hevige schuddend stuur bij afremmen op snelweg

 
 
 
 
 
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: hevige schuddend stuur bij afremmen op snelweg

 · 
Posted: 01.04.2015 - 18:24  ·  #16
Nee vind ik niet verstandig , de eerste keer al niet , al brengt het wel eens een oplossing , zeker als de auto lang buiten stil heeft gestaan , dan verwijdert het de roest etc en kan het een schijf wel eens redden .
Maar over het algemeen is de klacht zo weer terug omdat er spanning in het metaal zit wat door verschillende redenen kan komen , en dan zijn de klachten zo weer terug .
Mijn ervaring gooi er origineel spul op ,schijven en blokken , dat geeft de minste trammelant , en gaat het langste mee .
Ik ben er van terug gekomen het aftermarket spul , veel vaker problemen mee , blijkt dat de fabrikant toch wel heeft nagedacht over bepaalde zaken .
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: hevige schuddend stuur bij afremmen op snelweg

 · 
Posted: 01.04.2015 - 18:29  ·  #17
Dat is een duidelijk antwoord Olaf, zelf neig ik daar ook naar als ik eerlijk ben.
Zo fik zijn ze volgens mij ook niet meer. Zitten er denk
Ik zo' n 80.000 km onder als ik in het boekje kijk.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39729
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: hevige schuddend stuur bij afremmen op snelweg

 · 
Posted: 01.04.2015 - 20:16  ·  #18
Buiten dat, remmen kunnen van levensbelang zijn, daar moet je geen risico mee willen nemen.
Onderstel banden en stuur inrichting dito.
Volvo bouwt veilige auto's.
Het is aan de eigenaar dit zo te houden.
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: hevige schuddend stuur bij afremmen op snelweg

 · 
Posted: 01.04.2015 - 20:24  ·  #19
Helemaal mee eens Hans, moet gewoon goed zijn en geen halfbakken werk daar kan ik slecht tegen.

Ga het morgen bespreken met de verkoper. Afdraaien ga ik niet mee akkoord.

Hoop dat er dit jaar ook nog een meeting komt bij mmts kan mooi de EGR laten reinigen en het stuurhuis laten spoel
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 36
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: hevige schuddend stuur bij afremmen op snelweg

 · 
Posted: 01.04.2015 - 20:56  ·  #20
Quote door Bigdog

Buiten dat, remmen kunnen van levensbelang zijn, daar moet je geen risico mee willen nemen.
Onderstel banden en stuur inrichting dito.
Volvo bouwt veilige auto's.
Het is aan de eigenaar dit zo te houden.


Remmen zijn zelfs van levensbelang :whistle:

Moet je inderdaad geen risico op willen nemen, met niets uit het lijstje dat je noemt en snap ook nooit dat mensen dat wel doen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39729
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: hevige schuddend stuur bij afremmen op snelweg

 · 
Posted: 01.04.2015 - 21:41  ·  #21
Quote door Mark

Hoop dat er dit jaar ook nog een meeting komt bij mmts kan mooi de EGR laten reinigen en het stuurhuis laten spoel


Die komt er, in Oktober, maar goed, je kunt ook eens een kijkje nemen bij Martin in Oldenzaal.
Ook een aanrader voor het onderhoud van je Volvo.
Martin heeft veel Volvo kennis, daar hij, voordat hij voor zichzelf begon, altijd bij Volvo heeft gewerkt.
Als je met EGR een air-intake bedoeld, dit kan ook op de aankomende meeting van 31 Mei. :-)
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: hevige schuddend stuur bij afremmen op snelweg

 · 
Posted: 02.04.2015 - 15:26  ·  #22
Ik bedoel idd de air intake daar is toch de EGR onderdeel van?
Nouja dat bedoel ik inderdaad :D

As. mei kan ik helaas niet maar in oktober ben ik dan zeker van de partij.
Maar ga al wel eerder bij Martin langs om even kennis te maken. Ben er vorige week zaterdag nog even langs gereden maar toen zaten ze helaas dicht.

Mbt tot de schudden kan ik melden dat morgen de complete remmerij (schijven en blokken) voor worden vervangen (lange leve de garantie) afdraaien ging ik niet mee akkoord.
Bleek dat ze de oude blokken hadden laten zitten na het afdraaien van de schijf.. tja dan denk je toch :o

Als ze daar mee bezig zijn kan ik mooi even kijken naar de kentekenverlichting die het steeds uitvalt en het na een klein tikje op het lichtje weer doet.. :thumb:
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: hevige schuddend stuur bij afremmen op snelweg

 · 
Posted: 03.04.2015 - 11:55  ·  #23
Ff een update vandaag op weg naar Zwolle om de remmen te laten vervangen blijkt dat het niet alleen de remmen zijn.
De auto is bij gas los en in bochten enorm wollig in het stuur en all over the place.
Bij controle blijkt ook dat op de rubbers van de draagarmen zit teveel speling zit.

