Geartronic pendelen

 
 
 
 
 
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 16.09.2016 - 13:26  ·  #61
Yep, ga maar naar Gery, dan krijg je duidelijkheid (door vakmanschap!)
Kinntech
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Drijber
Leeftijd: 59
Homepage: kinntech.nl
Berichten: 47
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 16.09.2016 - 14:35  ·  #62
Wat je zou kunnen overwegen als het jou woord tegen het zijne is, is om de reparatie/ revisie door een onafhankelijk bedrijf te laten keuren in hoeverre dit goed is uitgevoerd en kosten van opnieuw reviseren af te laten hangen door deze onafhankelijke keuring. Dus bij goed uitgevoerde revisie zijn deze kosten voor jou, bij niet goed uitgevoerde revisie zijn de kosten voor hun...!

Ik heb iets dergelijks jáááren geleden ook meegemaakt, ik had in 1987 een splinternieuwe peugeot 205 gekocht en anderhalf jaar later rijdt er één heel zachtjes tegen mijn rechterzijkant, gevolg kleine blikschade zo leek het, laten repareren door de peugeot dealer welke ook een schadebedrijf heeft en alles leek weer goed tot ik mijn rechter wiellager kapot had, oké kan gebeuren dus laten vernieuwen, 3 maand later wéér rechter wiellager kapot, oké slecht exemplaar geweest en weer laten vernieuwen, 3 maand later wéér rechter wiellager kapot.
Volgens de receptionist bij de dealer zou deze nu voor hun rekening zijn, want dit was te gek.
Tot ik 's avonds de auto weer op wilde halen en de baas bij mij kwam om te vertellen dat ik het gewoon zou moeten betalen en wel direct anders kreeg ik mijn auto niet mee.............!
Dit monde uit in een ruzie welke zelfs tot een handgemeen kwam onder toeziend oog (lees glimmende oogjes van plezier) van alle monteurs, gelukkig kwam ik wel als winnaar uit deze strijd en om uiteindelijk met deze baas tot een oplossing te komen de volgende afspraak voorgesteld.

Ik neem de auto mee en laat deze/de reparatie keuren door een onafhankelijk bedrijf omdat volgens mij de kapotte wiellagers nog gevolg waren van de aanrijding, bij afkeur betaald hij en maakt de auto alsnog helemaal in orde, bij goedkeur betaal ik het wiellager voor de derde keer. Hier ging hij mee akkoord (hij kon ook niet anders want hij zat klem tussen 2 auto's)

Afspraak gemaakt met een onafhankelijk bedrijf en een week later de auto daar op de brug gezet. Hij hoefde de meetapparatuur er niet eens bij te pakken want kon zo zien dat de rechter aandrijfas behoorlijk krom was, deze verklaring op papier meegekregen en hiermee naar de peugeotdealer. Deze heeft toen de aandrijfas met alles wat daar bij komt kijken vervangen, alsnog dus onder garantie.

