Centrale vergrendeling

Alsnog installeren?

 
 
 
 
 
jeroenmac
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 07.12.2011 - 12:03  ·  #46
Quote door Greyline

Quote door Steve

Ook al zo'n bijzonder nummerbord! Waar koop je dat? Lijkt me wel handig bij........ :lol:


... ja, heel handig, maken ze bij "PC Paint, afd. Bureau Accessoires", ha, ha :police:


moet toch een beetje voorzichtig zijn, zo is ie weg O-)
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 07.12.2011 - 17:12  ·  #47
Quote door jeroenmac

Quote door Greyline

Quote door Steve

Ook al zo'n bijzonder nummerbord! Waar koop je dat? Lijkt me wel handig bij........ :lol:


... ja, heel handig, maken ze bij "PC Paint, afd. Bureau Accessoires", ha, ha :police:


moet toch een beetje voorzichtig zijn, zo is ie weg O-)


... ja en speur hem dan maar eens op met zo'n mooi nummerbord :bandit:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 07.12.2011 - 21:30  ·  #48
Quote door Greyline

Quote door jeroenmac

Quote door Greyline

Quote door Steve

Ook al zo'n bijzonder nummerbord! Waar koop je dat? Lijkt me wel handig bij........ :lol:


... ja, heel handig, maken ze bij "PC Paint, afd. Bureau Accessoires", ha, ha :police:


moet toch een beetje voorzichtig zijn, zo is ie weg O-)


... ja en speur hem dan maar eens op met zo'n mooi nummerbord :bandit:


Die auto heeft echte "James Bond / 007" aspiraties. :D
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 17.12.2011 - 21:29  ·  #49
Heey Jeroen,

Sorry dat ik ff niks meer op het forum gedaan heb. Trouwens ook nog niet aan de auto want heb als bijrijder een redelijk zwaar auto ongeluk gehad. Nu na 2 weken weer ff eruit en dus maar ff neuzen op het forum. Hoe is het met je CV en AB? Zit ie er al in? Ik heb nu ineens zeeën van tijd (soort ziektewet) dus denk van de week heel rustig een begin te maken aan mijn klus aan de auto. Houdt je op de hoogte. ;)

Groetjes,

Tristan
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 18.12.2011 - 11:42  ·  #50
Quote door Trissy1979

heb als bijrijder een redelijk zwaar auto ongeluk gehad.


Tristan,

Dit klinkt helemaal niet goed.
Beterschap gewenst.
jeroenmac
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 29.01.2012 - 16:24  ·  #51
Quote door Trissy1979

Heey Jeroen,

Sorry dat ik ff niks meer op het forum gedaan heb. Trouwens ook nog niet aan de auto want heb als bijrijder een redelijk zwaar auto ongeluk gehad. Nu na 2 weken weer ff eruit en dus maar ff neuzen op het forum. Hoe is het met je CV en AB? Zit ie er al in? Ik heb nu ineens zeeën van tijd (soort ziektewet) dus denk van de week heel rustig een begin te maken aan mijn klus aan de auto. Houdt je op de hoogte. ;)

Groetjes,

Tristan


Heey tristan, Das mooi verkeerd om het zo maar te zeggen. Ik lees je post nu pas omdat ik het nogal druk heb gehad met baan veranderen enz.. Ik heb nog geen AB op mijn CV mede omdat ik een nieuw probleem heb met de auto en dat is dat ik de achterklep niet meer open krijg. de cv werkt wel op de deuren, ik hoor het relais ook klikken maar de achterklep gaat niet open hahahaah.Weet ook niet 1,2,3 hoe ik deze open krijg zonder naar de dealer te moeten. Gaat het verder wel met je?? en je auto??
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 29.01.2012 - 17:06  ·  #52
Quote door Trissy1979

heb als bijrijder een redelijk zwaar auto ongeluk gehad


Sterkte ermee! En beterschap natuurlijk..
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 29.01.2012 - 20:34  ·  #53
Jeroen,

Wat begint jouw auto nu al op die van mij te lijken zeg! :O Ik heb het gehad en heb het motortje van het slot moeten vervangen. Hoe je de klep open krijgt.... Dit kan bij mij op 2 manieren. Te beginnen bij de gemakkelijkste. In de lijst boven de kentekenplaat achter zie je vanuit het midden aan de rechtetr kant een vierkantje. Deze kun je van bovenuit naar beneden klappen. Daar zit het slotje en kan je de klep met je sleutel openmaken. Mogelijkheid 2 is al klimmend naar de bagageruimte te gaan. Daar heb je dat rechthoek in je kofferklep bekleding. Daar zit een zwarte haak in. Beweeg deze een van links naar rechts en je zult zijn dat de klep open gaat. Is dit inderdaad het geval, dan wacht je een moeilijk klusje! Het kofferbakslot vervangen. Op de sloop is er voor een paar euro's aan te komen maar het heeft mij een lange middag gekost om alles weer goed terug te plaatsen. Je komt er lastig bij. Maar goed daar wil ik je wel bij helpen. Probeer eerst dit eens uit. ;)

