xenon/led pitten

 
 
 
 
 
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 08.10.2020 - 10:54  ·  #61
Quote door [-Tom-]

Zo'n mechanisch systeem heeft mijn S80 ook (ook origineel xenon met helder glas, maar wel reflector lampen), daarbij worden er dan ook nog 2 H7 halogeenpitten bijgeschakeld (die wil ik uiteindelijk vervangen voor LED).

Waarom zou je daar geld aan uitgeven? Rijd je zo vaak met grootlicht aan? Ik laat ze lekker zitten naast het (originele) xenonlicht in mijn V70. Wel wil ik de T10 stadslichtjes vervangen door iets wat qua kleurtemperatuur meer in de buurt komt van de xenons.
Truckingwally
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 17
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 08.10.2020 - 10:57  ·  #62
Voorop gesteld dat ik niet tegen ombouw naar LED of Xenon ben, maar als je ziet wat ik
als keurmeester bij de APK tegen kom... de hele lamphouder word uit de reflector gehaald om de
LED lamp (het liefst gedraaid of ondersteboven) vast te kitten of de vastzet veer wordt zo bewerkt
dat de lamp met geen goed fatsoen meer normaal te plaatsen is of af te stellen.
of men knutselt een H1 of H7 lamp in een H4 fitting, dus geen grootlicht meer
en als klap op de vuurpijl krijg je nog van alles naar je hoofd geslingerd als je het voertuig hier op afkeurt.
Uiteraard zijn er ook goed geplaatste, maar die vallen niet op door dat de afstelling correct is.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 08.10.2020 - 10:58  ·  #63
Quote door Gero

De ene keuring station is de andere niet, die van mij werd afgekeurd op teveel strooilicht (bij de Volvodealer in Breda) ook bij een onafhankelijke keuringstation in Breda ( een jaar ervoor) Van Beelen , zodoende moest ik nieuwe koplampen kopen,
Kassa, 250,00 per stuk (origineel Hella) imitatie's heb je al voor minder dan 50.00 euro.

Ik heb net een paar nieuwe imitatie-koplampen gekocht voor de 480, wat een troep zeg, ze gaan retour. Nog meer strooilicht dan doffe originele. Dus soms is origineel zo gek nog niet, of je moet toevallig imitatie treffen waar ze dit goed hebben geregeld.

Ik ken trouwens iemand die bij die Volvodealer werkt, die zal vast jouw auto wel hebben opgemerkt (rijdt nl. zelf in een 850)
Gero
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 491
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 08.10.2020 - 11:18  ·  #64
Quote door brinkie

Quote door Gero

De ene keuring station is de andere niet, die van mij werd afgekeurd op teveel strooilicht (bij de Volvodealer in Breda) ook bij een onafhankelijke keuringstation in Breda ( een jaar ervoor) Van Beelen , zodoende moest ik nieuwe koplampen kopen,
Kassa, 250,00 per stuk (origineel Hella) imitatie's heb je al voor minder dan 50.00 euro.

Ik heb net een paar nieuwe imitatie-koplampen gekocht voor de 480, wat een troep zeg, ze gaan retour. Nog meer strooilicht dan doffe originele. Dus soms is origineel zo gek nog niet, of je moet toevallig imitatie treffen waar ze dit goed hebben geregeld.

Ik ken trouwens iemand die bij die Volvodealer werkt, die zal vast jouw auto wel hebben opgemerkt (rijdt nl. zelf in een 850)

Het is een bordeaux rode 850 van 1995 een simpele 10-klepper automaat, Ik heb het al 10 jaar, een kleine 180.000 km meegereden, Vialle LPI erin, R - uitgevoerd incl. 17 inch velgen(Volans), dit jaar preventief de schokbrekers vervangen (nivomats), je weet het zijn dure krengen, Bij ET , Bilstein B6 rondom icm met verlagingsveren, draagarmen, IPD endlinks,maar wat denk dit jaar was zij afgekeurd , op het stuurhuis, kosten zijn 1100,00 E.
daar sta je dan,, Ik heb besloten om het te laten fixen, incl. binnenst/ buitenste stuurkogels en uitlijnen, dat ding stuurt als een kart, Ik heb ook een veer poot brug Voor/achter
Ik denk (ik weet het zeker ) dat het beter stuurt dan die V70 R, ik moet echt op stand advandced zettten( Four-C systeem)om die 850 bij te houden(bochtige weg), OK 300 pk icm met 6-handgeschakeld versnellingsbak is ook leuk speelgoed, veel beter bij de les tov een automaat, een automaat is saai, makkelijk in de stad/file parkeren etc.
de Honda is helemaal een feest een 6 -bak met een 150 pk / 170 kg gewichtsverhouding, maar ja dat is geen vergelijking.
hard rijden kost geld (benzine, slijtage banden etc) niet zeuren , dan moet je maar zo'n Dinky toy kopen ( Fiat Panda bijv.)
Leuk speelgoed allemaal, je weet het " wij mannen zijn net kinderen, alleen het speelgoed is wat duurder'
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 08.10.2020 - 11:20  ·  #65
Quote door brinkie

Quote door [-Tom-]

Zo'n mechanisch systeem heeft mijn S80 ook (ook origineel xenon met helder glas, maar wel reflector lampen), daarbij worden er dan ook nog 2 H7 halogeenpitten bijgeschakeld (die wil ik uiteindelijk vervangen voor LED).

