Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 
 
 
 
 
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1690
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 13.06.2022 - 14:07  ·  #46
"In Noorwegen is het bijvoorbeel de gewoonste zaak van de wereld"

Ik vind het best raar dat mijn gegevens opgevraagd kunnen worden met het kenteken van de auto. En dan nog wel door een land dat niet binnen de EU zit.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 13.06.2022 - 14:21  ·  #47
Wat gegevensbescherming betreft, Noorwegen commiteert zich aan EU normen. Sterker nog, ze hebben de inning van tolgelden uitbesteed aan een Zweeds bedrijf (Park Trade AB), wat gewoon in de EU ligt en zich moet houden aan Europese normen voor wat betreft gegevensbescherming. Neem van mij aan, die zijn ERG streng. Zie ook https://www.autopass.no/en/user/foreign-vehicles/
In de UK moet je je registreren bij een website van de overheid met je creditcard en kenteken, daar worden verder geen persoongegevens opgevraagd. Tenzij je dat niet doet, dan weten ze je wel te vinden via hetzelfde mechanisme als waarmee buitenlandse boetes bij je op de mat vallen.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3193
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 13.06.2022 - 14:41  ·  #48
Quote door [-Tom-]

Quote door ohz274

Dat ze nog geen tolheffing op basis van kenteken hebben ingevoerd daar. Zoals in Zweden bijvoorbeeld. Lijkt mij praktisch gezien geen probleem toch?

Is dat wenselijk? Een buitenlandse niet-overheidsinstantie die je zomaar rekeningen kan sturen op basis van een kenteken?


Als ik naar zweden ga over land neem ik altijd een (jaar)abonnement op de øresundsbrug. Dat gaat ook op kenteken maar je kunt ook een tolbadge laten opsturen. Werkt erg goed en is gewoon via de app op te zeggen.
Ook met de rekeningen op kenteken die je achteraf op de mat krijgt voor het gebruik van Noorse en Zweedse tolwegen is niks mis mee.
De technologie is er, alleen de Fransen willen blijkbaar nog niet.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4126
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 14.06.2022 - 09:20  ·  #49
Als ik dit zo lees is het enige wat ik me nog afvraag: vallen die rekeningen dan ook daadwerkelijk 'op de mat'? Als in: dan hebben ze zo'n modern automatisch systeem en versturen ze nog papieren rekeningen van dingen die ze toch al afschrijven via je credit card? Dat zou ik dan wel weer debiel vinden. Als er dan al een rekening verstuurd moet worden dan kan dat toch wel op z'n minst per e-mail.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3193
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 14.06.2022 - 10:34  ·  #50
Quote door Bolbo

Als ik dit zo lees is het enige wat ik me nog afvraag: vallen die rekeningen dan ook daadwerkelijk 'op de mat'? Als in: dan hebben ze zo'n modern automatisch systeem en versturen ze nog papieren rekeningen van dingen die ze toch al afschrijven via je credit card? Dat zou ik dan wel weer debiel vinden. Als er dan al een rekening verstuurd moet worden dan kan dat toch wel op z'n minst per e-mail.


Abbo voor brug gaat via creditcard.
Noorwegen tol gaat enkele maanden overheen voordat je een acceptgiro krijgt.
Zweden was volgens mij iets sneller. Maar uiteindelijk ook een acceptgiro gekregen voor een paar euro tol uit Göteborg (Wat feitelijk geen tol is maar een congestiebelasting).
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 14.06.2022 - 15:38  ·  #51
Quote door Bolbo

Als ik dit zo lees is het enige wat ik me nog afvraag: vallen die rekeningen dan ook daadwerkelijk 'op de mat'? Als in: dan hebben ze zo'n modern automatisch systeem en versturen ze nog papieren rekeningen van dingen die ze toch al afschrijven via je credit card? Dat zou ik dan wel weer debiel vinden. Als er dan al een rekening verstuurd moet worden dan kan dat toch wel op z'n minst per e-mail.

Tenzij je je van tevoren hebt geregistreerd en daarmee je mailadres bekend is, kunnen ze alleen achter je fysieke adres komen via het kenteken en gaat daar dus ook fysieke post naartoe.
Volvowillem
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 14
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Beste plek voor de Tolbadge icm voorruit verwarming

 · 
Posted: 20.06.2022 - 13:57  ·  #52
Quote door [-Tom-]

Quote door flevodirk

Mijn auto heeft geen gestippeld gedeelte viel me op. Vermoedelijk is die ook niet warmtewerend, wel met verwarming overigens..

Maar de werking van het kastje was prima, ik heb hem rechts van de spiegel geplaatst trouwens, de vorige eigenaar had zijn/haar badge daar ook geplaatst dus leuk me dat prima en inderdaad de werking is goed.

Ik had hem bij mij op het 'zwarte' gedeelte naast de binnenspiegel geplakt (ook rechts). Dat leek mij de meest logische plek (ik dacht namelijk ook dat daar geen folie o.i.d. zat). Helaas werkte dat dus ook niet.


