Youri slaapt in een V70!

Tragisch nieuws met een V70 tintje

 
 
 
 
 
J406
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 51
Berichten: 18
Geregistreerd: 11 / 2020
Subject:

Youri slaapt in een V70!

 · 
Posted: 06.09.2022 - 10:25  ·  #1
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Youri slaapt in een V70!

 · 
Posted: 06.09.2022 - 10:41  ·  #2
Het is te triest voor woorden.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Youri slaapt in een V70!

 · 
Posted: 06.09.2022 - 11:34  ·  #3
Waarom? Ze kiezen er zelf voor.
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Youri slaapt in een V70!

 · 
Posted: 06.09.2022 - 13:38  ·  #4
Het is pure armoede. Jij en met mij hebben velen anderen hebben een baan, een huis, een auto, motor, gaan minimaal een keer per jaar op vakantie etc.

Het is te simpel om te zeggen dat zij er zelf voor kiezen.

Als je je huis kwijt bent door opzegging eigenaar of omdat je geen baan meer hebt dan krijg je dit soort zaken. De bijstand (al heet dat tegenwoordig niet meer zo) is beslist geen vetpot. Hoeveel mensen moeten er tegenwoordig niet naar de voedselbank? Dat is niet omdat ze het leuk vinden, maar puur omdat er te weinig geld in het laatje komt.

En ja, klaplopers heb je zeker, ik maak het dagelijks mee, als je op die lieden doelt dan ben ik de eerste om te zeggen dat ze een trap onder hun kont moeten krijgen en moeten werken voor hun centen. Helaas mag ik dat gelet op mijn functie niet zeggen.

Maar het mooie in dit land is dat we mogen verschillende meningen mogen hebben.😉
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4708
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Youri slaapt in een V70!

 · 
Posted: 06.09.2022 - 13:59  ·  #5
Niet iedereen kiest ervoor.
Maar in de V70 kun je best aardig liggen.

En ik ken mensen die ondertussen echt problemen hebben met hun lasten.
Van 150 naar 600 euro voor energie is geen makkie.
Wij gebruiken nagenoeg geen energie maar gaan binnenkort van 30 euro naar 120 per maand.

Bakkers gaan van 30K per jaar energiekosten naar 350K per jaar.
Hoe moeten die nog brood verkoopbaar bakken?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3762
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Youri slaapt in een V70!

 · 
Posted: 06.09.2022 - 14:19  ·  #6
Quote door Blade

Waarom? Ze kiezen er zelf voor.


Als ik zo dat artikel lees.. Bambi (is dat haar echte naam?) 'moet' in Den Haag wonen, waarom 'moet' je in Den Haag wonen. Youri heeft anti-kraak gewoond en moest er uit, tja, dat is het risico van anti-kraak wonen. Een andere man wilt niet geholpen worden omdat zijn hond niet mee mag in de opvang... Als ik het zo lees, allemaal een bewuste keuze.
Verder lees ik hier over huur die opgezegd wordt, als huurder heb je echt heel veel rechten in Nederland. Een huurder mag niet eens zomaar een huurcontract voor onbepaalde tijd opzeggen.
Wimwerf
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 360
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Youri slaapt in een V70!

 · 
Posted: 06.09.2022 - 15:15  ·  #7
Met antikraak wel. Dat weten bewoners in een antikraak pand.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3762
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Youri slaapt in een V70!

 · 
Posted: 06.09.2022 - 15:44  ·  #8
Quote door Wimwerf

Met antikraak wel. Dat weten bewoners in een antikraak pand.


Dat weet ik, en dat weten die anti-kraak bewoners idd ook (mag ik hopen :P). Maar anti-kraak is ook nooit voor onbepaalde tijd
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1515
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Youri slaapt in een V70!

 · 
Posted: 06.09.2022 - 17:13  ·  #9
Anti kraak is goedkoop en kan echt serieus op een A1 locatie zijn ( heb in herenhuis gezeten grenzend aan Vondelpark. Maar wel telefoontje overmorgen weg wezen…


Je kiest er niet voor, echt niet. Het is een balletje dat opeens begint te rollen en plots ligt je leven op zijn kont…

Ja, er zijn er die de struisvogel techniek te lang hebben gehanteerd om welke reden dan ook, maar je kiest er nooit voor..

En die ene ? Die is de uitzondering die de regel bevestigd denk ik …

Voor mezelf kreeg ik deze week een berichtje dat mijn energie kosten een factor 3 krijgen…
Dat is wel het moment dat ik blij naar de meerdere kubus hout kijk die al bijna een jaar klaar liggen.

En ondertussen ? Ondertussen steek ik mijn middelvinger op naar Groen links en D66 die hopelijk op korte termijn een rotschop wegens incompetentie gaan krijgen…

Sorry.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4093
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Youri slaapt in een V70!