Waarom zou je daar geld aan uitgeven? Rijd je zo vaak met grootlicht aan? Ik laat ze lekker zitten naast het (originele) xenonlicht in mijn V70. Wel wil ik de T10 stadslichtjes vervangen door iets wat qua kleurtemperatuur meer in de buurt komt van de xenons.

Ik woon in een klein dorpje in de achterhoek, daar zijn veel (binnendoor)wegen onverlicht. Ik rij (zeker in de winter) zoveel mogelijk met grootlicht. Het kinderdagverblijf waar wij ons zoontje naar toe brengen zit ook nog eens in het buitengebied, dus 's ochtends en 's avonds is het daar goed donker.
En geld, zoveel is het uiteindelijk ook nog, 15 euro voor een setje goede LED lampen, dat kan ik wel hebben ;)
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 08.10.2020 - 12:05  ·  #66
Waarom zou je daar geld aan uitgeven? Rijd je zo vaak met grootlicht aan? Ik laat ze lekker zitten naast het (originele) xenonlicht in mijn V70. Wel wil ik de T10 stadslichtjes vervangen door iets wat qua kleurtemperatuur meer in de buurt komt van de xenons.
[/quote]
Ik woon in een klein dorpje in de achterhoek, daar zijn veel (binnendoor)wegen onverlicht. Ik rij (zeker in de winter) zoveel mogelijk met grootlicht. Het kinderdagverblijf waar wij ons zoontje naar toe brengen zit ook nog eens in het buitengebied, dus 's ochtends en 's avonds is het daar goed donker.
En geld, zoveel is het uiteindelijk ook nog, 15 euro voor een setje goede LED lampen, dat kan ik wel hebben ;)
[/quote]

15 euro voor een setje goede led lampen?........
Ik zie led lampen wat duurder voorbij komen. Ben er inmiddels achter dat goede kwaliteit wat duurder is. Geen storingen en geen raar lichtbeeld kost aanmerkelijk meer.
Osram, 2 stuks tussen de 90 en 100 euro. Wel 5 jaar garantie
Hilox, goed spul. Ik heb er Xenon setjes van, led kost 110 tot 200 euro. 2 jaar garantie.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 08.10.2020 - 12:08  ·  #67
Quote door [-Tom-]

Quote door yes996

Ik heb begrepen dat het zicht van halogeen en led elkaar nauwelijks ontlopen. Wel scheelt het in het stroomverbruik. Dat is iets wat mij niet zoveel uitmaakt. Stroom genoeg. Hij komt iedere keer door de apk. Maar, dat wordt volgend jaar anders. Geen goedgekeurde Xenon in de auto dan afkeur. Bij aanhouden een boete.......Schijnt met led dezelfde kant op te gaan.
Ik heb de ervaring dat Xenon aanzienlijk meer licht geeft. Daar had/heb ik in het bergachtige Spanje altijd veel plezier van. Met led heb ik geen ervaring. Zal mij er eens in verdiepen.

Dat ligt er maar net aan welke LEDs je hebt. LED lampen met moderne lumileds van Philips produceren veel meer lumen dan een setje standaard halogeen lampen.
En hoe kom je bij die APK regels? AUto van een maat van mij is een week geleden nog gekeurd met (goedkope Chinese) xenon lampen

Bij sommige sites dekken ze zich in tegen de aansprakelijkheid voor het gebruiken van Led. Wat Googelen en je vind er zo een. Led heeft geen Europees goedkeur bijvoorbeeld (E1). Mag derhalve officieel niet worden gevoerd/geplaatst.
Foxtrot
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 34
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 08.10.2020 - 13:17  ·  #68
Ik heb maandag in mijn xc70 met halogeen koplampen nu delen led gemaakt. Mijn dimlicht is h7 xtr black van hilox. Na een tip in deze topic, na klein beetje vijlwerk passen ze goed.
De stadslichten en mistlampen heb ik leds inzitten die ik besteld heb bij vparts.se.
Ik heb nu meerdere keren in het donker rond gereden en niemand seint naar mij. En ik heb een mooi stuk licht nu en geen foutmeldingen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 08.10.2020 - 18:08  ·  #69
Quote door yes996

Quote door [-Tom-]

Quote door yes996

Ik heb begrepen dat het zicht van halogeen en led elkaar nauwelijks ontlopen. Wel scheelt het in het stroomverbruik. Dat is iets wat mij niet zoveel uitmaakt. Stroom genoeg. Hij komt iedere keer door de apk. Maar, dat wordt volgend jaar anders. Geen goedgekeurde Xenon in de auto dan afkeur. Bij aanhouden een boete.......Schijnt met led dezelfde kant op te gaan.
Ik heb de ervaring dat Xenon aanzienlijk meer licht geeft. Daar had/heb ik in het bergachtige Spanje altijd veel plezier van. Met led heb ik geen ervaring. Zal mij er eens in verdiepen.