Wellicht is zo'n afspraak ook iets voor jou ? (wel zonder eerst dat handgemeen te hebben dan)
Ronald5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Berichten: 85
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 17.09.2016 - 08:00  ·  #63
Ik heb een afspraak gemaakt met Gery. Eerst maar 's kijken of er een goede diagnosete stellen is. Belangrijkste vraag is toch wel: is de bak niet goed, of komt het uit de motor....
Ronald5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Berichten: 85
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 05.10.2016 - 07:41  ·  #64
Zo, we zijn wat opgeschoten! In een notendop:
Ik heb zowel met Gery Slot als Raymond (TPR Powerflush) contact gehad.
De bak is bij Gery gereinigd en gespoeld, maar helaas zonder resultaat. Alhoewel de bak toch wel wat anders functioneert nu, is het pendelen nog steeds niet over. Ik heb ook contact gehad met Raymond, of beter gezegd hij contacte mij (thanks Raymond!). Hij kent de eigenaar van het bedrijf waar mijn bak gereviseerd is heel goed. Op zijn advies heb ik weer contact opgenomen en nadat ik vertelde wat ik het afgelopen jaar heb laten doen aan de auto om uit te sluiten dat het een motorisch probleem is gaf hij aan zondermeer de koppelomvormer te vervangen onder garantie! Ergens heb ik een vermoeden dat Raymond hier meer van weet...
Om toch echt helemaal uit te sluiten dat het uit de motor komt ga ik nu nog de luchtmassameter vervangen. Die heeft inmiddels 285.000 km ervaring en wellicht wordt ie wat lui :-) Ik. Ga er vanuit dat het een preventieve vervanging wordt want eigenlijk heb ik hem bij real time uitlezen nooit betrapt op gekkigheid.
Waarom dan toch vervangen? ik wil absoluut niet dat na vervanging van de omvormer blijkt dat het alsnog uit de motor komt, hetgeen toch goed mogelijk is. Dan heb ik het revisiebedrijf voor niets op kosten gejaagd. Na deze vervanging is dat dan echt uitgesloten of er moet wel iets heel aparts gebeuren onder de motorkap. Het mooie is wel dat de eigenaar van het revisiebedrijf de koppelomvormer vervangt om uit te sluiten dat het probleem door zijn product veroorzaakt wordt. Hij is nog steeds overtuigd dat die kans zeer gering is. En dat is goed. Iemand die staat voor de kwaliteit welke hij levert!
Wordt vervolgd, maar voor nu ben ik blij dat het ernaar uitziet dat het probleem over enkele weken voorgoed uit de wereld is! Ik wil nog wel toevoegen dat Gery nog verdere hulp heeft aangeboden. Uiteindelijk hoef ik daar geen gebruik van te maken. Thanks anyway!
fabian1981
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Leeftijd: 42
Berichten: 38
Geregistreerd: 01 / 2016
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 05.10.2016 - 21:43  ·  #65
Ik heb dus ook nog steeds het zelfde probleem en ben ook verder aan het zoeken gegaan. Jij hebt een complete revisie gehad zo te lezen wat hebben ze met het kleppen blok gedaan ? hebben ze een nieuwe geplaatst of gereviseerd? ik heb een tijd op de sonnax site gezeten en alle kleppen na gegaan wat voor problemen ze geven als ze kapot zijn. Ik heb 1 klep gevonden die de klachten kan veroorzaken die ik dus heb en jij waarschijnlijk ook. Maar ik ben benieuwd hoe het bij jou opgelost word en of het de torque converter is. heb iedergeval een linkje van de desbetreffende klep . Misschien als ze je kleppenblok gereviseerd is dat er toch nog steeds olie langs de klep gaat vandaar dit setje dat wat groter is. wil niemand voor zijn schenen schoppen ik ben ook maar een amateur maar zoek graag wel uit wat precies het probleem is.

http://www.sonnax.com/parts/22…-valve-kit

ik ben benieuwd wat er uit komt dat zou voor mij ook een goede richting zijn om naar te kijken.
Ronald5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Berichten: 85
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 05.10.2016 - 22:14  ·  #66
Bij mijn auto is een nieuw brein geplaatst. Volgens mij zijn er voor de 6 traps geen revisiesets.
fabian1981
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Leeftijd: 42
Berichten: 38
Geregistreerd: 01 / 2016
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 05.10.2016 - 23:28  ·  #67
Als er inderdaad een nieuw brein geplaatst is dan gaat mijn theorie inderdaad niet op. ik weet ook niet of er voor de 6 traps revisie setjes zijn? maar ik volg je topic alsnog want ik zit met het zelfde euvel.
fabian1981
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Leeftijd: 42
Berichten: 38
Geregistreerd: 01 / 2016
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 06.10.2016 - 09:48  ·  #68
Dat lijkt mij ook en dan hopen dat als er iets fout is of niet goed gegaan is dat ze dan ook eerlijk aangeven wat er was want dan kan ik daar ook naar kijken.
rolvio
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Berichten: 287
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 06.10.2016 - 17:10  ·  #69
Quote door Ronald5

