"Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

Zo veel shizzle te koop, maar zo weinig wetenschappelijke metingen met resultaten :-/

 
 
 
 
 
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 26.03.2021 - 21:12  ·  #61
Ben wel benieuwd naar de deur seals die hebt geplaatst. Wellicht foto's gemaakt? 😀
Pygmy
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 47
Berichten: 324
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 26.03.2021 - 21:30  ·  #62
Quote door VOLVOSCHEURDER

Ben wel benieuwd naar de deur seals die hebt geplaatst. Wellicht foto's gemaakt? 😀


Speciaal voor jou naar buiten gelopen..😋



Tip: ze zijn wit dus ze vallen niet heel erg op.. 🙂

Op de randen van de deur zit ook wat.
Ik heb voornamelijk eerst heel lang gekeken waar de wind van buiten zou kunnen komen met het idee om dat pad te blokkeren of op z'n minst te hinderen.

Ook een paar technische papers gelezen online met analyses en resultaten van windtunnel testen met verschillende auto's.
Voor zover ik het interpreteer is het voornamelijk een kwestie van de voor- naar bovenkant van de voordeuren goed aanpakken, en de rest is mooi meegenomen.

Ik heb uiteindelijk *alle* kanten van alle deuren aangepakt - of je nou 12 euro of 30 euro uitgeeft aan strips maakt niet zo veel uit uiteindelijk..
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 26.03.2021 - 21:56  ·  #63
Mooie foto van een mooie witte Volvo.
En door die witte kleur is idd je aanpak niet te zien, maar wel interessant en fijn dat dit effect sorteert
Pygmy
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 47
Berichten: 324
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 26.03.2021 - 22:14  ·  #64
Enige punt is dat door de witte seals de kier tussen de deuren opeens wit is, terwijl de rest van de kieren van de bodypanelen zwart is..

Die paar witte seals ga ik er dus weer vanaf halen en vervangen door zwarte zodat het niet op valt van buitenaf gezien.
s60R
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 155
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 05.09.2023 - 10:07  ·  #65
Mooi gedaan ! ben ook van plan de wagen wat stiller te maken.

Welke seals heb jij gekocht die zo goed werken ?(zijn zoveel aanbieders zie door de bomen het bos niet meer)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3172
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 05.09.2023 - 22:40  ·  #66
Lijken wel van die tochtstrips? Zal wel niet maar daar doen ze me aan denken.
Is dat iets speciaals voor auto deuren?
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 06.09.2023 - 13:59  ·  #67
Ik heb, toen ik de auto pas had, deze deurrubbers besteld op Aliexpress om de kier tussen voor en achterportier mee af te dichten.
https://s.click.aliexpress.com/e/_Dmu25Pt
Deze passen perfect en kun je perfect op maat maken. Het lijkt wel OEM en ook na jarenlang in felle zon, regen en kou blijven deze rubbers perfect zitten.
En ze zijn niet eens duur.
Daarvoor had ik deze gemonteerd: https://nl.aliexpress.com/item…pt=glo2nld
Die zijn echter veel te dik. Je moet dan de deur echt keihard dicht smijten om deze goed te sluiten. Dus die heb ik er weer afgehaald en vervangen voor die goedkopere en dunnere. Of het veel helpt qua windgeruis, kan ik niet zeggen. Ik merk er weinig van.
Valt me op dat de P2 Volvo's sowieso geen stille auto's zijn qua windgeruis. Beetje wind en je hoort het overal suizen en fluiten. Ook dat doen ze bij BMW en Mercedes 2 klassen beter.
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 931
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 06.09.2023 - 14:27  ·  #68
Als het niks doet, waarom heb je ze dan gemonteerd?
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 06.09.2023 - 14:42  ·  #69
Om uit te vinden óf het wat uitmaakt, moet je ze eerst monteren (dunnere versie na eerst de dikke geprobeerd te hebben en te hebben vastgesteld dat dat niet werkte om andere redenen)... dan ga je ze daarna toch niet weer loshalen, of het nu wel of niet iets uitmaakt? Ik zou het dan ook lekker laten zitten, als je er verder geen last van hebt.
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: "Sound deadening" / "Insulation".. Kortom, iemand al eens z'n auto stiller gemaakt?

 · 
Posted: 06.09.2023 - 19:12  ·  #70
Deur slaat wel fijner dicht nu met een lekkere solide plof.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0