We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

Rapport rekenkamer

 
 
 
 
 
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 31.12.2021 - 22:49  ·  #106
Ik ben zelf overtuigd dat elektrisch rijden de norm gaat worden, en mogelijk sneller dan we denken.

Alleen het opslag medium is op dit moment nog een struikelblok en dit zal nog veranderen denk ik zelf. Of dit met waterstof of een voor mij nog niet bekende techniek gaat komen gaan we dan weer zien.
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 01.01.2022 - 09:40  ·  #107
Zolang er niet op elke parkeerplaats een oplaadpunt is vind ik het maar behelpen. Daarnaast blijft het gewoon vervelend als ik naar Zweden rijd, ik rijd in 1 keer (1150km) op een redelijke snelheid 130-170 km/h. Dan moet ik 6 X een uur gaan laden ofzo?? Lijkt mij niet fijn.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 01.01.2022 - 10:22  ·  #108
Quote door trabbit

Zolang er niet op elke parkeerplaats een oplaadpunt is vind ik het maar behelpen. Daarnaast blijft het gewoon vervelend als ik naar Zweden rijd, ik rijd in 1 keer (1150km) op een redelijke snelheid 130-170 km/h. Dan moet ik 6 X een uur gaan laden ofzo?? Lijkt mij niet fijn.

Dat hoeft zelfs tegenwoordig niet meer, en in de toekomst al helemaal niet meer. Aan 1 stuk 1150 km rijden zonder pauze is uitzonderlijk trouwens, afgezien dat het niet echt lekker is voor je gezondheid (en de verkeersveiligheid), hoef je ook nooit een sanitaire stop te maken?
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 01.01.2022 - 11:50  ·  #109
Quote door [-Tom-]

Quote door trabbit

Zolang er niet op elke parkeerplaats een oplaadpunt is vind ik het maar behelpen. Daarnaast blijft het gewoon vervelend als ik naar Zweden rijd, ik rijd in 1 keer (1150km) op een redelijke snelheid 130-170 km/h. Dan moet ik 6 X een uur gaan laden ofzo?? Lijkt mij niet fijn.

Dat hoeft zelfs tegenwoordig niet meer, en in de toekomst al helemaal niet meer. Aan 1 stuk 1150 km rijden zonder pauze is uitzonderlijk trouwens, afgezien dat het niet echt lekker is voor je gezondheid (en de verkeersveiligheid), hoef je ook nooit een sanitaire stop te maken?


De een kan het , de ander niet, 1150 km in 1 stuk doorrijden.

Punt is dat ik met een bijrijder wel non-stop kan doorrijden en bij een brandstof stop een sanitaire kan uitvoeren.

Met een accu op wielen zit je dan gewoon elke paar 100 km vast. Doorrijden om die veerboot te halen kun je dan vergeten…
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 01.01.2022 - 11:55  ·  #110
Quote door [-Tom-]

Quote door hermanusb

Quote door [-Tom-]

Quote door hermanusb

Zolang electrisch rijden een beperking heeft op de afstand die je kan rijden voor de zaak leeg is komt er geen electrische auto hier.
Sowieso vraag ik me af in hoeveel dagen ik naar Spanje kan rijden met de caravan.

Opslagcapaciteit zal altijd de bottleneck blijven voor stroomauto’s.

En ja, opladen langs de snelweg kan…. Maar is weer een stuk duurder want er moet wel geld verdient worden.

Ik blijf het gek vinden dat mensen perse een auto willen hebben voor een usecase die in de praktijk 0,1% van de tijd voorkomt

Quote door Bigdog

Quote door hermanusb


En ja, opladen langs de snelweg kan…. Maar is weer een stuk duurder want er moet wel geld verdient worden.


En dan heb je het nog niet over de wachttijden.
Hordes met een lege accu voor je en jij maar wachten…….

Kip-ei verhaal natuurlijk...


Je bedoelt een auto huren om de caravan meerdere keren per jaar naar een camping te sleuren?

Daarnaast rij ik graag in een veilige auto.
Ik zit liever in de botsing tussen 2 mini’s dan in mijn mini tussen 2 volvo V70’s

Moderne elektrische auto's mogen al fatsoenlijke lasten trekken. En je denkt toch niet dat jou Volvo veiliger is dan b.v. een nieuwe VW ID3 of een Tesla?


Ik rij al iets van 6,5 jaar in mijn V70 die ik kocht voor 2700 euro en uiteraard wat reparaties in die jaren.

Als je mij een Tesla kan bezorgen met minimaal 550 km bereik voor een vergelijkbaar bedrag dan ben ik ook om.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 01.01.2022 - 12:02  ·  #111
Een tesla gebruikt kopen is echt een serieuze financiële hok.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 01.01.2022 - 12:06  ·  #112
Quote door MTE

Een tesla gebruikt kopen is echt een serieuze financiële hok.


Gok denk ik.

Volgens mij zagik van de week nog een tesla van iets van 9 jaar oud langskomen die nieuw accupakket nodig had a 15 duizend euro.

Die hebben ze met dynamiet opgeblazen.

Heel leuk die electrische auto’s maar voor mij volledig onbetaalbaar.
Laden langs de snelweg is ook nog eens een stuk duurder dan thuis laden.

