Waarom een automaat?

 
 
 
 
 
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 21.12.2015 - 12:41  ·  #31
Quote door TeunEbb

Ik heb bewust gezocht naar een automaat en LPG s60, puur omdat ik een automaat heerlijk vind. Ik rij best veel en niks en vind niks zo ontspannend als een automaat in de auto, al is zo nu en dan even in een handbak rijden ook wel weer leuk voor de afwisseling :shame: nu 15k erop zitten en niks geen problemen mee gehad, gelijk bij aanschaf even doorgespoeld en hij schakelt perfect..

is wel 1 nadeel ik vind dat de kickdown van de volvo automaat in elk geval die van mij ik vind dat die te snel terug schakelt en teveel, <_<


Je kent die reclame denk ik wel, niet omdat het moet maar omdat het kan.
Mijn familie zegt dat tegen mijn als ik de D5 langs een langzamere weggebruiker sleur, en dan te weten dat het terrein gewicht van de V70 toch Ca. 2 ton is.
Dat is de grootste verbruiker, als je de automaat met beleid en geduld aanspoort voor zijn taak kom je ook met hele nette tijden op de 80, echter het KAN ook anders.
Mijn ega haalt de 1 op 18/19, ik blijf hangen op 1 op 12/14, maar met grijns :D
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 22.12.2015 - 14:26  ·  #32
Quote

Dit heeft te maken met je rechtervoet.
Een automaat is erg goed te doseren.
Dit zowel met lage, alsmede hoge snelheden.
Probeer maar eens het pedaal iets minder ver in te trappen.
Dan krijg je hetzelfde resultaat, zonder dat hij terugschakeld.


Mee eens.
Toen ik mijn auto net had merkte ik dat hij vrijwel direct terugschakelde als ik een beetje gas bij gaf. Heel vervelend. Ik heb zelfs op een gegeven moment de schakeling op de snelweg met de hand overgenomen. Werd een beetje gek van dat nerveuze gedoe.
Echter, nu ik de auto zo'n 4 maanden heb en de bak ook heb laten spoelen op de Powerflushmeeting eind september, merk ik dat hij vaak gewoon in 6 blijft hangen op de snelweg als ik wat gas bij geef. Hij gedraagt zich dus zoals ik het wil.

Quote

en heb ik het nou laatst goed begrepen dat het koppel in lagere versnellingen beperkt wordt om de bak heel te houden.. dus je koopt een auto met 400+ Nm en je kunt maar 200 gebruiken in de lagere versnellingen? Als ik een D een T of een R had wist ik het wel. handbak netjes koppelen en dan blazen. nou snap ik eindelijk waarom in niet zo onder de indruk was bij de R {automaat} waar ik eens in mee reed. trap je stoer het gas in en wordt je gewoon begrenst niveau een ongeblazen variant Tja


Was dat in mijn auto Frank?
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5828
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 22.12.2015 - 14:52  ·  #33
Oei betrapt (dacht mog als steve dit niet leest :D ) ja hogere snelheden ja lekker maar bij lagere snelheden had ik meer verwacht. :shame:
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 22.12.2015 - 15:11  ·  #34
:devil: Ik stel voor dat je dan nog 's instapt.

Ik reed juist rustig om wagenziekte bij je te voorkomen. :sick:
Wil geen bevuild interieur dat begrijp jij ook wel :D
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 22.12.2015 - 18:24  ·  #35
Vaak ben je te bang. :bandit:
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 22.12.2015 - 18:43  ·  #36
Quote

Vaak ben je te bang.


De :devil: bestuurder of de :o bijrijder?
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5828
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 23.12.2015 - 13:08  ·  #37
oei oei was ik al bang voor :D sinds ik breeduit lachend rondgereden ben door nederlands rally kampioen in een evo op een clinic , ben ik er van overtuigd dat ik dat wel aan kan. maar ja dat wist jij niet :lol: Oja en zelf 3x een rally clinic in een evo gedaan. lachen hoor. zou iedereen eens moeten doen :thumb:

https://www.youtube.com/watch?v=d6DD_e6scEM

https://www.youtube.com/watch?v=ULweJOBJ3xI
Marc de Rooij
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hilversum
Leeftijd: 56
Berichten: 162
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 23.12.2015 - 13:35  ·  #38
Waarom ik een automaat rijd.

