Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 
 
 
 
 
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 15.11.2019 - 08:57  ·  #61
Ik zei "vooral", niet "uitsluitend" ;) Zelfs in Nederland is er een correlatief verband tussen beleving van religie en kindertal, hoe strenger in de leer hoe meer kinderen. Dat zal wereldwijd niet anders zijn, vooral in landen waar vrouwen als broedkippen worden gezien, zoals in El Salvador waar je als vrouw zelfs na een miskraam de gevangenis in gaat. Dat de bevolking explosief stijgt in vergelijking met vroeger komt omdat die kinderen niet doodgaan voordat ze zelf kinderen krijgen en veel ouder worden dan pakweg 50 jaar geleden. Schoon drinkwater, riolering, gezondheidszorg, het is allemaal een stuk beter geworden. Dat op termijn deze groei niet houdbaar is, is duidelijk, maar statistieken wijzen uit dat het kindertal dalende is op het moment. Voorlopig is het alleen maar goed dat er veel jongeren zijn, die zijn over het algemeen beter in staat om over de lange termijn na te denken dan oude mannen die zoiets hebben van "na ons de zondvloed". :)
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 15.11.2019 - 11:16  ·  #62
Quote door brinkie

Laat je eens wat beter informeren...

Biomassa wordt gemaakt uit restproducten en wordt bij de kolen in bestaande centrales geflikkerd. Dat het spul soms van de andere kant van de oceaan moet komen is inderdaad niet handig, en het is bepaald niet oneindig (lees https://www.volkskrant.nl/econ…~b9958c8d/ ) maar het kost ons geen miljarden en geen bossen (nog niet).

De huidige mondiale bevolkingsgroei wordt voornamelijk veroorzaakt door verbeterde gezondheidszorg: mensen leven langer, er gaan minder kinderen dood. Anticonceptie wordt actief tegengewerkt, vooral door de katholieke kerk. Hé, laat dat nou een typisch Westers exportproduct zijn. ;)


De overheid heeft ruim 11 miljard uitgegeven aan subsidies tbv het opstarten van nieuwe biomassa centrales die in jou beleving dus bijzonder "groen" zijn?
https://www.gelderlander.nl/ar…google.nl/

Daarnaast hebben een aantal kolen centrales die afspraken hadden met onze overheid bijna 4 miljard geclaimd omdat ze jaren vroeger moeten sluiten,

https://www.ad.nl/nieuws/gdf-e…~af19a8a0/

Al deze miljarden moeten door de overheid opgehoest worden,

Het is duidelijk dat jij er geen bezwaar tegen hebt dat het aantal inwoners van de wereld groeit met 200%

Dus nederland richting de 38 miljoen inwoners over een jaar of 50.
Geen probleem.

Ik denk daar anders over.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1686
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 15.11.2019 - 11:48  ·  #63
kleine correctie :-)
Quote door hermanusb

Al deze miljarden moeten door ons de overheid opgehoest worden,
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 15.11.2019 - 12:09  ·  #64
Quote door bartk

kleine correctie :-)
Quote door hermanusb

Al deze miljarden moeten door ons de overheid opgehoest worden,



Dat weet ik.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 15.11.2019 - 13:03  ·  #65
Het is altijd lastig om via een forum te discussiëren, we zijn het grotendeels eens, maar in jouw gedachten blijven cijfers hangen die niet juist zijn. ;)

Die miljarden waar je het over hebt zijn nog niet uitgegeven, er komt nu een breed gedragen discussie op gang dat het geen goed idee is om op deze manier duurzame energie op te wekken (iets in de trant van beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald). Subsidiegeld reserveren betekent nog niet dat het is uitgegeven (ik zeg ook "nog niet"). Maar ik ben het met je eens, het is niet de juiste weg.

