Geartronic pendelen

 
 
 
 
 
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 02.01.2015 - 20:58  ·  #31
Quote door TPR Powerflush

Inderdaad, laat de Gt niet zelf schakelen met iets zwaars aan de trekhaak, dat kost je een bak.
Nooit op laten schakelen naar de hoogste versnelling met een last achter de wagen.


Dus ik mag niet met 160 over de snelweg in zn 5 met de aanhanger er achter? :'( ;-)
Widebody
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Down, way down south limburg
Berichten: 445
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 02.01.2015 - 20:59  ·  #32
Alleen als de weg vlak is laat ik 'm opschakelen naar het laatste tandwiel. RIjd dan toch al +100(plm 2200tpm) :bandit:
M@rcel
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 200
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 02.01.2015 - 22:02  ·  #33
Als ik met de auto aan het spelen ben, gebruik ik de manual stand juist wel. Ook als ik een snelle inhaalaktie wil uitvoeren. Je kunt in de manual stand immers zelf bepalen wanneer en hoe ver je terugschakelt: Hangend achter een voorligger zie je een geschikt gaatje aankomen, anticiperend schakel je op het juiste moment één, twee of drie versnellingen terug en gaat vol op het gas zodra het kan. :)

Ook in de bergen rij ik graag handmatig. Huilend berg op en berg af.

Ik ben als motorrijder gewend om gewoon te weten in welke versnelling dat ik rij. Het is wel jammer dat er momenten zijn dat de automaat, ook in manual stand, besluit op- of terug te schakelen. Dan ben ik het spoor even bijster en moet ik op mijn dashboard kijken voor welke versnelling de automaat heeft gekozen.

Alles bij elkaar vind ik het veel leuker dan een automaat die nadat je gas gegeven hebt besluit een paar versnellingen terug te schakelen en dan pas te gaan.

Maar de overige 98% rij ik gewoon volautomatisch. Heerlijk cruisen. :)
bemerbenz
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 67
Berichten: 85
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 22.01.2015 - 08:43  ·  #34
Rij bijna altijd manueel op de regionale wegen. De combinatie D5 - GT is niet bepaald een schoonheid, het heeft me nooit kunnen bekoren. Doe mij maar een ouderwetse 4-bak, maakt meer toeren, maar rijdt zoveel soepeler. De DSG bakken vind ik ook een stuk fijner rijden. De 1e versnelling van de GT ervaar ik als veels te kort. Na het starten direct naar manueel/2e versnelling en dan wegrijden. Vind ik persoonlijk beter wegrijden (ook al vanwege het surplus aan pk's), daarna went het snel om zelf te schakelen zonder te hoeven koppelen, linkerbeen blijft lekker niks doen. Rijdend in de stad of file, dan het gemak van de automaat.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 24.03.2015 - 19:31  ·  #35
Ik kocht een automaat om met de hand te schakelen?
dacht het niet.

handmatig schakelen doe ik als het moet, niet omdat het kan.
Aight!
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Breda
Berichten: 85
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 25.03.2015 - 22:31  ·  #36
Ik had dat ook, maar na een automaat flush was dit weg!
fabian1981
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Leeftijd: 42
Berichten: 38
Geregistreerd: 01 / 2016
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 07.06.2016 - 18:50  ·  #37
Ik heb mijn auto zaterdag opgehaald met proefrit is me niks geks opgevallen aan de bal alles deed het prima . Nu heb ik het probleem ook wat de topicstarter heeft . Bij 60 pendeld hij laat ik het gas iets los is het over of als ik iets gas bij geef ook. Als ik de cruise controle aanzet is het ook weg en met de gt op hand doet hij het ook niet. Nu is het zo dat ik donderdag avond met de auto afreis naar Zweden maar betwijfel of dat nu nog wel zo verstandig is ?
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 07.06.2016 - 19:04  ·  #38
Is het pendelen of schakeld hij terug omdat je gas geeft?

Als ik die van mij 65 rij en hij staat in de V dan hoef ik maar 1'of 2 keer op de plus te klikken om de snelheid,wat te verhogen,en hij gaat gelijk naar de IVe versnelling. En daarna weer naar V.

Dat schakelen doet hij ook als ik 100 rij en ineens veel gas geef.

Alleen bij 60 km per uur komt het op mij nogal zenuwachtig over.
fabian1981
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Leeftijd: 42
Berichten: 38
Geregistreerd: 01 / 2016
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 07.06.2016 - 21:39  ·  #39
Het is echt pendelen net alsof hij twijfeld welke versnelling die moet pakken . Als het gaspedaal gewoon vast houd doet hij het juist
Vooral bij 60km/u
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 07.06.2016 - 21:45  ·  #40
Lijkt me dat ie gewoon tegen een schakelmoment aan hangt.
Iets langzamer rijden een optie misschien? Scheelt je wellicht ook snelheid boetes
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 07.06.2016 - 21:52  ·  #41
Als de auto een helling voelt, zal deze sowieso terugschakelen.
Bij een hele lichte, of bijna vlakke helling is twijvelen wel degelijk mogelijk.
Let wel, de bak refereert aan schakelmomenten uit het verleden (,dus welke opgeslagen zijn).
Het wil dus niet per definitie zeggen dat er iets met de bak aan de hand is.
Doet hij dit ook op hoge snelheden, dan kun je er beter eens naar laten kijken.
fabian1981
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Leeftijd: 42
Berichten: 38
Geregistreerd: 01 / 2016
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 07.06.2016 - 23:51  ·  #42
Wat ik vanavond gemerkt heb is dat als ik het gaspedaal op een bepaalde stand houd dat hij het doet dus ook bij verschillende km standen heb er een filmpje van gemaakt.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
davyv70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 117
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 13.07.2016 - 21:56  ·  #43
Na lang zoeken en testen met computer eraan en rijden.tot de conclusie gekomen dat de schakeling bij 2 en3 niet goed verloop.en de koppelomvormer niet goed ging.gaat nu gewoon de bak eronderuit en gaat volledig gereviseerd worden.dus we hebben straks weer een heerlijk schakelende automaat.geen geschommel in toerental en probleem van 2 na 3 ook verholpen.komt een modificaties in.en dan mag het niet meer terug komen.en nu gaan we daarna regelmatig spoelen om in conditie te houden.
jooptervelde
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delfzijl
Leeftijd: 77
Berichten: 63
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 20.07.2016 - 20:28  ·  #44
Bij mijn S60 werd het steeds erger. Hij begont te bokken bij het schakelen.
Uiteindelijk is de bedieningsunit met de elektro-hydraulische klepjes vervangen door Autotrans in Lunteren.
Daarna was het probleem verholpen.
Gelukkig alles nog onder garantie
davyv70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 117
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 20.07.2016 - 21:17  ·  #45
Zo de v70 rijd weer en helemaal probleemloos weer.de automaat was gewoon langzaam aan het overlijden.en als je de inhoud bekijk van bak en als ik zeg dat en lagers messing bussen afgebrokkeld waren snap je denk ik wel dat ie heel slecht was.en de platen van versnelling 2 en 3 opwaren.dus mijn problemen zijn nu voorgoed opgelost.geen schok meer bij 2 en 3de versnelling.en het pendelen constante snelheid is ook verdwenen.complete revisie geslaagd zeg ik.was wat werk maar nu genieten weer van een goed werkende automaat.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0