(Ik wens alle forumleden een Tolbadge, maar nu niet meer verder vertellen ) Ook mijn voorruit is niet warmtewerend, zo te zien. (V70 2016) Heeft wel voorruit verwarming die je bij een goede lichtinval kunt zien zitten. Vorig jaar wat ontvangst problemen met de Tolbadge gehad. Wat is nu de de beste plaats om hem te plakken? Alleen bij dat plastic houdertje linksonder is er een ruimte zonder verwarming. Maar die plek wordt niet aanbevolen door ANWB en die Tolbadge-club. Die willen hem in het midden bij de spiegel. Daar zit volop verwarming met kooi van Faraday effect, neem ik aan.. Wat is de beste plak-plaats?
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 20.06.2022 - 23:32  ·  #53
Ik heb 'm rechts naast de spiegel geplakt, precies op de plek die de gebruiksaanwijzing aangeeft: binnen een strook van 4 cm, tussen 47 en 87 mm van de bovenste rand van de ruit. Die strook komt naast de spiegel precies op het gestippelde gedeelte uit, dus je ziet 'm niet zitten en vanaf de bestuurderspositie zie je 'm ook niet.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3193
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 08.07.2022 - 16:05  ·  #54
Heb hem hier ook besteld. Met een week had ik hem binnen.

Quote door brinkie

Quote door deusjevo

Quote door hermanusb

Gewoon naar de T rijden en doorgaan…

Nee joh, je kan gewoon alle poortjes door die open zijn, ongeacht wat voor teken erop staat

Meestal hebben die met de t de kortste rij. :)

Let wel even heel goed op, dat er soms poorten zijn met een maximale doorrijhoogte van 2 meter. Daar kan je auto zonder dakkoffer wel onderdoor, een eventuele caravan die erachter hangt niet.



Maar... als echte Hollander zijnde, ik lees op de site van Mango heel vaak het woordje "Gratuit":
Gratis verzending, gratis badge
Eerste 12 maanden geen maandelijkse kosten in Frankrijk
Pas na 2 jaar niet gebruiken betaal je 10 euro
dus ik heb toch maar eens zo'n badge besteld, want we willen naar Bretagne dit jaar.
https://www.mango-mobilitesbya…l-italie-0

Tom: terugsturen dat ding. Het kost je anders 10 euro per jaar.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2062
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 08.07.2022 - 16:32  ·  #55
Heb m ook klaarliggen voor over 2 weken.
Niet echt actueel, maar vroeg me af of iemand recent naar naar France is gereden en daar nog enige hinder van de 'pass sanitaire' heeft ondervonden. Volgens de website nederlandwereldwijd heb je officieel nog wel iets nodig om Frankrijk binnen te komen. Maar het is allemaal weer lekker vaag. Verwacht de kans gecontroleerd te worden bij de grens zeer gering. Maar goed, misschien is er iemand die het heeft uitgezocht.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3193
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 08.07.2022 - 17:07  ·  #56
Quote door joriz

Heb m ook klaarliggen voor over 2 weken.
Niet echt actueel, maar vroeg me af of iemand recent naar naar France is gereden en daar nog enige hinder van de 'pass sanitaire' heeft ondervonden. Volgens de website nederlandwereldwijd heb je officieel nog wel iets nodig om Frankrijk binnen te komen. Maar het is allemaal weer lekker vaag. Verwacht de kans gecontroleerd te worden bij de grens zeer gering. Maar goed, misschien is er iemand die het heeft uitgezocht.


Gewoon gaan.
Er is nergens nog controle daarop, zelf niet als je vliegt.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 08.07.2022 - 18:43  ·  #57
Quote door joriz

Heb m ook klaarliggen voor over 2 weken.
Niet echt actueel, maar vroeg me af of iemand recent naar naar France is gereden en daar nog enige hinder van de 'pass sanitaire' heeft ondervonden. Volgens de website nederlandwereldwijd heb je officieel nog wel iets nodig om Frankrijk binnen te komen. Maar het is allemaal weer lekker vaag. Verwacht de kans gecontroleerd te worden bij de grens zeer gering. Maar goed, misschien is er iemand die het heeft uitgezocht.


6 weken geleden nog naar Sarlat geweest in de Dordogne met de sleurhut en gezin, niks aan de hand en niemand die er naar vraagt.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 873
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 09.07.2022 - 09:16  ·  #58
Quote door joriz

Heb m ook klaarliggen voor over 2 weken.
Niet echt actueel, maar vroeg me af of iemand recent naar naar France is gereden en daar nog enige hinder van de 'pass sanitaire' heeft ondervonden. Volgens de website nederlandwereldwijd heb je officieel nog wel iets nodig om Frankrijk binnen te komen. Maar het is allemaal weer lekker vaag. Verwacht de kans gecontroleerd te worden bij de grens zeer gering. Maar goed, misschien is er iemand die het heeft uitgezocht.


Helemaal niets, ben er 2 x 2 weken geweest vanaf februari en je hoeft je nergens zorgen over te maken.

Leesvoer, de enige juiste info

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/frankrijk
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1690
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 09.07.2022 - 09:55  ·  #59
Ik ben er een paar weken geleden geweest zoals je ziet en vorig jaar.
Ik heb met 50 man in een cabine lift gestaan, geen mondkapjes plicht. Zo ver ik het kan inschatten is het in frankrijk net als hier
Vorig jaar was in de periode dat de franse thuis moesten blijven . en moest ik dus zo'n test doen van 170 Euro. gedaan en mee genomen
zo'n 1500 km gereden in Frankrijk, naar een auto garage geweest. Maar helemaal geen controles. En gewoon op de autobaan Frankrijk in.
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1001
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Tip voor de Frankrijk vakantiegangers

 · 
Posted: 09.07.2022 - 10:26  ·  #60
Frankrijk heeft alleen mondkapjes in ziekenhuizen en OV. Qua tolwegen zou ik persoonlijk niet eens meer investeren in zo’n kastje, met contactloos betalen loopt het als een trein de afgelopen weken. Spanje is helaas nog een ander verhaal
 
Selected quotes for multi-quoting:   0