Centrale vergrendeling

Alsnog installeren?

 
 
 
 
 
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 30.11.2011 - 15:26  ·  #16
Heey Jeroen,

Dat is inderdaad precies wat ik al verwacht had. Een classic kan dan wel ouder zijn maar een afstandsbediening en alarm behoort volgens mij echt tot de standaard uitrusting. 150 euro bij de dealer valt me erg mee moet ik je bekennen. Het zou mooi zijn als het zo kan! Maar wat Greyline ook zegt... Stel de verkopende partij hiervoor aansprakelijk en laat ze maar zorgen dat die rekening voldaan wordt. Je koopt een auto en ik vind dat deze deugdelijk moet worden afgeleverd. En niet met ontbrekende zaken.
Ik ben heel benieuwd! En ga vanavond mijn topic ook weer even aanpassen want ben weer heel veel verder in mijn V70-avontuur. Het is een drama maar goed....

Groetjes,

Tristan

P.S. Wat voor een V70 Classic heb jij?
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 30.11.2011 - 15:42  ·  #17
Zo simpel is het niet om een verkopende partij aansprakelijk te stellen. In principe worden auto's verkocht zoals ze zijn (mits voor normaal gebruik geschikt) en heb je zelf een onderzoekplicht. Het is je blijkbaar niet opgevallen dat er geen ab bij zit, het zou coulance zijn als ze die kosten nog op zich nemen.
jeroenmac
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 30.11.2011 - 16:09  ·  #18
[quote="plorie"]
Zo simpel is het niet om een verkopende partij aansprakelijk te stellen. In principe worden auto's verkocht zoals ze zijn (mits voor normaal gebruik geschikt) en heb je zelf een onderzoekplicht. Het is je blijkbaar niet opgevallen dat er geen ab bij zit, het zou coulance zijn als ze die kosten nog op zich nemen.
[/quotegelijk al
BJe hebt had gelijk als ik de vraag niet gesteld had, maar ik heb er twee keer om gevraagd, en twee keer het antwoord, zit er niet op!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 30.11.2011 - 16:15  ·  #19
...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 30.11.2011 - 19:19  ·  #20
Quote door Laguna-S60

Quote door Trissy1979

@ Laguna-S60,

Je kan inderdaad aan de hand van je chassisnummer een nieuwe sleutel en/of afstandsbediening bestellen. Kost echter wel een paar knaken. Maar het probleem wat er dan is... Je kan met de oude afstandsbediening dus gewoon je auto openen. Die gedachte lijkt mij niet prettig.


De dealer kan de oude sleutel uit het systeem halen, zodat alleen jouw nieuwe sleutel werkt ;)


Lijkt mij de beste en veiligste optie.

@jeroenmac,
Succes met de afhandeling.
jeroenmac
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 30.11.2011 - 22:38  ·  #21
Quote door Trissy1979

Heey Jeroen,

Dat is inderdaad precies wat ik al verwacht had. Een classic kan dan wel ouder zijn maar een afstandsbediening en alarm behoort volgens mij echt tot de standaard uitrusting. 150 euro bij de dealer valt me erg mee moet ik je bekennen. Het zou mooi zijn als het zo kan! Maar wat Greyline ook zegt... Stel de verkopende partij hiervoor aansprakelijk en laat ze maar zorgen dat die rekening voldaan wordt. Je koopt een auto en ik vind dat deze deugdelijk moet worden afgeleverd. En niet met ontbrekende zaken.
Ik ben heel benieuwd! En ga vanavond mijn topic ook weer even aanpassen want ben weer heel veel verder in mijn V70-avontuur. Het is een drama maar goed....

Groetjes,

Tristan

P.S. Wat voor een V70 Classic heb jij?


2.5 volgens mij standaard maar ook dat weet ik niet eens hahaha, ik zal je als het weer het toelaat even foto1s maken
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 30.11.2011 - 22:50  ·  #22
Hahaha, een 2.5 dat kunnen er 2 zijn. De 140 PK en de 170 PK. Ben inderdaad wel heel benieuwd naar je nieuwe aanwinst. Ik hoop dat die garage je netjes behandelen gaat. En de rest heeft gelijk hoor als het gaat om herprogrammeren maar dat is in mijn ogen ook wat jij bedoelde. Hoe dan ook... Ik hoop dat je verder veel plezier aan de auto gaat beleven! Ik heb al een paar jaar met storingen te maken die steeds maar erger worden. :( De moed zakt me dan ook behoorlijk in de schoenen. Ik ben vanmorgen bij mijn auto aangekomen en bleek dat de stoelverwarming achter vlam gevat heeft. :S Ik bericht daar morgen weer ff over op mijn topic.