Wat je me over de wereldbevolking in de mond legt is onzin. Ik heb nergens beweerd dat ik het een goed idee vind dat de bevolking groeit. Nederland convergeert trouwens naar 18,4 miljoen inwoners in 2060.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuw…rs-in-2060
Dat is een prognose inclusief immigratie, anders liepen we nu al in bevolking terug.
Hetzelfde gaat gebeuren met landen waar nu ineens de bevolking van groeit, alleen later. Dat is wel een mondiaal probleem, van een kaliber wat je niet kunt oplossen door op het Malieveld te gaan demonstreren. Ik erken het wel als een probleem, je doet er alleen zo weinig aan, zonder drastische maatregelen als genocide, hongersnood en enge ziektes. En er zijn nog een heleboel oude mannetjes op machtige posities die vanuit religieuze opvattingen vinden dat er veel kindertjes moeten komen. Dat die kinderen niks te vreten hebben, daar denken ze niet over na...
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 15.11.2019 - 19:16  ·  #66
Dan zijn we het bijna eens.
Alleen haalt NL de 18 miljoen al in 2029 of eerder.

DAT is waar ik op tegen ben.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuw…rs-in-2029

Uiteraard wist ik wel dat de miljarden gepland waren en nog niet uit gegeven.
Godzijdank zou ik haast zeggen.

NL heeft iets anders nodig.
Verkiezingen.
Awv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 51
Berichten: 71
Geregistreerd: 08 / 2019
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 15.11.2019 - 19:31  ·  #67
Ik zit ook nog op t "Stromer forum" over mooie Speed pedelecs..
Daar gaat t goed zolang er over spullen en techniek wordt gekletst.. maar als t op wereldproblemen en politiek aankomt........ Berg je dan maar.
Stick to Volvo!

En omdat jullie zo van foto's houden
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 15.11.2019 - 19:33  ·  #68
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 15.11.2019 - 20:30  ·  #69
Quote door Awv

Ik zit ook nog op t "Stromer forum" over mooie Speed pedelecs..
Daar gaat t goed zolang er over spullen en techniek wordt gekletst.. maar als t op wereldproblemen en politiek aankomt........ Berg je dan maar.
Stick to Volvo!

Je hebt gelijk, we kunnen het maar beter over Volvo's (of over mooie speed pedelecs :) ) hebben, want hoe dan ook blijven er mensen boos op de wereld in het algemeen en politiek in het bijzonder ;)
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 15.11.2019 - 22:53  ·  #70
Ik wil - met behoud vd v70 uiteraard - ook wel een speed pedelec 😋
Uiteindelijk zal dat voor de drukbevolkte gebieden een goede oplossing zijn. En ook voor de uitgestrekte gebieden, in de polders tegen de wind in is geen straf meer. Oke de stroom moet ergens worden opgewekt, maar volgens mij is dat verbruik te verwaarlozen.
Maar goed, het trappen op de pedalen is mijn fitness zeg ik altijd maar.
Hoef ook maar 8 km en en weer 8 terug. Is goed te doen op eigen kracht. Voor langere afstanden is de ebike echt een goede oplossing. Wie heeft er überhaupt zin om dagelijks in de file te staan. Tenzij je een hoop te vervoeren hebt.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1462
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 16.11.2019 - 04:11  ·  #71
Quote

NL heeft iets anders nodig.
Verkiezingen.

Ja laten Rutte vervangen door iemand die beter kan liegen...
Verkiezingen verhelpen het probleem niet. Te veel mensen, die te veel willen op een te kleine wereld.
Een ethisch verantwoorde oplossing voor dit probleem bestaat niet.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 16.11.2019 - 11:23  ·  #72
Quote door joriz

Ik wil - met behoud vd v70 uiteraard - ook wel een speed pedelec 😋
Uiteindelijk zal dat voor de drukbevolkte gebieden een goede oplossing zijn. En ook voor de uitgestrekte gebieden, in de polders tegen de wind in is geen straf meer. Oke de stroom moet ergens worden opgewekt, maar volgens mij is dat verbruik te verwaarlozen.
Maar goed, het trappen op de pedalen is mijn fitness zeg ik altijd maar.
Hoef ook maar 8 km en en weer 8 terug. Is goed te doen op eigen kracht. Voor langere afstanden is de ebike echt een goede oplossing. Wie heeft er überhaupt zin om dagelijks in de file te staan. Tenzij je een hoop te vervoeren hebt.