Dat ligt er maar net aan welke LEDs je hebt. LED lampen met moderne lumileds van Philips produceren veel meer lumen dan een setje standaard halogeen lampen.
En hoe kom je bij die APK regels? AUto van een maat van mij is een week geleden nog gekeurd met (goedkope Chinese) xenon lampen

Bij sommige sites dekken ze zich in tegen de aansprakelijkheid voor het gebruiken van Led. Wat Googelen en je vind er zo een. Led heeft geen Europees goedkeur bijvoorbeeld (E1). Mag derhalve officieel niet worden gevoerd/geplaatst.


Tja, er mag wel meer niet :)

En goed hoeft echt niet duur te zijn. Ik heb deze nu in de Swift van mijn vriendin zitten en die geven een heel strak lichtbeeld
€ 12,93 41%OFF | PANUDUK Car Light ZES H4 LED H7 H11 3000K 6000K 8000K HB3 9005 HB4 9006 Car LED Headlights Bulbs 50W 6000LM Headlamp Auto X3
https://a.aliexpress.com/_B0zfoL
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 08.10.2020 - 20:54  ·  #70
Tja, er mag wel meer niet :)

En goed hoeft echt niet duur te zijn. Ik heb deze nu in de Swift van mijn vriendin zitten en die geven een heel strak lichtbeeld
€ 12,93 41%OFF | PANUDUK Car Light ZES H4 LED H7 H11 3000K 6000K 8000K HB3 9005 HB4 9006 Car LED Headlights Bulbs 50W 6000LM Headlamp Auto X3
https://a.aliexpress.com/_B0zfoL
[/quote]

Ik heb een setje besteld. Kost helemaal niets!!! Ben benieuwd hoe ze zijn. Kan je nooit een buil aan vallen.
Gr. Rene
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 15.10.2020 - 12:47  ·  #71
Dat dacht ik dus ook, en ze zijn inmiddels binnen, de H4-versie dan. Afwerking is niet helemaal je-dat, je kunt de lamp niet goed fixeren in de stand dat het lichtbeeld optimaal is, en de stekker wil ook niet lekker blijven zitten aan de connector van de auto. Hij wordt ook erg heet, het koellichaam komt vrij snel al boven de 50 graden en er is geen geforceerde koeling aanwezig.

Maar het lichtbeeld is verbazingwekkend goed. Dit is met een enkele (losse) H4-koplamp, die ik met een batterij gevoed heb.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 15.10.2020 - 15:02  ·  #72
Strak he. Koellichaam heb ik niet gemeten, maar ik verwacht met rijden dat dat geen probleem geeft met rijden.
Dat fixeren had ik geen last van, alleen zaten de lampen bij mij 180 graden verkeerd, kwestie van even draaien. De lampen bij mij 'klikken' goed vast iig, stekker zit er ook goed strak op
Remco1978
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Overijssel
Berichten: 160
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 16.10.2020 - 07:19  ·  #73
Quote door Foxtrot

Ik heb maandag in mijn xc70 met halogeen koplampen nu delen led gemaakt. Mijn dimlicht is h7 xtr black van hilox. Na een tip in deze topic, na klein beetje vijlwerk passen ze goed.
De stadslichten en mistlampen heb ik leds inzitten die ik besteld heb bij vparts.se.
Ik heb nu meerdere keren in het donker rond gereden en niemand seint naar mij. En ik heb een mooi stuk licht nu en geen foutmeldingen.


Hier was ik ook wel benieuwd naar of deze van hun (Vparts.se) nou wel meer opbrengst hadden. Zat er gisteren toevallig op hun site naar te kijken.
Foxtrot
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 34
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 16.10.2020 - 10:11  ·  #74
Quote door Remco1978

Quote door Foxtrot

Ik heb maandag in mijn xc70 met halogeen koplampen nu delen led gemaakt. Mijn dimlicht is h7 xtr black van hilox. Na een tip in deze topic, na klein beetje vijlwerk passen ze goed.
De stadslichten en mistlampen heb ik leds inzitten die ik besteld heb bij vparts.se.
Ik heb nu meerdere keren in het donker rond gereden en niemand seint naar mij. En ik heb een mooi stuk licht nu en geen foutmeldingen.


Hier was ik ook wel benieuwd naar of deze van hun (Vparts.se) nou wel meer opbrengst hadden. Zat er gisteren toevallig op hun site naar te kijken.


Ze geven goed licht en geen foutmelding. Lichtopbrengst vind ik moeilijk te zeggen. De H7 set is van Hilox en niet van vparts.
Volvo70V
 
Avatar
 
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 16.10.2020 - 21:15  ·  #75
Kan maar een ding zeggen, ga is naar Kejo van https://www.well-done-xenon.nl/ speciale prijzen voor forumleden en t antwoord op alle led en xenon vragen, bouwt ook alles in ter plekke.....
 
Selected quotes for multi-quoting:   0