Dus vandaag worden de remmen, blokken vervangen en komen er nieuwe rubbers op de draagarmen.
Hopelijk is het dan weer goed.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5836
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: hevige schuddend stuur bij afremmen op snelweg

 · 
Posted: 03.04.2015 - 12:22  ·  #24
Dat met die rubbers is wel heel gewoon hoor. maar komende jaren dus geen last meer van dan. Mooi zon garantie en dat gaat allemaal zonder morren?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3775
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: hevige schuddend stuur bij afremmen op snelweg

 · 
Posted: 03.04.2015 - 12:28  ·  #25
Quote door Mark

Ff een update vandaag op weg naar Zwolle om de remmen te laten vervangen blijkt dat het niet alleen de remmen zijn.
De auto is bij gas los en in bochten enorm wollig in het stuur en all over the place.
Bij controle blijkt ook dat op de rubbers van de draagarmen zit teveel speling zit.

Dus vandaag worden de remmen, blokken vervangen en komen er nieuwe rubbers op de draagarmen.
Hopelijk is het dan weer goed.

Ik zou ff afwegen of de rubbers alleen laat vervangen of de complete draagarmen. Als je het laat doen kan ik me voorstellen dat het vervangen van de complete draagarm uiteindelijk goedkoper is (kost veel minder tijd)
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: hevige schuddend stuur bij afremmen op snelweg

 · 
Posted: 03.04.2015 - 13:15  ·  #26
Draagarmen ansich zijn nog goed, en de tijd hoef ik niet te betalen ivm garantie die ik nog heb.
Dus persen ze nieuwe rubbers in de draagarmen.

Zal vanavond wel ff wat foto's posten... Houden we van toch ;-)
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: hevige schuddend stuur bij afremmen op snelweg

 · 
Posted: 03.04.2015 - 13:18  ·  #27
Quote door Mark

Zal vanavond wel ff wat foto's posten... Houden we van toch ;-)


Foto's zijn altijd welkom :D
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: hevige schuddend stuur bij afremmen op snelweg

 · 
Posted: 03.04.2015 - 15:36  ·  #28
Quote door 626Ronin

Quote door olaf

Nee vind ik niet verstandig , de eerste keer al niet , al brengt het wel eens een oplossing , zeker als de auto lang buiten stil heeft gestaan , dan verwijdert het de roest etc en kan het een schijf wel eens redden .
Maar over het algemeen is de klacht zo weer terug omdat er spanning in het metaal zit wat door verschillende redenen kan komen , en dan zijn de klachten zo weer terug .

de Ford dealer waar ik stage liep had juist andere ervaringen: die materiaalspanningen zijn in eerste instantie de oorzaak van de trillingen: door opwarmen trekken de schijven dan krom.
als je ze dàn afdraait, blijven ze recht, terwijl nieuwe schijven die materiaalspanningen nog in zich hebben, die er nog uit moeten.. klanten die nieuwe schijven eisten konden ze krijgen, op eigen kosten, om 3 maanden verder weer te komen klagen, klanten met afgedraaide schijven bleven tevreden tot de schijven af waren.
een S60 van een vriendin van me had hier bij de proefrit ook last van, net nieuwe schijven, de garage liet ze afslijpen nieuwe banden om de velgen en meenemen die 2.5T, ze rijdt er nu alweer bijna 2 jaar heel blij in rond..
ik heb ze toen wel Bosch remblokken laten monteren tegen het prijsverschil met TRW, die materiaal hadden achtergelaten in de schijven (veel schijven die trillen zijn niet krom, maar je ziet "stempelafdrukken" van remblokken: dat is afgezet bindmateriaal uit de remblokken, dat in de remschijf trekt en op die plekken bijten de blokken harder dan erbuiten.. komt door je voet op de rem houden of licht hangende klauwen na hard afremmen en dit was de tweede auto met TRW blokken waar ik dit zag (mijn eigen 626 was de eerste)
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: hevige schuddend stuur bij afremmen op snelweg

 · 
Posted: 03.04.2015 - 19:54  ·  #29
Nou nieuwe schijven, blokken en de rubbers zitten erin.
Wat een enorme verkeerd klus zeg die rubbers, en zie dan de draagarm maar weer eens gefixeerd te krijgen .... Maar het zit er onder.
Nu komt het, van 10.00 tot 17.00 mee bezig geweest wil de monteur gaan proefrijden komt me daar een pokke herrie onder de auto vandaan is de aandrijfas verschoten ... Deze moet dus uitelkaar en weer goed in elkaar worden gezet...

Dus na een lange dag alsnog een leen auto en ik mag weer op weg naar Hengelo...
Dinsdag maar eens bellen hoe en wat, baal als een stekker.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: hevige schuddend stuur bij afremmen op snelweg

 · 
Posted: 03.04.2015 - 19:57  ·  #30
 
Selected quotes for multi-quoting:   0