xenon/led pitten

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 29.09.2020 - 15:42  ·  #31
Mijn passief gekoelde LED lampen met Philips Lumileds zijn binnen, ik heb ze meteen ingebouwd (Suzuki Swift uit 2007).
Wat een verschil! Het lichtbeeld is heel strak, gewoon de 'normale' scherpe aftekening mét knik rechts. Inbouwen is echt een fluitje van een cent. Lichtopbrengst is ook echt beduidend beter dan halogeen (en daar deed ik het voor).
Ik ben erg tevreden, en dat voor nog geen 15 euro.
Ik ga binnenkort de H7 variant bestellen voor het grootlicht van mijn S80 (fabrieksaf xenon, maar bij grootlicht worden er ook nog 2 H7 halogeenpitten aangezet)
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 29.09.2020 - 17:15  ·  #32
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3188
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 29.09.2020 - 18:01  ·  #33
Quote door [-Tom-]

Mijn passief gekoelde LED lampen met Philips Lumileds zijn binnen, ik heb ze meteen ingebouwd (Suzuki Swift uit 2007).
Wat een verschil! Het lichtbeeld is heel strak, gewoon de 'normale' scherpe aftekening mét knik rechts. Inbouwen is echt een fluitje van een cent. Lichtopbrengst is ook echt beduidend beter dan halogeen (en daar deed ik het voor).
Ik ben erg tevreden, en dat voor nog geen 15 euro.
Ik ga binnenkort de H7 variant bestellen voor het grootlicht van mijn S80 (fabrieksaf xenon, maar bij grootlicht worden er ook nog 2 H7 halogeenpitten aangezet)


Waar heb je die besteld?
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1616
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 29.09.2020 - 19:06  ·  #34
Quote door Foxtrot

Quote door flevodirk

Ik rij al 4 jaar met Hilox LED’s rond. Geen strooilicht en werkelijk een fantastische lichtopbrengst. Die hebben hu eigen ventilator. Inouwen is goed te doen, i heb de koplampen daarvoor er wel uitgehaald en ik moest een klein beetje kunstof weghalen zodat ze “bocht” konden halen, daarna is plek zet.
Inderdaad; het is vloeken in de kerk, maar mij bevallen ze erg goed :-)
DJ


@flevodirk

Welke set heb jij. Ik heb nu hilox xtr black led. Deze passen niet nu. Je kan dus met wat vijlen ze er wel in krijgen?
En welk type koplamp heb je?

Om er goed bij te kunnen moet ik toch de koplampen eruit halen en dat houd in de voorbumper eraf. Ik heb een xc70 2006 met de facelift koplampen k helder glas en gewoon normaal h7)

Ik heb ook de Hilox XTR led zet.. standaard past het niet idd, dus ff vijlen (koplamp op zijn KOP houden, anders valt het slijpsel in de lamp.. vraag me niet hoe ik dat weet..) https://hilox.eu/h7-led-dimlic…-evolution
Maar dan past het wel prima. Daarna de lamp ff mooi polijsten, 2K blanke lak erop en klaar ben je

Welke lamp ik heb? Gewoon die erin zat, auto is van 2007 dus met kunstof ipv glas.
DJ
Foxtrot
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 34
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 29.09.2020 - 19:13  ·  #35
Quote door flevodirk

Quote door Foxtrot

Quote door flevodirk

Ik rij al 4 jaar met Hilox LED’s rond. Geen strooilicht en werkelijk een fantastische lichtopbrengst. Die hebben hu eigen ventilator. Inouwen is goed te doen, i heb de koplampen daarvoor er wel uitgehaald en ik moest een klein beetje kunstof weghalen zodat ze “bocht” konden halen, daarna is plek zet.
Inderdaad; het is vloeken in de kerk, maar mij bevallen ze erg goed :-)
DJ


@flevodirk

Welke set heb jij. Ik heb nu hilox xtr black led. Deze passen niet nu. Je kan dus met wat vijlen ze er wel in krijgen?
En welk type koplamp heb je?