Leasen kost je iets van 100K minder hypotheek mogelijkheid.

Ik pas even.
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 01.01.2022 - 12:08  ·  #113
Quote door V70R^2

En de olifant in de kamer wordt in geen enkel kabinet of regeringsplan besproken.

Te-veel-mensen.

Als dat halveert is elk milieuprobleem en vraagstuk omtrent dat verdwenen, maar ja, macht macht macht, geld geld geld. Niks van dit alles draait ook maar 1 seconden om het klimaat of "In stand houden van" natuur e.d.


Dit is zo’n beetje mijn tekst, kan het er niet meer mee eens zijn! Wordt eens tijd voor geboorte beperking. Helaas is de mens prima in staat zichzelf te vernietigen, en dat alleen in het belang van meer en meer. Iedereen wil er wel wat aan doen, als de lasten maar bij een ander worden neergelegd.
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 01.01.2022 - 13:10  ·  #114
Ik rijd samen meestal. Een 1 pauzes van 20 minuten nog een keer plaspauze (5 min) en een pauze van 45min op de boot. Gaat prima.

Welke betaalbare elektra auto haalt bij zeg 140-150km/h zonder laadstress meer dan 200km bij een lading van 80% gezien de laatste 20% veel te lang duurt?

Dan blijft nog het laden een probleem. Ik heb geen oprit, kan niet laden waar ik werk en heb geen tijd of zin speciaal naar een lader te gaan na mijn werk om daar een uur te staan wachten. Alles kan, maar het is gewoon niet fijn.

Quote door [-Tom-]

Quote door trabbit

Zolang er niet op elke parkeerplaats een oplaadpunt is vind ik het maar behelpen. Daarnaast blijft het gewoon vervelend als ik naar Zweden rijd, ik rijd in 1 keer (1150km) op een redelijke snelheid 130-170 km/h. Dan moet ik 6 X een uur gaan laden ofzo?? Lijkt mij niet fijn.

Dat hoeft zelfs tegenwoordig niet meer, en in de toekomst al helemaal niet meer. Aan 1 stuk 1150 km rijden zonder pauze is uitzonderlijk trouwens, afgezien dat het niet echt lekker is voor je gezondheid (en de verkeersveiligheid), hoef je ook nooit een sanitaire stop te maken?
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 01.01.2022 - 14:54  ·  #115
Quote door Ed

Quote door V70R^2

En de olifant in de kamer wordt in geen enkel kabinet of regeringsplan besproken.

Te-veel-mensen.

Als dat halveert is elk milieuprobleem en vraagstuk omtrent dat verdwenen, maar ja, macht macht macht, geld geld geld. Niks van dit alles draait ook maar 1 seconden om het klimaat of "In stand houden van" natuur e.d.


Dit is zo’n beetje mijn tekst, kan het er niet meer mee eens zijn! Wordt eens tijd voor geboorte beperking. Helaas is de mens prima in staat zichzelf te vernietigen, en dat alleen in het belang van meer en meer. Iedereen wil er wel wat aan doen, als de lasten maar bij een ander worden neergelegd.



Het is al bekend dat als ieder gezin 2,1 kind krijgt dat je dan geen stijgend inwoners aantal hebt.
Nederland haalt die 2,1 kind per gezin niet.

Toch hebben we meer inwoners.

2,1 is omdat er altijd wat gezinnen kinderloos blijven of alleenstaand zijn.

Maar ben het geheel eens met de stelling dat er teveel wereld bewoners zijn
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 02.01.2022 - 18:57  ·  #116
Er komen al jaren meer dan 200.000 immigranten per jaar binnen in Nederland. Dat zorgt voor de stijgende populatie.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 02.01.2022 - 19:21  ·  #117
Quote door Ed

Er komen al jaren meer dan 200.000 immigranten per jaar binnen in Nederland. Dat zorgt voor de stijgende populatie.


Dat is dus niet waar.

Ik ben ook niet blij daarmee maar hou het wel serieus.
Ja.

De bevolking groeit door immigranten.
Maar het zijn er natuurlijk veel minder wat jij zegt.

Dat is onderbuik geneuzel waar ik niet zoveel mee heb.
Ja, immigratie zorgt voor meer inwoners.
Maar het is niet wat jij zegt
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 02.01.2022 - 19:31  ·  #118
In 2020 waren het er 220.000, zie google!
arnoldvanwinsen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwegein
Leeftijd: 68
Berichten: 161
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Cijfers zonder interpretatie

 · 
Posted: 02.01.2022 - 19:39  ·  #119
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1000
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 02.01.2022 - 19:56  ·  #120
En ondanks dat hebben we tóch een tekort op de arbeidsmarkt… Sot hele plaatje gaat mank op denken binnen landsgrenzen. Sowieso, degene die ooit grenzen heeft bedacht de iedereen tekort, maar dat is een andere discussie.

Volgens mij kun je wereldwijde problemen alleen wereldwijd bestrijden. Wat ons niet ontslaat van de plicht om daar indien gewenst een leidende rol in te nemen, want het oude adagium van goed voorbeeld doet volgen gaat volgens mij niet steeds op.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0