Dag allen!
Afgelopen zaterdag was ik met veel plezier de remschijf en remblokjes gaan vervangen van mijn v70 uit 1999. Links ging prima en was mooi gelukt, maar aan de rechterkant bleek 1 piston van de remklauw niet te werken, dit bleek ook uit 1 remblokje dat veel minder versleten was en de remschijf die maar aan 1 kant zeg maar een 'verse' groef had.
Anyway, ik een nieuwe remklauw besteld en die kwam vandaag binnen dus ik meteen proberen te installeren, maar ik had beter meteen zaterdag even kunnen
en hoe de moer van de remslang er bij lag want onderstaande trof ik aan. Blijkbaar heeft iemand die al eens vervangen want zo komt het niet uit de fabriek denk ik?
Vraag 1:
Kan ik hier nog iets mee? Ik heb wel wat geprobeerd met een moersleutel (11), maar die heeft wel iets grip maar glijdt er uiteindelijk wel omheen en ben bang dat ik het alleen nog maar erger maak.
Vraag 2:
Is het goed te doen om zelf de remleidingen te vervangen of kan de garage dat beter doen? Ik heb geen brug, alleen krikken en assteunen dus moet het een liggend onder de auto doen allemaal.
Afgelopen zaterdag was ik met veel plezier de remschijf en remblokjes gaan vervangen van mijn v70 uit 1999. Links ging prima en was mooi gelukt, maar aan de rechterkant bleek 1 piston van de remklauw niet te werken, dit bleek ook uit 1 remblokje dat veel minder versleten was en de remschijf die maar aan 1 kant zeg maar een 'verse' groef had.
Anyway, ik een nieuwe remklauw besteld en die kwam vandaag binnen dus ik meteen proberen te installeren, maar ik had beter meteen zaterdag even kunnen

Vraag 1:
Kan ik hier nog iets mee? Ik heb wel wat geprobeerd met een moersleutel (11), maar die heeft wel iets grip maar glijdt er uiteindelijk wel omheen en ben bang dat ik het alleen nog maar erger maak.
Vraag 2:
Is het goed te doen om zelf de remleidingen te vervangen of kan de garage dat beter doen? Ik heb geen brug, alleen krikken en assteunen dus moet het een liggend onder de auto doen allemaal.