 · 
Posted: 06.09.2022 - 17:25  ·  #10
Toch is het wel triest dat dit in een rijk land als Nederland 'nodig' is. OK, wellicht is het eigen keus, maar waarschijnlijk wel noodgedwongen binnen bijzondere omstandigheden... waren er huurhuizen of zelfs kamers voor deze mensen beschikbaar geweest voor een normale prijs (tja, wat is normaal; zeg niet meer dan 1/3 van een netto startersinkomen op gemiddeld opleidingsniveau), dan waren zij vast niet in hun auto gaan wonen. 'Moeten' wonen kan vanalles betekenen, bijv. in de buurt zijn van een ziek familielid, of een relatie overeind proberen houden... het is bijna nooit zo simpel als het lijkt op het 1e gezicht (en bij wie dat wel zo is, die moeten het inderdaad zelf maar uitzoeken zolang ze niemand tot last zijn - als je het mij vraagt).
Maar 'we doen niemand kwaad' is (helaas?) ook gewoon niet echt realistisch. Je hebt geen sanitair, je moet ergens naartoe met je afval... en ook al ben je de schoonste een stilste van de wereld zou ik er zelf nog niet op zitten wachten dat iemand 'voor mijn deur' parkeert (ook al is mijn deur niet in het bos of op de truck stop)... call me a NIMBY :-)
Hier in (noordwest) Spanje is het juist de omgekeerde wereld, ook heel raar als je het vergelijkt met Nederland. Hier staat superveel leeg en er zijn legio dorpjes waar helemaal niemand meer woont en waar de huizen gewoon staan te vervallen, dus wie wil kan voor een prikkie hier iets vinden... maar dan moet je wel willen en kunnen natuurlijk. Werkgelegenheid lokaal is wel een dingetje, maar met een online job is het goed wonen buiten de Nederlandse grenzen... mooi land maar ook niet zaligmakend ;-)
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Youri slaapt in een V70!

 · 
Posted: 06.09.2022 - 17:47  ·  #11
Tja, als je echt wat wilt, dan vind je ook wat, ook voor redelijke prijzen.

Zie hier

https://www.divorcehousing.nl/

Kamers/woningen voor tussen de 500-800 euro. Incl gas water licht en internet.

En dit is onder de rook van Amsterdam!

En zo zijn er nog veel meer wegen. Denk aan Marktplaats bijv.

Ik heb hier zelf jaren terug ook mee te maken gehad, dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb.

Tuurlijk zullen er mensen tussen wal en schip raken, maar het gros kan gewoon netjes werken en zelf wat ondernemen.
Johan XC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ammerzoden
Leeftijd: 58
Berichten: 341
Geregistreerd: 05 / 2021
Subject:

Re: Youri slaapt in een V70!

 · 
Posted: 06.09.2022 - 19:33  ·  #12
, +1
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4708
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Youri slaapt in een V70!

 · 
Posted: 06.09.2022 - 21:18  ·  #13
Quote door Blade

Tja, als je echt wat wilt, dan vind je ook wat, ook voor redelijke prijzen.p

Zie hier

https://www.divorcehousing.nl/

Kamers/woningen voor tussen de 500-800 euro. Incl gas water licht en internet.

En dit is onder de rook van Amsterdam!

En zo zijn er nog veel meer wegen. Denk aan Marktplaats bijv.

Ik heb hier zelf jaren terug ook mee te maken gehad, dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb.

Tuurlijk zullen er mensen tussen wal en schip raken, maar het gros kan gewoon netjes werken en zelf wat ondernemen.


Tja.

Zo ken ik ze ook, maar dan andersom.
Netto 2800 per maand.
750 huur

Kregen net de “aanbieding” voor gas en electra van slecht 969 euro.
Die houden amper wat over om eten van te kopen.
Ongeveer 75 per week, en daar koop je ook niet al teveel voor.

Dan verdien je toch best een leuk inkomen en je kunt er niet meer van leven.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3762
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Youri slaapt in een V70!

 · 
Posted: 06.09.2022 - 22:39  ·  #14
Je moet natuurlijk zelf ook scherp blijven. Het zat er aan te komen dat gas duurder zou worden. Ik heb afgelopen december mijn bestaande energiecontract open gebroken en de boel voor 3 jaar vastgezet bij een andere aanbieder (Vattenfall), gas kost mij nu 1,02 euro per kuub, voor nog bijna 2,5 jaar. Ons huis was gedeeltelijk geïsoleerd, vorig jaar heb ik het laatste gedeelte laten isoleren (spouwmuren vullen) en aankomend voorjaar ga ik zonnepanelen leggen
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4708
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Youri slaapt in een V70!

 · 
Posted: 07.09.2022 - 08:25  ·  #15
Quote door [-Tom-]

Je moet natuurlijk zelf ook scherp blijven. Het zat er aan te komen dat gas duurder zou worden. Ik heb afgelopen december mijn bestaande energiecontract open gebroken en de boel voor 3 jaar vastgezet bij een andere aanbieder (Vattenfall), gas kost mij nu 1,02 euro per kuub, voor nog bijna 2,5 jaar. Ons huis was gedeeltelijk geïsoleerd, vorig jaar heb ik het laatste gedeelte laten isoleren (spouwmuren vullen) en aankomend voorjaar ga ik zonnepanelen leggen


Niet iedereen heeft A het geld om dit te doen en B wonen ook niet allemaal in een koophuis.

Wij zijn al een aantal jaren geleden bewuster met ons energiegebruik om gegaan.
Geen close-in boilers meer.
Geen droger meer en gewoon waslijnen werken ook uitstekend.
Geen vaatwasser meer.
Dit jaar nieuwe zuinige koelvries combi gekocht.

We gebruiken 2 tot 3 Kwh per dag en soms iets minder.
De zonnepanelen wekken 3 keer ons eigen gebruik op.

Ons maandbedrag is 40 euro die in dec waarschijnlijk 60 euro gaat worden.

Alleen niet iedereen zit in onze situatie, goede isolatie, tussenwoning en zonnepanelen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0