"Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

Zo veel shizzle te koop, maar zo weinig wetenschappelijke metingen met resultaten :-/

 
 
 
 
 
Pygmy
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 47
Berichten: 324
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 23.03.2021 - 23:00  ·  #46
Quote door Blade

Nu nog gelaagd glas?


Toen ik voor het eerst bij jou binnen kwam rijden zei jij dat ie dat al had - dacht ik???
Zo niet - let's go :-)
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 24.03.2021 - 07:25  ·  #47
Klaas76
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 47
Berichten: 274
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 24.03.2021 - 08:28  ·  #48
Volgens mij kun je de deurrubbers ook op de rol kopen.
Zou dat niet beter werken dan tochtstrip tussen de deuren?
Gewoon een extra laag deurrubber in de sponning?
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 24.03.2021 - 09:53  ·  #49
Ik ben blij dat mijn gehoor door de jaren heen minder is geworden :o
Ik ben heel tevreden met de hoeveelheid aan “ongewenste geluid” dat in de wagen te horen is. Bij 100km/h kan ik op iets meer dan fluistertoon een gesprek voeren, ondanks mijn afgenomen gehoor.
En ikzelf ben ook zo "lui" dat ik niet de moeite en het geduld kan opbrengen om hier enige tijd aan te spenderen.
Ik denk dat zelfs in een volledig elektrische auto er altijd geluiden zijn die de één niet waarneemt en een ander irriteren.
Maar als ik dit verslag lees komt er na het wegnemen van het ene geluid weer een ander geluid naar voren dat als storend / irritant ervaren wordt. Gelukkig is er veel te koop om dit geluid terug te dringen. En fijn als dit dan resulteert in minder waarneembaar storend geluid.
Het mooiste zou zijn als je geluidsmetingen in de wagen doet alvorens aan dit project te beginnen en wederom een meting als je alles hebt aangepakt. Dat geeft dan duidelijkheid wat het uiteindelijke resultaat is.
In ieder geval succes met je verdere geluidsisolatie project.
Mistique
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 45
Berichten: 141
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 24.03.2021 - 11:57  ·  #50
Zijspiegels demonteren, daar komt veel windgeruis vanaf.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 24.03.2021 - 12:02  ·  #51
Of een modernere auto kopen :P stap maar eens in een recente middenklasse auto, een Passat of zelfs een Golf ofzo. Die zijn al weer een heel stuk stiller dan de P2 Volvo's
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 25.03.2021 - 20:28  ·  #52
Quote door [-Tom-]

Of een modernere auto kopen :P stap maar eens in een recente middenklasse auto, een Passat of zelfs een Golf ofzo. Die zijn al weer een heel stuk stiller dan de P2 Volvo's

Of een (elektrische?) fiets...... :lol:
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 25.03.2021 - 20:39  ·  #53
In zelfbouwcampers gebruiken ze verzwaringsmatten die ze tegen het metaal plakken.
Hierdoor worden ze stiller.
Is een soort bitumen.

Google eens op antidreun platen
prins_kevin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maarssen
Leeftijd: 41
Berichten: 69
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 25.03.2021 - 21:50  ·  #54
Ik zag laatst een filmpje van een Audi R8 en die wagen had gewoon Active Noise Canceling.
Waarom heeft niet elke auto dat toch fantastisch een beetje antigeluid en het is stil
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 25.03.2021 - 21:53  ·  #55
Dat heeft een T8 XC90 ook aan boord.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 25.03.2021 - 22:01  ·  #56
Mijn air pods ook 😜
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 25.03.2021 - 22:13  ·  #57
Honda Legend was destijds de eerste auto die met dit active noise cancellation systeem was uitgerust. Het model vanaf 2005.
2 keer met zo'n auto mogen rijden en het effect vond ik werkelijk waar fenomenaal. Je rijdt echt in een oase van rust. Die wordt alleen onderbroken als je de magistrale 3.5 V6 opzweept tot toerentallen ver boven de 5000tpm. Dan pas hoor je echt in de verte iets van een prachtige snerp uit de motorruimte komen.
Ik snap niet dat er in het verleden maar zo weinig auto's zijn uitgerust met dit mooie systeem.
Pygmy
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 47
Berichten: 324
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 26.03.2021 - 14:32  ·  #58
Quote door hermanusb

In zelfbouwcampers gebruiken ze verzwaringsmatten die ze tegen het metaal plakken.
Hierdoor worden ze stiller.
Is een soort bitumen.

Google eens op antidreun platen


Zie de eerste pagina's van dit topic, bijna mijn hele auto is ontdreund en geisoleerd ;-)
Bodem, deuren, achterklep, achterbak.. Alleen het dak niet omdat ik er te weinig vertrouwen in heb dat ik dat weer mooi terug op z'n plek krijg :-)

Bitumen wil je echt niet gebruiken tenzij je van die dakdekking-lucht houdt, butyl vinyl is wat fijner.
Appeltje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 240
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 26.03.2021 - 18:56  ·  #59
Verhip, vanmiddag las ik nog dat je het beste het dak ook doet. Met een dunne laag ontdreunings materiaal, in blokjes / dambord patroon van iets dikker en iets dunner. Het kan als een soort versterker werken van trillingen van onderaf (door de spijlen naar boven)
Pygmy
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 47
Berichten: 324
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 26.03.2021 - 20:43  ·  #60
Quote door Appeltje

Verhip, vanmiddag las ik nog dat je het beste het dak ook doet. Met een dunne laag ontdreunings materiaal, in blokjes / dambord patroon van iets dikker en iets dunner. Het kan als een soort versterker werken van trillingen van onderaf (door de spijlen naar boven)


Mezelf kennende zou dat zomaar nog kunnen gebeuren 😉

Ik moet wel zeggen dat de extra seals bij de deuren echt enorm veel verschil maken wat betreft wind noise.
Wat mij betreft is de auto nu stil genoeg - als de deuren dichtslaan hoor ik "klk" ipv ""kloink",
en tijdens het rijden is het gewoon.. stil.

Voor nu is het goed zo 😋

BTW, de stijlen zijn ook al gedeadened en geïsoleerd, misschien dat dat uitmaakt...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0