Het ongeluk is ernstig hard gegaan. Mag de komende maanden dus niet full time werken. Daarmee wel alle tijd om met mijn eigen auto bezig te gaan en anderen hier op het forum proberen te helpen! Ik hoor graag van je. ;)

@ Bigdog en Hoepel: Bedankt voor jullie berichtjes. In mijn eigen topic staat meer over het voornoemde ongeval. Tevens ook over de laatste stand van zaken! Hij loopt al een paar dagen super! Maar vertrouwen?? Nee nog lang niet!

Groetjes,

Tristan
jeroenmac
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 01.02.2012 - 15:57  ·  #54
Quote door Trissy1979

Jeroen,

Wat begint jouw auto nu al op die van mij te lijken zeg! :O Ik heb het gehad en heb het motortje van het slot moeten vervangen. Hoe je de klep open krijgt.... Dit kan bij mij op 2 manieren. Te beginnen bij de gemakkelijkste. In de lijst boven de kentekenplaat achter zie je vanuit het midden aan de rechtetr kant een vierkantje. Deze kun je van bovenuit naar beneden klappen. Daar zit het slotje en kan je de klep met je sleutel openmaken. Mogelijkheid 2 is al klimmend naar de bagageruimte te gaan. Daar heb je dat rechthoek in je kofferklep bekleding. Daar zit een zwarte haak in. Beweeg deze een van links naar rechts en je zult zijn dat de klep open gaat. Is dit inderdaad het geval, dan wacht je een moeilijk klusje! Het kofferbakslot vervangen. Op de sloop is er voor een paar euro's aan te komen maar het heeft mij een lange middag gekost om alles weer goed terug te plaatsen. Je komt er lastig bij. Maar goed daar wil ik je wel bij helpen. Probeer eerst dit eens uit. ;)

Het ongeluk is ernstig hard gegaan. Mag de komende maanden dus niet full time werken. Daarmee wel alle tijd om met mijn eigen auto bezig te gaan en anderen hier op het forum proberen te helpen! Ik hoor graag van je. ;)

@ Bigdog en Hoepel: Bedankt voor jullie berichtjes. In mijn eigen topic staat meer over het voornoemde ongeval. Tevens ook over de laatste stand van zaken! Hij loopt al een paar dagen super! Maar vertrouwen?? Nee nog lang niet!

Groetjes,

Tristan


Hey Tristan, Super advies!!! hij is open, door middel van optie 2. Wel alle klemmetjes afgebroken van de bekleding van de achterklep dus daar voor ga ik morgen naar de dealer ff nieuwe halen. Ik ook zag ook dat het motortje van de cv het slot niet meer openstuurd dus ook daar zal ik een nieuwe voor moeten halen zoals ook de rechter deur unit om het portierraam open te sturen. Wat mij ook opvalt, dat op de plek die jij noemde idd een klepje zit maar daar achter geen slot, misschien kan ik daar een exemplaar voor kopen?? Groetjes
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 01.02.2012 - 16:26  ·  #55
Heey Jeroen,

Ik heb al eens begrepen dat er onderlinge verschillen zijn in de uitvoeringen. De ene heeft wel een slotje en de andere weer niet. Natuurlijk is het wel mogelijk daar een slotje in te zetten. Het probleem is dan wel dat je de klep met een apparte sleutel zal moeten openen. Tenzij, maar dat weet ik niet zeker, je nog een slot op sleutelnummer kunt bestellen. Dat zou je ff na kunnen vragen bij de dealer.

De raamschakelaar rechtsachter kapot? Ja die dingen hebben inderdaad niet de beste kwaliteit. Maar doet de bediening het wel op de centrale schakelaar aan de bestuurderskant? Als je daar zeker van bent kun je die schakelaar inderdaad gaan vervangen. In de deurgreep zit een kapje. Als je die weghaalt zit daarachter een torcx-schroefje. Die haal je eruit en dan kun je VOORZICHTIG de bekleding los klikken. Voorzichtigheid is echt geboden want dat spul breekt al bijna af als je er alleen maar naar kijkt. Dan kun je de stekkertjes loshalen van portierverlichting en raambediening.
De schakelaar zit met een soort kit aan de bekleding geplakt dus die kit-rand zul je dan los moeten snijden. Dan de schakelaar eruit halen en nieuwe erin. Nieuwe kit ertussen en klaar is klarabella!