Nou is dat precies wat ik vanaf 1 januari (vooruit, 2 januari) ga doen, werken op 8 km van huis. Met behoud van beide auto's. Zou ik iets verder werken, komt eerst de gewone e-bike en daarna een speed pedelec in beeld. In dit stampvolle land geeft dat nog wel enig gevoel van vrijheid.

En anders gaan we toch net als de vrêje jongâhs een Kranprie houden op het Binnenhof? Want hondâhd, dat rêhde we al in ze achterûht! :lol: :lol: :lol:


Wat ik nog even wil zeggen (en dan houd ik op :) ) is hoe respectvol men op dit forum is naar elkaar. Ik heb in deze hele discussie nog niet 1 spat modder gezien. Vind jullie geweldig, wat je mening ook mag zijn! :)
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2032
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 16.11.2019 - 11:37  ·  #73
Dat komt omdat ik zo weer in de Volvo op pad mag, je stapt dan altijd meer ontspannen uit dan je bent ingestapt!

Met 130km/h, nu, volgende week, en volgens jaar ook nog, dat dan weer wel.. De hele non-discussie en klimaat histerie kan mij gestolen worden, ik doe mijn best, zonnepanelen, vlieg al niet te vaak meer, Polestar 2 incoming (alsof dat ook maar iets schoner of duurzamer is dan een oudje naar de miljoen rijden op LPG...) En met 6 kliko's netjes alles scheiden + wat hergebruikt kan worden wordt hergebruikt.

Die 100 130 of 160km/h zal echt geen verschil maken, beter besteden wij ons overheidsbudget op het voorbereiden op, dan op het zogenaamd voorkomen van de klimaatverandering/stijging zeespiegel.


Beetje offtopic, maar dat was het toch al :D
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 16.11.2019 - 19:11  ·  #74
Quote door brinkie

Laat je eens wat beter informeren...

Biomassa wordt gemaakt uit restproducten en wordt bij de kolen in bestaande centrales geflikkerd. Dat het spul soms van de andere kant van de oceaan moet komen is inderdaad niet handig, en het is bepaald niet oneindig (lees https://www.volkskrant.nl/econ…~b9958c8d/ ) maar het kost ons geen miljarden en geen bossen (nog niet).

De huidige mondiale bevolkingsgroei wordt voornamelijk veroorzaakt door verbeterde gezondheidszorg: mensen leven langer, er gaan minder kinderen dood. Anticonceptie wordt actief tegengewerkt, vooral door de katholieke kerk. Hé, laat dat nou een typisch Westers exportproduct zijn. ;)


Niet helemaal correct en tevens juist. Gemeenten in Nederland moeten jaarlijks een x aantal ton hout leveren ten behoeve van de biomassa centrales. Als voorbeeld bij ons in Hoogeveen staat elk jaar in de krant dat de gemeente een vergunning verleent voor de kap van 301 gemeentelijke bomen vanwege 'milieutechnische aspecten" De grootste gemeentelijke bomen worden gekapt, en dezelfde dag nog afgevoerd. De stomp zelf wordt na uiterlijk 2 dagen weggefreesd zodat er niks meer van te zien is. Maar aan de stomp zelf is kort na de kap niets bijzonders te zien en aan de stammen zelf ook niet.
eric27
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dedemsvaart
Leeftijd: 61
Homepage: autorijschooletimm…
Berichten: 509
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Mogelijk nieuwe maatregelen tov 15 jaar oude auto's

 · 
Posted: 16.11.2019 - 20:11  ·  #75
En kijk eens in Duitsland dit jaar waren we even in Sauerland een gigantische biomassa centrale en op het terrein van de centrale echt een enorme hoeveelheid boom stammen. Een bos waar wij U tegen zeggen hoppa kee zo de verbrandingsoven in. Weer een bos van de wereld.
En wij maar een grote mond op steken tegen de Zuid Amerikanen dat ze het Amazone woud kappen.
We zijn de weg volledige kwijt. Als we echt wat willen dan moeten we met z'n allen consuminderen de een wat meer dan de ander. Want een aantal van ons leven al niet al te groot.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0