We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

Rapport rekenkamer

 
 
 
 
 
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 03.01.2022 - 09:17  ·  #121
Quote door Blade

In 2020 waren het er 220.000, zie google!


In 2020 immigreerden 220 853 personen naar Nederland. Dat waren er 48 211 minder dan in 2019. Daarnaast emigreerden 152 494 personen uit Nederland, 8 535 minder dan een jaar eerder. In totaal migreerden er in 2020 meer personen naar Nederland dan dat er vertrokken. Het migratiesaldo (de immigratie minus de emigratie) bedroeg 68 359 personen. Van 2003 tot en met 2007 was het migratiesaldo negatief: er waren minder immigranten dan emigranten.

Als je de aanwas neemt moet je ook de andere kant meenemen in een eenzijdig belicht verhaal.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 03.01.2022 - 11:48  ·  #122
Ik maak dus helemaal geen chocola van dit topic.

Er doorheen scrollend heb ik al bijna alle problemen van de wereld voorbij zien komen.

Back on topic maar weer?

Youngtimers, die verkopen nog steeds prima dacht ik?
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 03.01.2022 - 12:49  ·  #123
Heb idd niks vernomen over een aanpassing in de youngtimer bijtellingsregeling dus dan blijft een 15 jaar 'oude' auto nog steeds interessant om zakelijk te rijden en de verkoop zal dus ook nog goed gaan.
Niet dat het nou enkel zakelijke rijders zijn die een youngtimer kopen.
Als die gunstige bijtellingsregeling stopt dan vermoed ik dat de verkoopprijs hiervan snel minder wordt.
Auto's die inmiddels de leeftijd van 20 jaar en ouder hebben bereikt zullen daar minder gevoelig voor zijn dan de modellen die net 15 jaar zijn geworden. Maar dit heeft trouwens ook niks meer met het topic te maken.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 03.01.2022 - 15:38  ·  #124
Heb 2 oldtimers die vrijgesteld zijn van wegenbelasting echter geen haar op m’n hoofd die er over denkt ze nu in paniek te verkopen.
Vrijstelling van wegenbelasting zal dan ook verdwijnen gok ik.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 03.01.2022 - 15:49  ·  #125
Dat denk ik niet zo zeer, het lijkt mij eerder dat ze het moeilijker gaan maken om b.v. met een oldtimer de stad in te kunnen (milieuzones e.d.). Zoals je nu dus ziet met bepaalde diesels
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 03.01.2022 - 18:14  ·  #126
De youngtimers regeling zie ik wel verdwijnen, de oldtimerregeling niet zo snel. Ik denk dat ze de leeftijd nog wel een keer gaan opschroeven zoals ze het eerder hebben gedaan.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 03.01.2022 - 18:31  ·  #127
Quote door [-Tom-]

Dat denk ik niet zo zeer, het lijkt mij eerder dat ze het moeilijker gaan maken om b.v. met een oldtimer de stad in te kunnen (milieuzones e.d.). Zoals je nu dus ziet met bepaalde diesels


Nou, met m’n Dyane op benzine (1968) en m’n Range Rover diesel (1972) mag ik zo ongeveer elke NL milieuzone in, ook in die in Duitsland.
Denk persoonlijk niet dat dat gaat veranderen
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 03.01.2022 - 19:42  ·  #128
Quote door deusjevo

Quote door [-Tom-]

Dat denk ik niet zo zeer, het lijkt mij eerder dat ze het moeilijker gaan maken om b.v. met een oldtimer de stad in te kunnen (milieuzones e.d.). Zoals je nu dus ziet met bepaalde diesels


Nou, met m’n Dyane op benzine (1968) en m’n Range Rover diesel (1972) mag ik zo ongeveer elke NL milieuzone in, ook in die in Duitsland.
Denk persoonlijk niet dat dat gaat veranderen

Ja, ik denk dat je Arnhem centrum wel in komt met je Range Rover, gaat je alleen 100 euro kosten :P
Maar zeg nooit nooit. Tot nu toe blijkt wel dat onze overheid niet de meest betrouwbare partner is, zeker als het aankomt op mobiliteit...
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 03.01.2022 - 19:53  ·  #129
Zou ik in Arnhem geen vrijstelling hebben?

Quote
Kenteken-check
Controleer of u de Arnhemse milieuzone nog in mag. U gebruikt hiervoor de kenteken-check van www.milieuzones.nl, de website van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.

Vrijstellingen
Er gelden enkele landelijke vrijstellingen van milieuzones:

Diesel-oldtimers (ouder dan 40 jaar) krijgen een landelijke vrijstelling. Deze wordt automatisch aan het voertuig toegekend.



https://www.arnhem.nl/stad_en_…onenauto_s
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 03.01.2022 - 20:00  ·  #130
Quote door deusjevo

Zou ik in Arnhem geen vrijstelling hebben?

Quote
Kenteken-check
Controleer of u de Arnhemse milieuzone nog in mag. U gebruikt hiervoor de kenteken-check van www.milieuzones.nl, de website van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.

Vrijstellingen
Er gelden enkele landelijke vrijstellingen van milieuzones:

Diesel-oldtimers (ouder dan 40 jaar) krijgen een landelijke vrijstelling. Deze wordt automatisch aan het voertuig toegekend.



https://www.arnhem.nl/stad_en_…onenauto_s

Ah, ik was in de veronderstelling dat het voor iedere diesel gold (met een bepaalde euro norm)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3189
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 03.01.2022 - 20:38  ·  #131
Door die youngtimer regeling durven sommige mensen wel absurde prijzen voor bepaalde auto's te vragen.
Ik zit stilletjes te zoeken naar een mooie S60R van de laatste jaren, 2006 2007. En heel vaak in de advertenties al de woorden, ideaal voor zakelijk rijders.
Ja leuk maar dat wil ik helemaal niet, er zijn ook mensen die een auto gewoon zelf kopen.
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 05.01.2022 - 10:45  ·  #132
Ik denk dat als de youngtimer regeling vervalt de prijs van auto's van 15 jaar en ouder een stukje zal gaan dalen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0