De bekleding van de achterklep... Tja die klemmetjes breken direct af inderdaad. Ik heb voor die van mij ooit eens gevraagd wat nieuwe kosten. Ik kwam dan aan een compleet ander paneel wat niet echt te betalen bleek. Ik heb er dan ook maar 2 zelftappers door gejaagd! ;) Net zo effectief en rammelt een stukkie minder!

Nou kerel, hoop dat je weer wat aan deze uitleg hebt. Het is allemaal wel te doen hoor maar kost ff tijd. Ik vind het echter wel jammer dat jouw auto ook al vrij snel begint met het vertonen van gebreken. Hoop dat het bij jou niet zo een eindeloos verhaal gaat worden! En mocht je hulp nodig hebben.... Lichtenvoorde is niet heel ver weg en ik zit voorlopig nog wel in het ziektewetje! Dus laat maar weten!

P.S. Mijn auto loopt nu al bijna een week zonder problemen!

Groetjes,

Tristan
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 01.02.2012 - 17:14  ·  #56
Ik heb hier een schemaatje voor je over het verwijderen van je deurpaneel. De afbeelding laat zien dat het om de bestuurdersdeur gaat maar de achterdeur werkt exact hetzelfde!

Alstu!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
jeroenmac
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 07.02.2012 - 16:09  ·  #57
Quote door Trissy1979

Ik heb hier een schemaatje voor je over het verwijderen van je deurpaneel. De afbeelding laat zien dat het om de bestuurdersdeur gaat maar de achterdeur werkt exact hetzelfde!

Alstu!


Super!!!! Thanks Guys!!! en pfffff wat is het koud :o
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 07.02.2012 - 16:18  ·  #58
Hey Jeroen,

Nie zeuren heh. 's Winters is het koud haha :P Ik ben zondag nog 3,5 uur bezig geweest met de thermostaat van mijn auto te vervangen. Dat ging zoals altijd ook weer eens niet vanzelf! Uitboren van een boutje is zo erg nog niet maar het wordt vervelender als je geen ruimte hebt en dus de complete injectorrail van het gas, inclusief de sproeiers in de inlaat moet gaan verwijderen. Met 2 man sterk is het me dan toch gelukt. Wel lekker hoor een warme auto! Was het al niet eens meer gewend haha (A)
Dat met die schakelaar gaat jou zeker wel lukken als je je aan het schema houdt. Komt goed!!

Tristan
jeroenmac
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 09.02.2012 - 08:49  ·  #59
Quote door Trissy1979

Hey Jeroen,

Nie zeuren heh. 's Winters is het koud haha :P Ik ben zondag nog 3,5 uur bezig geweest met de thermostaat van mijn auto te vervangen. Dat ging zoals altijd ook weer eens niet vanzelf! Uitboren van een boutje is zo erg nog niet maar het wordt vervelender als je geen ruimte hebt en dus de complete injectorrail van het gas, inclusief de sproeiers in de inlaat moet gaan verwijderen. Met 2 man sterk is het me dan toch gelukt. Wel lekker hoor een warme auto! Was het al niet eens meer gewend haha (A)
Dat met die schakelaar gaat jou zeker wel lukken als je je aan het schema houdt. Komt goed!!

Tristan


Gelukt!! en.... niks gesloopt :P Heerlijkdat je raampjes gewoon weer open en dicht gaan :D
Ik had ook het motortje van de cv van de achterklep opgehaald en ook het motortje van de achterruitensproeier. Bij aankomst thuis blijkt de achterklep gewoon weer te werken Grrrrrrrrr Ik hou het motortje maar in reserve. Weet jij precies waar het motortje zit op het reservoir van de achterruiten sproeier? Ik heb nu diverse opties voorbij zien komen maar ik ben er nog niet achter welke van de twee het is. Ook al is het de bovenste dan kan ik hem er niet zomaar uit trekken en moet ik volgens mij het reservoir er uit bouwen??

Je bent wel een bikkel hoor en ik waarschijnlijk een mietje maar het blijft koud :sick:

Groetjes kerel
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Centrale vergrendeling

 · 
Posted: 09.02.2012 - 17:34  ·  #60
Heey man!

Goed dat je er al mee bezig geweest bent! Koud is het zeker maar het weerhoudt je er dus ook niet van om lekker met de V70 bezig te zijn. Goed dat het tot dusver allemaal gelukt is! Dus ook een bikkel heh. ;) Ik ben vandaag ook nog ff bezig geweest en weer een massa vervangen. Heb de indruk dat ie er net weer ff beter op loopt.
Wat betreft de ruitensproeiermotor... Ik heb ff voor je in Vida gekeken en volgens de informatie daar is er maar één motortje. Ik vermoed dan ook dat je die zou moeten hebben. Hier heb je het schema over hoe je dat ding moet uitbouwen. Is ook wel weer te doen volgens mij...
Hou me op de hoogte over jouw vorderingen. ;) Enjoy it!!

Groetjes,

Tristan
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0