V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 
 
 
 
 
BarendKaas
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 08.04.2011 - 12:32  ·  #61
Te vroeg gejuicht... Woensdag naar mijn schoonouders gereden met de familie. 1 km voordat we er waren zei ik nog tegen mijn vrouw dat ik langzaamaan hoop begon te krijgen dat het euvel was verholpen, omdat er inmiddels 500+ km zonder issues op zaten. 250 meter voordat we er waren eerste BONK, 10 meter voordat we er waren de tweede. Auto op de stoep gezet, spullen uitgeladen en een kop koffie gedronken. Toen we weer wegreden, leek alles het gewoon te doen. Geen foutmeldingen of niks. Alleen viel me na 25 km op dat de dagteller was gereset.

Donderdagochtend auto gestart, en toen was alle elektronica weer weg, plus alarmlampjes aan. Ben naar Tilburg gereden voor second opinion. Daar kregen ze de auto in eerste instantie niet uitgelezen (want bijna alle elektronica weg). Problemen waren verholpen toen de monteur een kabeltje van de CEM nog eens goed aandrukte. Hij vermoedde dat het HELE probleem hiermee verholpen zou zijn. Hij heeft de stekkertjes nog eens goed schoongemaakt en me de auto teruggegeven. Grote hulde vooralsnog voor Van Roosmalen in Tilburg. Ik kan me bijna niet voorstellen dat al het gesodemieter van de afgelopen weken is veroorzaakt door een kabeltje dat los zat, vooral omdat de dealer in Boxtel er al 10 uur aan heeft gesleuteld. Maar als dit het probleem heeft verholpen, gaat er een kratje bubbels naar Van Roosmalen. Wederom afwachten dus. Als de problemen terugkomen, gaat de auto terug. Ben er echt klaar mee nu. Mijn vrouw is hyper gestressed als we met de auto weggaan (en terecht, de ellende die je ermee hebt als de storing weer de kop op steekt als je 120 rijdt is echt groot) en dat is deze bak me niet waard.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 08.04.2011 - 14:26  ·  #62
Potverdomme kerel, je hebt wel wat ellende ermee!
Ik vindt het echt heel erg vervelend voor je. Ik kan me helemaal voorstellen wat dit voor stress geeft. Je bent niet meer zeker ervan. Het moet iets kleins zijn. Waarschijnlijk de naald in de hooiberg...
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 08.04.2011 - 14:28  ·  #63
Quote door BarendKaas

Te vroeg gejuicht... Woensdag naar mijn schoonouders gereden met de familie. 1 km voordat we er waren zei ik nog tegen mijn vrouw dat ik langzaamaan hoop begon te krijgen dat het euvel was verholpen, omdat er inmiddels 500+ km zonder issues op zaten. 250 meter voordat we er waren eerste BONK, 10 meter voordat we er waren de tweede. Auto op de stoep gezet, spullen uitgeladen en een kop koffie gedronken. Toen we weer wegreden, leek alles het gewoon te doen. Geen foutmeldingen of niks. Alleen viel me na 25 km op dat de dagteller was gereset.

Donderdagochtend auto gestart, en toen was alle elektronica weer weg, plus alarmlampjes aan. Ben naar Tilburg gereden voor second opinion. Daar kregen ze de auto in eerste instantie niet uitgelezen (want bijna alle elektronica weg). Problemen waren verholpen toen de monteur een kabeltje van de CEM nog eens goed aandrukte. Hij vermoedde dat het HELE probleem hiermee verholpen zou zijn. Hij heeft de stekkertjes nog eens goed schoongemaakt en me de auto teruggegeven. Grote hulde vooralsnog voor Van Roosmalen in Tilburg. Ik kan me bijna niet voorstellen dat al het gesodemieter van de afgelopen weken is veroorzaakt door een kabeltje dat los zat, vooral omdat de dealer in Boxtel er al 10 uur aan heeft gesleuteld. Maar als dit het probleem heeft verholpen, gaat er een kratje bubbels naar Van Roosmalen. Wederom afwachten dus. Als de problemen terugkomen, gaat de auto terug. Ben er echt klaar mee nu. Mijn vrouw is hyper gestressed als we met de auto weggaan (en terecht, de ellende die je ermee hebt als de storing weer de kop op steekt als je 120 rijdt is echt groot) en dat is deze bak me niet waard.


KEEP OUR FINGERS CROSSED


indien dit echt het probleem was, dan zou ik dit toch eens melden aan de garage waar ze er al 10 u aan gewerkt hebben,niet om het er nog eens in te wrijven maar om hun attent te amken op deze mogelijkheid
Henkie N
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 67
Berichten: 338
Geregistreerd: 06 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 10.04.2011 - 21:51  ·  #64
Ik bewonder je geduld maar dat is nu op. Maar auto terug? Ik hoop dat dat makkelijk gaat maar ik vrees dat er geen "teruggeefgarantie" is.
Ik kan me goed voorstellen dat je vrouw zit te stressen of de auto het zal volhouden.

