Quote door olaf
Nee vind ik niet verstandig , de eerste keer al niet , al brengt het wel eens een oplossing , zeker als de auto lang buiten stil heeft gestaan , dan verwijdert het de roest etc en kan het een schijf wel eens redden .
Maar over het algemeen is de klacht zo weer terug omdat er spanning in het metaal zit wat door verschillende redenen kan komen , en dan zijn de klachten zo weer terug .
de Ford dealer waar ik stage liep had juist andere ervaringen: die materiaalspanningen zijn in eerste instantie de oorzaak van de trillingen: door opwarmen trekken de schijven dan krom.
als je ze dàn afdraait, blijven ze recht, terwijl nieuwe schijven die materiaalspanningen nog in zich hebben, die er nog uit moeten.. klanten die nieuwe schijven eisten konden ze krijgen, op eigen kosten, om 3 maanden verder weer te komen klagen, klanten met afgedraaide schijven bleven tevreden tot de schijven af waren.
een S60 van een vriendin van me had hier bij de proefrit ook last van, net nieuwe schijven, de garage liet ze afslijpen nieuwe banden om de velgen en meenemen die 2.5T, ze rijdt er nu alweer bijna 2 jaar heel blij in rond..
ik heb ze toen wel Bosch remblokken laten monteren tegen het prijsverschil met TRW, die materiaal hadden achtergelaten in de schijven (veel schijven die trillen zijn niet krom, maar je ziet "stempelafdrukken" van remblokken: dat is afgezet bindmateriaal uit de remblokken, dat in de remschijf trekt en op die plekken bijten de blokken harder dan erbuiten.. komt door je voet op de rem houden of licht hangende klauwen na hard afremmen en dit was de tweede auto met TRW blokken waar ik dit zag (mijn eigen 626 was de eerste)