Om er goed bij te kunnen moet ik toch de koplampen eruit halen en dat houd in de voorbumper eraf. Ik heb een xc70 2006 met de facelift koplampen k helder glas en gewoon normaal h7)

Ik heb ook de Hilox XTR led zet.. standaard past het niet idd, dus ff vijlen (koplamp op zijn KOP houden, anders valt het slijpsel in de lamp.. vraag me niet hoe ik dat weet..) https://hilox.eu/h7-led-dimlic…-evolution
Maar dan past het wel prima. Daarna de lamp ff mooi polijsten, 2K blanke lak erop en klaar ben je

Welke lamp ik heb? Gewoon die erin zat, auto is van 2007 dus met kunstof ipv glas.
DJ


Top. Bedankt voor info. Ik ga er mee aan de slag.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 29.09.2020 - 19:45  ·  #36
Quote door ohz274

Quote door [-Tom-]

Mijn passief gekoelde LED lampen met Philips Lumileds zijn binnen, ik heb ze meteen ingebouwd (Suzuki Swift uit 2007).
Wat een verschil! Het lichtbeeld is heel strak, gewoon de 'normale' scherpe aftekening mét knik rechts. Inbouwen is echt een fluitje van een cent. Lichtopbrengst is ook echt beduidend beter dan halogeen (en daar deed ik het voor).
Ik ben erg tevreden, en dat voor nog geen 15 euro.
Ik ga binnenkort de H7 variant bestellen voor het grootlicht van mijn S80 (fabrieksaf xenon, maar bij grootlicht worden er ook nog 2 H7 halogeenpitten aangezet)


Waar heb je die besteld?

Bij m'n vriend Ali ;)
Zie de link

Quote door BBS

Linkje? ;-)

https://www.aliexpress.com/ite…4c4dDCK9Oz
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 103
Berichten: 512
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 30.09.2020 - 08:55  ·  #37
Quote door [-Tom-]

Quote door ohz274

Quote door [-Tom-]

Mijn passief gekoelde LED lampen met Philips Lumileds zijn binnen, ik heb ze meteen ingebouwd (Suzuki Swift uit 2007).
Wat een verschil! Het lichtbeeld is heel strak, gewoon de 'normale' scherpe aftekening mét knik rechts. Inbouwen is echt een fluitje van een cent. Lichtopbrengst is ook echt beduidend beter dan halogeen (en daar deed ik het voor).
Ik ben erg tevreden, en dat voor nog geen 15 euro.
Ik ga binnenkort de H7 variant bestellen voor het grootlicht van mijn S80 (fabrieksaf xenon, maar bij grootlicht worden er ook nog 2 H7 halogeenpitten aangezet)


Waar heb je die besteld?

Bij m'n vriend Ali ;)
Zie de link

Quote door BBS

Linkje? ;-)

https://www.aliexpress.com/ite…4c4dDCK9Oz


interessant! krijg je een foutmelding? zo niet dan ga ik ook een setje voor mijn grootlicht bestellen namelijk.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 30.09.2020 - 09:30  ·  #38
In de Swift van m'n vriendin niet, maar ik vermoed dat die niet zo'n fancy systeem heeft als Volvo :P grootlicht heb ik nog niet besteld voor mijn S80, dus daar kan ik niks over zeggen
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 541
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 30.09.2020 - 10:38  ·  #39
Grootlicht geeft geen canbus meldingen, dus dat zal wel goed gaan
richard9722
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Berichten: 220
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 30.09.2020 - 11:34  ·  #40
Die philips lumileds had ik ook in mijn v70 en werken ook met canbus goed. Geen foutmeldingen.

Ik hoefde ook niets te vijlen. Past direct uit de doos.

Overigens had ik ze met passieve koeling (flexibele strips).
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 30.09.2020 - 12:57  ·  #41
Ik heb een setje besteld, inclusief een kortingscoupon voor nieuwe klanten kwam het op € 12,67 voor een setje H4-lampen. Leuk om mee te experimenteren in de 480, mijn V70 heeft immers xenon dus daar ga ik niets aan veranderen.
Voor dat geld verwacht ik niet veel, heb voor de zekerheid een set nieuwe koplampen gekocht (57 euro inclusief verzenden) om het strooilicht te beperken. Ik ben benieuwd, als het binnen is laat ik het resultaat wel weten.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 06.10.2020 - 13:08  ·  #42
Quote door Jeroen

Afstellen bestaat niet! Lampen kunnen er maar op 1 manier in, en that's it. Hoogteregeling heeft geen zin met te veel strooilicht.
Het blijft een eeuwige discussie met die niemand lijkt te gaan winnen.
Wil je xenon, dan heb je maar 2 keuzes in mijn ogen.
- Origineel Volvo bi-xenon koplampen. Sensor nodig op achteras, wellicht software, en wat werk.
- Bi-xenon projectoren voor H7 koplampen. Iets minder duur (200 euro), en een pens vol werk. Zie hier.