Zo, we zijn wat opgeschoten! In een notendop:
Ik heb zowel met Gery Slot als Raymond (TPR Powerflush) contact gehad.
De bak is bij Gery gereinigd en gespoeld, maar helaas zonder resultaat. Alhoewel de bak toch wel wat anders functioneert nu, is het pendelen nog steeds niet over. Ik heb ook contact gehad met Raymond, of beter gezegd hij contacte mij (thanks Raymond!). Hij kent de eigenaar van het bedrijf waar mijn bak gereviseerd is heel goed. Op zijn advies heb ik weer contact opgenomen en nadat ik vertelde wat ik het afgelopen jaar heb laten doen aan de auto om uit te sluiten dat het een motorisch probleem is gaf hij aan zondermeer de koppelomvormer te vervangen onder garantie! Ergens heb ik een vermoeden dat Raymond hier meer van weet...
Om toch echt helemaal uit te sluiten dat het uit de motor komt ga ik nu nog de luchtmassameter vervangen. Die heeft inmiddels 285.000 km ervaring en wellicht wordt ie wat lui :-) Ik. Ga er vanuit dat het een preventieve vervanging wordt want eigenlijk heb ik hem bij real time uitlezen nooit betrapt op gekkigheid.
Waarom dan toch vervangen? ik wil absoluut niet dat na vervanging van de omvormer blijkt dat het alsnog uit de motor komt, hetgeen toch goed mogelijk is. Dan heb ik het revisiebedrijf voor niets op kosten gejaagd. Na deze vervanging is dat dan echt uitgesloten of er moet wel iets heel aparts gebeuren onder de motorkap. Het mooie is wel dat de eigenaar van het revisiebedrijf de koppelomvormer vervangt om uit te sluiten dat het probleem door zijn product veroorzaakt wordt. Hij is nog steeds overtuigd dat die kans zeer gering is. En dat is goed. Iemand die staat voor de kwaliteit welke hij levert!
Wordt vervolgd, maar voor nu ben ik blij dat het ernaar uitziet dat het probleem over enkele weken voorgoed uit de wereld is! Ik wil nog wel toevoegen dat Gery nog verdere hulp heeft aangeboden. Uiteindelijk hoef ik daar geen gebruik van te maken. Thanks anyway!


Wordt de koppelomvormer dan niet standaard vervangen bij een revisie?
Ronald5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Berichten: 85
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 06.10.2016 - 19:06  ·  #70
Het is inderdaad een volledige revisie geweest, dus incl brein en koppelomvormer. Waarschijnlijk is de nieuw geplaatste koppelomvormer dus niet goed. Ze beginnen dus nu weer met het vervangen van de omvormer. Als het probleem er dan nog is zien we wel weer verder. Ik sluit een motorisch probleem inmiddels echt uit. Ook met een nieuwe luchtmassameter pendelt hij nog.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 06.10.2016 - 19:15  ·  #71
Is de koppelomvormer ook gereviseerd, of is er een nieuwe ingekomen ?
Ronald5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Berichten: 85
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 06.10.2016 - 19:35  ·  #72
Ik meen gereviseerd. Weet het niet 100% zeker.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 06.10.2016 - 20:55  ·  #73
Klopt.
Bakdruk in een Volvo is erg laag.
Ik vraag me af of de koppelomvormer hier de veroorzaker is.
Als hij goed gereviseerd is, dan zou dit niet moeten kunnen.
Ronald5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Berichten: 85
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 06.10.2016 - 22:31  ·  #74
Pendelen komt ook wel voor bij de 5 traps. Een van onze vorige auto's een v70 XC Ocean race 2,4t had het ook wel een beetje, maar die had 4,5 ton ervaring, dan mag dat. Ik kan me echter niet voorstellen dat de 6 traps dit allemaal hebben en al helemaal niet na een volledige revisie. In feite zou dat betekenen dat ze met deze eigenschap indertijd al de showroom zijn uitgereden en dat ze dit probleem allen hebben. Na een revisie zou de bakdruk ruim voldoende moeten zijn. Volgens Gery Slot was de bakdruk prima.
Ik hoop echt dat de koppelomvormer de boosdoener is. :'(

Toevallig hebben mijn ouders ook een BMW. Een 320d met ook die 8 traps. Dat rijdt idd heerlijk! Voor de aanschaf van de s60 heb ik vaak getwijfeld over een 330d automaat. Heerlijke 6 cylinder. Ik heb het niet aangedurfd vanwege het grote aantal problemen met die automaten. Ze kunnen het grote koppel niet aan schijnt. Ik dacht beter af te zijn met een volvo..... :'(
fabian1981
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Leeftijd: 42
Berichten: 38
Geregistreerd: 01 / 2016
Subject:

Re: Geartronic pendelen

 · 
Posted: 07.10.2016 - 08:15  ·  #75
Ik ben er ook benieuwd naar , die koppelomvormer neem aan dat ze dat uit besteden het reviseren ervan? Aangezien deze heel precies geopend moet worden en weer dicht gelast moet worden. Maar goed waar mensen werken kunnnen er ook foutjes gemaakt worden. Het overkomt de beste van ons. We blijven positief en mocht dit geen uitkomst bieden dan zou ik ook niet meer weten waar je het zou moeten zoeken. Enige test die je dan nog kan doen is er een andere bak onder zetten dan weet je echt 100 procent zeker dat het de bak nooit geweest is.

Ps ik dacht eerst dat het toen in mijn gasklep zat maar heb toen met vida gekeken wat deze deed en dat zag er voor de rest prima uit dus dat is het sowieso niet.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0