leuk zo'n Skoda Fabia met alles er op en eraan als vervangautootje, maar het haalt het niet helemaal bij mijn Volvo. Ze hebben gelijk de bak ook even voor me geflushed, dus dat scheelt weer een flush over 15k. Van het weekend even de boel resetten. Hij schakelt al wel weer een stuk zachter.
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 25.11.2016 - 14:00  ·  #1734
Quote door Tenck

Dan heb jij net als ik waarschijnlijk een imitatie niet originele koeler erop zitten. Is bij mijn ook een keer gebeurt, eerst een klap in de aandrijving en toen een vreemde lucht in de auto!!!!!
Heb er nu voor de zekerheid Tyraps bij aan zitten welke de snelkoppeling in de koeler extra borgen.
Als de automaat laat flushen zul je merken dat de flushpomp er ook niet lekvrij aan wil.
En ja geeft een puinhoop onder de motorkap, maar naar op peil brengen van de olie gaat de bak weer gewoon aan het werk, lijkt er zelfs op dat door het druk loos worden en wegspoelen van de olie er ook vuil uit gespoeld wordt, wat nadien een beter werkende bak opleverde, maar wel met natte bilnaad geen aanrader.
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 25.11.2016 - 14:34  ·  #1735
Quote door BIGW

Dan heb jij net als ik waarschijnlijk een imitatie niet originele koeler erop zitten. Is bij mijn ook een keer gebeurt, eerst een klap in de aandrijving en toen een vreemde lucht in de auto!!!!!
Heb er nu voor de zekerheid Tyraps bij aan zitten welke de snelkoppeling in de koeler extra borgen.
Als de automaat laat flushen zul je merken dat de flushpomp er ook niet lekvrij aan wil.
En ja geeft een puinhoop onder de motorkap, maar naar op peil brengen van de olie gaat de bak weer gewoon aan het werk, lijkt er zelfs op dat door het druk loos worden en wegspoelen van de olie er ook vuil uit gespoeld wordt, wat nadien een beter werkende bak opleverde, maar wel met natte bilnaad geen aanrader.

Ik heb er inderdaad een Nissens radiateur in zitten (en nog een extra oliekoeler voorop). Het groene klemmetje was helemaal uitgehard en afgebroken. Bij de montage van de zomer zag het klemmetje er nog goed uit. Misschien een goed idee voor toekomstige flushers om twee van die klemmetjes mee te nemen en te vervangen bij een flush. Kosten geloof ik nog geen 3 euro per stuk.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 25.11.2016 - 18:12  ·  #1736
En weer een V70 minder op neerlands wegen......

Nee niet de mijne!
Vlak voor mij klapte vanmiddag twee autos op elkaar, de achterste van een V70 van 2002 denk ik. Alle airbags afgegaan, voorkant iets korter, maar de bestuurder stapte gewoon uit en het ging naar omstandigheden goed met hem. Ben uiteraard even gestopt om te kijken of alles goed ging, en er was alleen blikschade.
Wat mij wel opviel is dat er een hele dichte mist in de auto hing van de airbags, ik dacht eigenlijk dat hij in de brand stond.
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.11.2016 - 19:59  ·  #1737
Dat van die dikke mist na het afgaan van de airbags kan ik beamen,en het ruikt ook niet echt lekker.
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.12.2016 - 16:29  ·  #1738
Vandaag heb ik een stoplichtsprintje gewonnen van een overenthousiast figuur in een S60 R AWD. :lol:
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 03.12.2016 - 14:09  ·  #1739
Vandaag het ultieme nut van een V70 gebruikt, een kerstboom achterin :yes: :kerstman: :kerstman:
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.12.2016 - 07:59  ·  #1740
Ik heb de kerstboom gewoon het hele jaar in de schuur staan,maar nu ik ook een V70 heb is het een idee natuurlijk om er een te halen. :think
Selected quotes for multi-quoting:   0