Hallo allen,

Ik heb een set originele Xenon koplampen op de kop getikt en hoop(te) deze in mijn V70 te kunnen zetten.
De koplampen zijn van 2014 en geheel compleet. Mijn auto is modeljaar 2011.
Ik heb ze geplaatst en krijg nu de melding dat er iets is met mijn dimlicht. Het dimlicht werkt ook niet.
De garage zegt dat de kabelboom anders is bij een Xenon auto. Ik kan mij dat niet helemaal voorstellen.
Heeft iemand een idee hoe ik de koplampen werkend krijg?
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 06.10.2020 - 13:28  ·  #43
Of het aan de kabelboom ligt betwijfel ik, maar software zal allicht kunnen. De lampen stellen zichzelf af bij elke start dus de auto moet wel met de lampen praten. En of dat gaat met 2011 auto software en 2014 lampen software...blijkbaar niet dus.
Had je hiervoor halogeen? Dan zit je toch ook niet goed met de hoogteafstelling? Halogeen heeft toch een wieltje in de auto, en xenon gaat automatisch middels een sensor op de achteras.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 06.10.2020 - 13:40  ·  #44
Quote door yes996

Quote door Jeroen

Afstellen bestaat niet! Lampen kunnen er maar op 1 manier in, en that's it. Hoogteregeling heeft geen zin met te veel strooilicht.
Het blijft een eeuwige discussie met die niemand lijkt te gaan winnen.
Wil je xenon, dan heb je maar 2 keuzes in mijn ogen.
- Origineel Volvo bi-xenon koplampen. Sensor nodig op achteras, wellicht software, en wat werk.
- Bi-xenon projectoren voor H7 koplampen. Iets minder duur (200 euro), en een pens vol werk. Zie hier.


Hallo allen,

Ik heb een set originele Xenon koplampen op de kop getikt en hoop(te) deze in mijn V70 te kunnen zetten.
De koplampen zijn van 2014 en geheel compleet. Mijn auto is modeljaar 2011.
Ik heb ze geplaatst en krijg nu de melding dat er iets is met mijn dimlicht. Het dimlicht werkt ook niet.
De garage zegt dat de kabelboom anders is bij een Xenon auto. Ik kan mij dat niet helemaal voorstellen.
Heeft iemand een idee hoe ik de koplampen werkend krijg?


Ik denk niet dat er iets fout is met de kabelboom, maar dat jou auto niet geschikt is voor Orginele Xenon's
Als je namelijk origineel Xenon's hebt, heb je ook een niveau sensor op de vooras en achteras ( rechter kant auto )

Die niveau sensoren worden dus gebruikt om de hoogte regeling van de koplamp aan te sturen, ik verwacht dat dit allemaal niet aanwezig is bij jou auto ( als je al geen Xenon's had ). Het kan zelfs zijn dat je dus ook de hoogte aansturing kabels niet in je auto zitten, maar dat kan ik van hier af niet zeggen.

Wat moet er in de auto zitten om naar originele Xenon's over te stappen
- hoogte xensor's voor en achteras ( Als de sensor er niet in zit verwacht ik ook niet dat je de kabel voor de sensor hebt )
- kabel boom moet voor bereid zijn voor Xenon's
- En daar naast heb je dus ook nog de software nodig die de hoogte van de koplamp aanstuurt
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: xenon/led pitten

 · 
Posted: 06.10.2020 - 13:43  ·  #45
Vaak (niet altijd) hebben xenon koplampen ook ABL, automatisch meedraaien met het stuur. Dan heb je behalve een hellingshoeksensor ook nog een stuurhoeksensor nodig.
Ik heb de schema's van MY2011 en 2014 naast elkaar gehouden, de koplampen zelf hebben exact dezelfde bedrading. Maar hang voor de gein eens VIDA aan de auto en je zult ongetwijfeld een boel interessante foutmeldingen tegenkomen. ;)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0