xenon/led pitten

 
 
 
 
 
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3186
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 13.09.2020 - 14:38  ·  #16
[quote="BBS"]Nu de apk regels volgend jaar strenger worden met controle van het lichtbeeld en de hoeveelheid strooilicht ga je hier never nooit niet mee door de apk komen. En die controles gaan ook langs de weg plaatsvinden als je toevallig in een technische controle fuik van oom agent rijd./quote]

Mooi mooi. Bij apk lampen wisselen en een dag later weer verblinden, laat oom agent dat maar een keer keihard aanpakken
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 13.09.2020 - 15:15  ·  #17
Alle garage bedrijven zijn hiervan op de hoogte gesteld als het goed is. De huidige afstel apparatuur voldoet niet meer en moet vervangen voor nieuwe geavanceerde apparatuur.....
Is maanden geleden door het RDW al naar buiten gebracht.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 13.09.2020 - 15:32  ·  #18
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 541
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 13.09.2020 - 17:11  ·  #19
Ik heb hilox led, komt door APK & geeft meer licht dan halogeen. Tot zo ver geen klachten van tegenliggers. 't Was wel gedoe om ze storingsvrij te krijgen, ik heb nu 2 van die canbus kastjes achter elkaar hangen voor hij storingsvrij was.
Mistique
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 45
Berichten: 141
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 13.09.2020 - 17:33  ·  #20
De meeste verblinding krijg ik nog steeds van ouderwetse halogeen lampen waarvan de lamp er scheef inzit.
hoggie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Burseryd ( Zweden )
Leeftijd: 45
Berichten: 230
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 13.09.2020 - 18:16  ·  #21
Quote door Jeroen"]
[quote="BBS
Nu de apk regels volgend jaar strenger worden met controle van het lichtbeeld en de hoeveelheid strooilicht ga je hier never nooit niet mee door de apk komen. En die controles gaan ook langs de weg plaatsvinden als je toevallig in een technische controle fuik van oom agent rijd./quote]

Mooi mooi. Bij apk lampen wisselen en een dag later weer verblinden, laat oom agent dat maar een keer keihard aanpakken


Inderdaad!!
Er zijn heus wel goede setjes te verkrijgen die geen strooilicht geven, maar het grootste deel is rommel ...
De verkoop gewoon verbieden
Straks gaan we de kant van Belgie of Duitsland, een andere velg monteren is al uit den boze zonder goedkeuring
Zou toch zonde zijn..
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1616
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 13.09.2020 - 20:18  ·  #22
Quote door kjiratsiekoedel

Ik heb hilox led, komt door APK & geeft meer licht dan halogeen. Tot zo ver geen klachten van tegenliggers. 't Was wel gedoe om ze storingsvrij te krijgen, ik heb nu 2 van die canbus kastjes achter elkaar hangen voor hij storingsvrij was.


Ze zijn prima he? Die lampjes van Hilox.. kost ff 200 euro, maar heb je ook prima spul in de auto. Het zit er bij mijn auto nu 4 jaar in.
De levensduur van die lampen is langer dan mijn auto, dus nooit meer wisselen! Heerlijk.
Elk jaar zo door de APK heen.. ook heerlijk. :-)

Maareh? 2 kastjes? Weet je het zeker? 1 is er normaal voor de Power en 1 voor de canbus..
https://hilox.eu/media/catalog…on-duo.jpg

DJ
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 13.09.2020 - 20:23  ·  #23
Quote door flevodirk

Quote door kjiratsiekoedel

Ik heb hilox led, komt door APK & geeft meer licht dan halogeen. Tot zo ver geen klachten van tegenliggers. 't Was wel gedoe om ze storingsvrij te krijgen, ik heb nu 2 van die canbus kastjes achter elkaar hangen voor hij storingsvrij was.


Ze zijn prima he? Die lampjes van Hilox.. kost ff 200 euro, maar heb je ook prima spul in de auto. Het zit er bij mijn auto nu 4 jaar in.
De levensduur van die lampen is langer dan mijn auto, dus nooit meer wisselen! Heerlijk.
Elk jaar zo door de APK heen.. ook heerlijk. :-)

Maareh? 2 kastjes? Weet je het zeker? 1 is er normaal voor de Power en 1 voor de canbus..
https://hilox.eu/media/catalog…on-duo.jpg

DJ


Hebben jullie foto's beschikbaar van hoe dat dat er uitziet in jullie auto's. Montage hoe dat er dan uitziet? Onder de de kap. Ik lees nieuwschierig mee.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1616
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 13.09.2020 - 20:39  ·  #24
Hi Roland,

Foto? hmm.. wellicht heb ik toen wel foto’s gemaakt van de inbouw. Maar het is erg straightforward hoor... ik kon het zelfs.. (2 linkerhanden enzo).
Wellicht kan je terugzoeken op die post?