Spreek je weer. ;)

Groetjes,

Tristan
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 01.12.2011 - 11:25  ·  #23
Quote door jeroenmac

Heey Jeroen,
Wat voor een V70 Classic heb jij?
------------------------------
2.5 volgens mij standaard maar ook dat weet ik niet eens hahaha, ik zal je als het weer het toelaat even foto's maken

Dat kun je eenvoudig opzoeken op www.rdw.nl.
Even het kenteken intoetsen en je weet alles van iedere auto.
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 01.12.2011 - 11:43  ·  #24
Quote door jeroenmac
Je hebt had gelijk als ik de vraag niet gesteld had, maar ik heb er twee keer om gevraagd, en twee keer het antwoord, zit er niet op!

Dan sta je idd sterker! Gelijk heb je, nu nog gelijk krijgen...
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 01.12.2011 - 14:31  ·  #25
Quote door plorie

Je hebt had gelijk als ik de vraag niet gesteld had, maar ik heb er twee keer om gevraagd, en twee keer het antwoord, zit er niet op!
----
Dan sta je idd sterker! Gelijk heb je, nu nog gelijk krijgen...


Ja en om gelijk te krijgen heb je allerlei hulpmiddelen die vaak helpen als je ze alleen maar toont of noemt:
- (tas van) Tros Radar
- Consumentenbond
- Kassa
- Breekijzer (in de auto)
- Rechtsbijstandsverzkering
- Posten op fora (www.opgelicht.nl)
- Klagen bij Bovag/Volvo importeur
- enz.....
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 01.12.2011 - 14:33  ·  #26
Inderdaad helemaal mee eens! Meestal worden ze dan toch wel een beetje terughoudend. Eventueel alleen maar dit topic uitdraaien kan al werken.
Maar als het een bedrijf is wat een naam hoog heeft te houden, ga ik er vanuit dat ze dit netjes oplossen.
jeroenmac
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 01.12.2011 - 23:11  ·  #27
Quote door Trissy1979

Inderdaad helemaal mee eens! Meestal worden ze dan toch wel een beetje terughoudend. Eventueel alleen maar dit topic uitdraaien kan al werken.
Maar als het een bedrijf is wat een naam hoog heeft te houden, ga ik er vanuit dat ze dit netjes oplossen.


Tot nu toe niet eens een mailtje retour......en dat van een volvo dealer in het oosten des lands pffff
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 02.12.2011 - 00:19  ·  #28
Jeroen,

Misschien moet je eens de naam bekend maken en deze topic eens doorsturen naar ze! Ze noemen zich dealer? En ze weten niet eens hoe een Volvo in elkaar zit? Doe ik als beun de haas dan nog beter! Ik zit ook in het Oosten des lands heh. En heb stiekem wel een vermoeden.... Begint de naam met een P???
Bel ze anders morgen met het verzoek tot actie! Dit is een grote schande! Ook mijn auto komt van de dealer met een P. Mijn topic al eens gelezen? Dit is echt niet leuk meer hoor. Bij deze stuur ik je mijn topic link ff. Zie en huiver zou ik zeggen.
Hou me op de hoogte en misschien moeten we anders maar eens goed in actie komen. ;)

topic.php?t=1589&page=1

Groetjes en laat je niet gek maken door die dwazen!

Tristan
JérômeV70R
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Berichten: 114
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 02.12.2011 - 09:07  ·  #29
Quote door Greyline


Ja en om gelijk te krijgen heb je allerlei hulpmiddelen die vaak helpen als je ze alleen maar toont of noemt:
- (tas van) Tros Radar
- Consumentenbond
- Kassa
- Breekijzer (in de auto)
- Rechtsbijstandsverzkering
- Posten op fora (www.opgelicht.nl)
- Klagen bij Bovag/Volvo importeur
- enz.....



Mocht je een vriend(in) hebben met enige juridische kennis, laat deze eens een aangetekende brief opstellen met de juiste juridische termen erin. Met een beetje mazzel schrikken ze hiervan en binden ze in. Vaak werkt dit.....

Succes ermee in ieder geval.

Jérôme
jeroenmac
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 02.12.2011 - 16:25  ·  #30
Kleine update,

Opnieuw een mail verstuurd met opnieuw verzoek de ab op te sturen, daarbij de naam
v 70 forum laten vallen, en raad eens wat.....binnen 10 min een antwoord. Men gaat met spoed proberen
Te zorgen dat de ab opgestuurd word. Nu wel hahaha.

Dank aan het V70 forum, maar word vervolgd.....
 
Selected quotes for multi-quoting:   0