Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 
 
 
 
 
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 731
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 03.02.2022 - 19:51  ·  #46
Quote door [-Tom-]

Zonder schaamte ook...
Toch vraag ik mij af bij bijvoorbeeld auto 5, die auto heeft de eerste 4 jaar 185.000 km gereden, dat is 46.250 km per jaar, in de 2 jaren er na 62.000 km per jaar. Dat is tocht ontzettend veel (voor een benzine), kloppen die km-standen überhaupt wel? Het lijkt mij toch onwaarschijnlijk dat een officiële Volvo dealer zich hieraan wilt branden?


Ik vrees ervoor.....
https://www.tjekbil.dk/nummerplade/GG41471/overblik
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 03.02.2022 - 19:54  ·  #47
Ik vond het wel opmerkelijk dat de 2.5R op de foto's maar 177dkm had gelopen. Weten ze zelf niet meer wat het plan was?
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1550
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 03.02.2022 - 20:46  ·  #48
Volvo Reede in Amerongen ken ik. Daar is de s80 van mijn vader in onderhoud. 🤔🤔

Ciske , of iemand anders, heb je dit wel eens doorgezet naar zo’n bedrijf ? Hoe is de reactie dan ?

Zeker een officiële Volvo dealer moet toch met een verrekte goed verhaal komen in deze …


Vind het eigenlijk best wel een ding… soms pluk je de tik fouten er echt wel uit.

Maar wat er nu in dat lijstje voorbij komt …. Dat moet zo’n dealer/Handelaar toch gewoon weten ??
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1626
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 03.02.2022 - 21:47  ·  #49
Goed uitgeplozen Cees! Maar dit is toch te gek voor woorden? Ik wist niet dat het zo bar was zeg!
Ik heb gewoon medelijden met de kopers van deze auto’s!

(Mijn oude S60 is naar het buitenland geëxporteerd en mijn onderbuikgevoel zegt dat ie ook 2 ton is teruggedraaid, gezien de staat van onderhoud en het smetteloze interieur kan dat met gemak, maar het simpele feit dat men dit soort dingen ongestraft doet…
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 04.02.2022 - 02:41  ·  #50
Ik heb er ook medelijden mee Dirk.. en wie weet komt de koper er wel nooit achter en gaat de auto niet meer kapot dan één met de helft minder gelopen... maar het is het idee... Eigenlijk is het treurig te noemen hoe vaak het voor komt bij import, en dan heb ik alleen nog maar de v70's bekeken, en automaat ook nog, dat ze zoveel gelopen hebben klopt gewoon want in bv Zweden worden de benzine uitvoeringen vaak als taxi gebruikt.
Wat je zegt MTE ... wie weet ...weten ze het niet eens.. al lijkt me het toch zaak dat je zeker als dealer je huiswerk goed doet voor je zo'n importauto te koop zet.. met bovag garantie dacht ik,... "garantie op verborgen gebreken", gewoon kopen en na 6 maanden "huren" je geld terug gaan halen omdat je er achter komt dat de tellerstand niet klopt... ook slecht natuurlijk .. de gedachte alleen al.. ha ha... nee het is opvallend dat vaak import weinig kilometers heeft en dan mag je echt wel vraagtekens bij zo'n auto zetten... dit was nog maar een goed kwartiertje werk.. het is het gevoel al als je de auto ziet, import en kilometerstand... wie gaat de dealer informeren? en kijken hoe ze reageren..... bij een goed dealerbedrijf gaat ie direct uit de verkoop en ik denk naar de handel,.. dan komen we hem binnenkort nog een keer tegen...
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 04.02.2022 - 02:54  ·  #51
Quote door dbs1

Zozo, dat is mooi speurwerk. Er zit toch nogal wat kaf onder het koren bij de import kun je wel zien. Zal lang niet alles zijn natuurlijk maar wel altijd een extra check waard.

PS De links bij auto 5 en 6 zijn hetzelfde...

Hier nog eens de site om Zweedse kentekens te checken:
https://www.car.info/en-se/search-car-registry

En dit is Denemarken (in het Deens, maar zegt genoeg):
https://www.tjekbil.dk/


ik heb het aangepast Dimitri,.. zag het ook, die V70 in Sleen is trouwens een erg mooie auto... kan me indenken dat iemand daar voor gaat kijken...
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 04.02.2022 - 05:40  ·  #52
Ik wou een reactie plaatsen, maar ben eigenlijk met stomheid geslagen........
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 04.02.2022 - 07:00  ·  #53
Ik sta er zeker niet van te kijken.