Toi, toi we zullen voor je duimen. Als het opgelost blijft gaan we met z'n allen naar de "held" in dit verhaal en houden we daar een meeting: op de schouders!!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
BarendKaas
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 11.04.2011 - 13:49  ·  #65
@Henkie_N: Geen teruggeefgarantie nee, wel een auto die sinds de aankoop aantoonbaar niet voldoet aan de minimale eisen die je volgens de wet aan een tweedehandsauto mag stellen (dat ie veilig is en het doet).

Inmiddels 2 keer op en neer naar Limburg, 2x op en neer naar Tilburg en 1x op en neer naar Arnhem, zonder problemen. *afkloppen* Ik hoop dat het zo blijft.
Henkie N
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 67
Berichten: 338
Geregistreerd: 06 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 12.04.2011 - 20:39  ·  #66
Ik duim voor je.
MS60R
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Born, Limburg
Leeftijd: 41
Berichten: 36
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 12.04.2011 - 20:52  ·  #67
Heb zojuist het hele verhaal gelezen, maar wat een hoop ellende zeg! Dat verwacht je niet als je een fraaie V70R gaat afhalen, nadat je net 16.000 euri's hebt overgemaakt op de bankrekening van de garage... En dit alles door een stekkertje wat niet goed vast zat (waarschijnlijk...)

Succes ermee en ook ik duim voor je!
BarendKaas
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 14.04.2011 - 13:15  ·  #68
So far nog steeds goed. Auto rijdt vooralsnog prima. Lijkt alsof ie nog wat soepeler rijdt dan voorheen, maar dat kan ook verbeelding zijn. Zit nu op zo'n 500 km zonder problemen. Is volgens mij een record in deze bak. Ik durf nog niet te hopen dat de ellende voorbij is, maar het ziet er goed uit voorlopig *halfuurtje afkloppen gaat*
Robert-R
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leiden
Leeftijd: 52
Homepage: verlichting-online…
Berichten: 134
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 14.04.2011 - 20:31  ·  #69
Pffff, ik denk dat sinds je auto weet dat er een meeting is hij nu echt heel erg zijn best doet. Stel hem niet teleur! :D
John uit Drenthe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gieterveen
Leeftijd: 64
Berichten: 775
Geregistreerd: 08 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 15.04.2011 - 20:23  ·  #70
Quote door Robert-R

Pffff, ik denk dat sinds je auto weet dat er een meeting is hij nu echt heel erg zijn best doet. Stel hem niet teleur! :D


Ik denk dat je auto weet dat er een meting is en hij wil JOU!! niet teleurstellen...........
En er komen nog veel meer meetings, meld 't dat maar!
BarendKaas
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 16.04.2011 - 17:49  ·  #71
Helaas pindakaas, probleem is WEER terug. Vandaag was het als volgt: vanuit Boxtel naar Gouda gereden zonder problemen. Helemaal niks gemerkt (net als de afgelopen 600 kilometer). Toen we terugreden, zag ik ineens dat de dagteller weer op 0 kilometer stond. Dat moet gebeurd zijn toen we de auto in Gouda hadden geparkeerd. Toen wist ik eigenlijk weer genoeg. Alleen is er nu helemaal geen gebonk geweest, dus ik had nog een beetje hoop. In Boxtel even naar de supermarkt geweest, en toen we weer bij de auto aankwamen was het meteen duidelijk: problemen. De centrale deurvergrendeling/afstandsbediening deed het niet meer, dus we kwamen de auto niet meer in. Het lampje van het alarm knipperde nog wel. Toch maar de auto met de sleutel opengemaakt, maar geen alarm. Ook geen knipperlichten, versnellingen (alleen de 4e versnelling volgens mij, 3e kan ook) etc. Inmiddels dus wel een patroon ontdekt:

- het begint met de dagteller die uit zichzelf reset
- normaal gesproken een o meerdere bonken (alleen deze keer niet)
- dan wegvallende elektronica

Maandag ga ik weer naar Tilburg. Ik laat ze nog een keer een onderzoek doen. Ik hoop dat ze me kunnen vertellen wat het probleem is. De oplossing mag ook echt nog wat kosten. Ik heb nog 2.000 euro over uit het potje dat ik had gereserveerd voor een nieuwe auto. Die wil ik ook nog wel uitgeven, als ik maar zeker weet dat het probleem daarmee verholpen is. Tot nu toe heeft niemand me echter kunnen vertellen wat nou precies de oorzaak is =(
S60_driver
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 16.04.2011 - 19:05  ·  #72
Succes en sterkte! Kan met voorstellen dat je er goed ziek bent, zeker als de auto verder prima bevalt.
Henkie N
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 67
Berichten: 338
Geregistreerd: 06 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 16.04.2011 - 20:36  ·  #73
Tjonge, dat is pech; te triest voor woorden.
Misschien kun je "het andere forum" proberen. Daar zitten erg veel techneuten die het probleem misschien herkennen. Of volvo-forum?
BarendKaas
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 16.04.2011 - 20:43  ·  #74
@Henkie: wat is "het andere forum"? Volvo-Forum ben ik net klaar met posten ;-)
Henkie N
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 67
Berichten: 338
Geregistreerd: 06 / 2010
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

 · 
Posted: 16.04.2011 - 20:47  ·  #75
het "andere" forum is het 850 forum. Voor 850 en V70 classic maar daar zijn ook V70N'en.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0