Avond foto’s maken van het lichtbeeld of de opbrengst heeft geen zin, dan krijg je echt een vertekend beeld.
Maar langskomen mag altijd natuurlijk☺😇. Of ik kom wellicht een keer in de buurt..
Hilox had toen fimpjes op YT of op de website staan, dat was voor mij voldoende.
O ja, ik moest een vijltje kopen om iets kunstof te verwijderen, daarna kan ie de “bocht” om en is er plek zat.
DJ
P.S. 3 x raden wat mijn eerste aankoop/upgrade is als ik volgend voorjaar mijn eerste motor koop? Juist: Hilox lampjes! Om te zien en gezien te kunnen worden.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 13.09.2020 - 23:12  ·  #25
Quote door flevodirk

Quote door kjiratsiekoedel

Ik heb hilox led, komt door APK & geeft meer licht dan halogeen. Tot zo ver geen klachten van tegenliggers. 't Was wel gedoe om ze storingsvrij te krijgen, ik heb nu 2 van die canbus kastjes achter elkaar hangen voor hij storingsvrij was.


Ze zijn prima he? Die lampjes van Hilox.. kost ff 200 euro, maar heb je ook prima spul in de auto. Het zit er bij mijn auto nu 4 jaar in.
De levensduur van die lampen is langer dan mijn auto, dus nooit meer wisselen! Heerlijk.
Elk jaar zo door de APK heen.. ook heerlijk. :-)

Maareh? 2 kastjes? Weet je het zeker? 1 is er normaal voor de Power en 1 voor de canbus..
https://hilox.eu/media/catalog…on-duo.jpg

DJ

Ik kwam met mijn Hilox niet door de APK. De Volvo dealer heeft ze er uit gehaald en vervolgens met standaard lampen gekeurd. Zelfde laken een pak met mijn 911. Zit ook Hilox in.

Ben zeer te spreken over Hilox. Heb ze er indertijd in Spanje in laten zetten. Wel zo veilig in de bergen. Geeft aanzienlijk meer licht. Je kan het echter merken aan sommige tegenliggers dat het niet wordt gewaardeerd. Heb ze naar beneden gericht om overlast te voorkomen. Heb geen last van storingen gehad. Niet in de Volvo en ook niet in de 911.
Volvo70V
 
Avatar
 
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 15.09.2020 - 02:44  ·  #26
Heb ook verschillende imitaties gehad, geen problemen.. alleen sommige tegenliggers wel. Heb hier nog een set hele mooie koplampen te koop liggen, met bijna nieuwe glazen kappen. Heb in de vorige ook origineel ingebouwd en zou nooit meer imitatie willen. En zo moeilijk was het niet. Vind t wel een echte extra aan en auto.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 15.09.2020 - 11:41  ·  #27
Quote door Volvo70V

Heb ook verschillende imitaties gehad, geen problemen.. alleen sommige tegenliggers wel. Heb hier nog een set hele mooie koplampen te koop liggen, met bijna nieuwe glazen kappen. Heb in de vorige ook origineel ingebouwd en zou nooit meer imitatie willen. En zo moeilijk was het niet. Vind t wel een echte extra aan en auto.


Ik zag in een bericht van je dat je doet in Volvo onderdelen. Wat vraag je voor een complete Xenon set voor een V70 mj 2011?
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 103
Berichten: 512
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 17.09.2020 - 15:59  ·  #28
bij mijn vriendin haar mini philips H4 led ingebouwd ipv halogeen. dat geeft ongeveer even veel licht als de fabrieksaf xenon in mijn volvo en is een verbetering tov de halogeen die er in zat.... maar het lichtbeeld is niet zo homogeen als in mijn volvo. Een volgende auto zonder fabrieksaf led of halogeen komt er trouwens niet meer in, wat rijdt dat ontzettend veel prettiger dan halogeen s'nachts.
Trouwens een ander punt uit dat artikel van de ANWB waar hierboven naar verwezen wordt; automatische in en uitschakeling van DRL. Daar stoor ik me meer aan dan aan felle lichten. Te vaak zie ik mensen in het donker/zware regen oid met enkel DRL (dus alleen verlichting aan de voorkant van de auto!) rijden. dat is niet irritant, dat is gewoon gevaarlijk.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 17.09.2020 - 16:48  ·  #29
Quote door hetschaap

Te vaak zie ik mensen in het donker/zware regen oid met enkel DRL (dus alleen verlichting aan de voorkant van de auto!) rijden. dat is niet irritant, dat is gewoon gevaarlijk.


Helemaal mee eens! En als je dan knippert krijg je nul respons want mensen denken dat de auto de lichten zelf wel aanzet wanneer nodig...
Foxtrot
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 34
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 29.09.2020 - 14:50  ·  #30
Quote door flevodirk

Ik rij al 4 jaar met Hilox LED’s rond. Geen strooilicht en werkelijk een fantastische lichtopbrengst. Die hebben hu eigen ventilator. Inouwen is goed te doen, i heb de koplampen daarvoor er wel uitgehaald en ik moest een klein beetje kunstof weghalen zodat ze “bocht” konden halen, daarna is plek zet.
Inderdaad; het is vloeken in de kerk, maar mij bevallen ze erg goed :-)
DJ


@flevodirk

Welke set heb jij. Ik heb nu hilox xtr black led. Deze passen niet nu. Je kan dus met wat vijlen ze er wel in krijgen?
En welk type koplamp heb je?

Om er goed bij te kunnen moet ik toch de koplampen eruit halen en dat houd in de voorbumper eraf. Ik heb een xc70 2006 met de facelift koplampen k helder glas en gewoon normaal h7)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0