Maar denk ook echt dat een aantal van de betere importeurs dit zelf echt niet weten. Die zullen ook eerder inkopen door in een “catalogus” aan te klikken wat er interessant uitziet. Het blijft natuurlijk handel voor ze. Ben ergens wel benieuwd wat ze zouden doen wanneer ze er op geattendeerd worden.
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 04.02.2022 - 08:16  ·  #54
Quote door ikbat

Ik sta er zeker niet van te kijken.

Maar denk ook echt dat een aantal van de betere importeurs dit zelf echt niet weten. Die zullen ook eerder inkopen door in een “catalogus” aan te klikken wat er interessant uitziet. Het blijft natuurlijk handel voor ze. Ben ergens wel benieuwd wat ze zouden doen wanneer ze er op geattendeerd worden.


Ik zal strakjes eens een net berichtje doen naar de off dealer, bijlage erbij van carfax en dan eens kijken wat daar uit gaat komen,...
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 731
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 04.02.2022 - 09:29  ·  #55
Quote door Ciske

Ik zal strakjes eens een net berichtje doen naar de off dealer, bijlage erbij van carfax en dan eens kijken wat daar uit gaat komen,...


Ben heel erg benieuwd naar hun reactie
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 721
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 04.02.2022 - 09:31  ·  #56
Ook ik ben benieuwd naar de reactie. Goed speurwerk hoor!
Spier1968
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 55
Berichten: 339
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 04.02.2022 - 09:50  ·  #57
Quote door Arnoud_

Ik vond het wel opmerkelijk dat de 2.5R op de foto's maar 177dkm had gelopen. Weten ze zelf niet meer wat het plan was?


Zijn dat geen miles?
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3193
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 04.02.2022 - 10:06  ·  #58
Van welke site heb je daadwerkelijk al die kilometerstanden gehaald?
En zoek je dan op VIN of op (zweeds) kenteken?
Als ik bijvoorbeeld het zweedse kenteken welke in mijn ruiten staat gegraveerd invoer krijg ik een hele andere auto te zien welke nog steeds op de weg is in Zweden. Dit betekent volgens mij dat een zweeds kenteken persoonsgebonden is, net als in Duitsland.
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 04.02.2022 - 15:20  ·  #59
Quote door ohz274

Van welke site heb je daadwerkelijk al die kilometerstanden gehaald?
En zoek je dan op VIN of op (zweeds) kenteken?
Als ik bijvoorbeeld het zweedse kenteken welke in mijn ruiten staat gegraveerd invoer krijg ik een hele andere auto te zien welke nog steeds op de weg is in Zweden. Dit betekent volgens mij dat een zweeds kenteken persoonsgebonden is, net als in Duitsland.


Staat gewoon bij de advertentie op autotrack, kom je via het carfax balkje in de advertentie... dat gaat trouwens via het chassisnummer, ik dacht dat je dat ook in moet voeren als je een advertentie op autotrack plaatst.

Even terug naar de Volvo dealer, ik heb contact via de site gehad en ze wisten dit niet, hebben alleen een uitdraai van de auto-pas en die klopte volgens de medewerker bij de volvo dealer.... die zal denk ik niet echt kloppen want dan krijgen ze een "geen oordeel" bevestiging... ik heb ze het carfax rapport gemaild en ben benieuwd wat ze er mee doen.. advertentie maar in de gaten houden ... als ik geen antwoord meer van ze krijg... mocht dat wel zo zijn dan laat ik het hier weer weten.
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 731
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Uw inzicht, wat zegt uw gevoel, is dit de juiste Volvo?

 · 
Posted: 04.02.2022 - 15:45  ·  #60
Quote door ohz274

Van welke site heb je daadwerkelijk al die kilometerstanden gehaald?
En zoek je dan op VIN of op (zweeds) kenteken?
Als ik bijvoorbeeld het zweedse kenteken welke in mijn ruiten staat gegraveerd invoer krijg ik een hele andere auto te zien welke nog steeds op de weg is in Zweden. Dit betekent volgens mij dat een zweeds kenteken persoonsgebonden is, net als in Duitsland.


Zweedse kentekens worden opnieuw gebruikt, dat is dus wat jij ziet.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0