Om die irritante bumperklevers in de golfjes boos te maken. Gewoon de kickdown er op er met een beetje mazzel zie de koplampen nog net door de rookwolk heen :lol: :lol:

Maar een automaat rijd toch veel lekkerder in de grote auto's.
Zelf bijna 500K op de teller en persoonlijk geen probleem met de bak. Wel met regelmaat gewoon een olie verversing tijden de beurten en het kleine bonkje tussen 4-5 wordt elke keer minder.

Zondag weer even de auto schoon blazen op de autobahn & autostrada :-)
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 35
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 27.12.2015 - 18:55  ·  #39
Waarom een automaat?

Omdat het met de proefrit veel fijner reed dan ik van tevoren had kunnen bedenken.
Dacht echt op zoek te zijn naar een auto met handbak, maar nu bijna 100.000 km verder met deze auto mis ik de handbak praktisch nooit.
Genot is alleen maar groter geworden nadat het vermogen wat is gestegen en de bak z'n onderhoud heeft gehad.
Als er wat aan de trekhaak hangt of we in heuvelachtig gebied rijden op handmatig en de rest van de tijd lekker genieten van het gemak.

Laatste tijd ook veel file gereden en dan wordt ik er alleen maar blijer van omdat ik niet de hele tijd die koppeling heb.

Wat de volgende auto wordt? Werkelijk geen idee, kan ook zomaar weer een handbak worden maar de tijd zal het leren
M. Kok
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Praest, Stadt Emmerich am Rhein
Leeftijd: 60
Berichten: 54
Geregistreerd: 10 / 2015
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 04.01.2016 - 11:09  ·  #40
Wij vinden een automaat gewoon lekkerder rijden. Zeker met deze auto is de automaat een mooie aanvulling op het comfort. Daarnaast is voor mij een belangrijke factor dat ik met de linkervoet kan remmen erg belangrijk, ik heb nog wel eens pijn in mijn rechterbeen en voet.

Na mijn ongeval in 2007 heb ik een speciale rij training gevolgd om met zo min mogelijk lichamelijke belasting toch auto te kunnen rijden. Daarbij helpt een automatische bak natuurlijk erg mooi mee. Gelukkig staat het iedereen vrij om wel of niet voor een geschakelde of automatische transmissie te kiezen. Het is een kwestie van smaak en daarover valt niet te twisten.

marcel
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 04.01.2016 - 11:21  ·  #41
En nog een reden voor een automaat , vind maar is een D5NN van de latere bouwjaren zonder automaat .
In de zoektocht voor mijn huidige v70 kreeg 0 hits voor de handbak in ned en duitsland
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 04.01.2016 - 12:43  ·  #42
Ik hoor het dmf alleen in combinatie met handbak genoemd, maar zit die niet ook op een motor met een automaat?
Handbak ftw! zéker in combi met koppelrijke motoren.. in een daf of een micra was de variomatic wel grappig, maar in mijn 4.1 Ford Falcon downunder of de 2 liter skyline die ik in Nieuw-Zeeland huurde, had van mij echt een handbak gemogen..
t.menges
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: nunspeet
Leeftijd: 40
Berichten: 84
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 04.01.2016 - 12:52  ·  #43
Had een mercedes 280SEL automaat en dat rijdt heerlijk en hoort er natuurlijk bij bij zo'n auto. daarna een volvo 850 aut. en reed ook geweldig maar begon iets te missen, zeker toen mijn broertje ook een 850 kocht met handbak, die oude 5-cilinder met handbak klonk veel mooier als je m rustig in toeren liet stijgen, dus kort daarna een s70 met handbak gekocht en is me heel goed bevallen.
Nu een s60 met handbak, bevalt ook goed hoor maar qua geluid haalt ie het niet bij de 850/s70. :devil:
Stern
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 43
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 04.01.2016 - 13:10  ·  #44
Toen ik m'n V70 kocht was ik niet bewust op zoek naar een automaat, maar het zoeken werd wel makkelijker toen ik 'handgeschakeld' uitvinkte. Mijn vriendin had in het verleden al automaat gereden en dat beviel haar prima. Ik zelf had tot voor de V70 nooit automaat gereden maar ik moet zeggen: na 30.000 km in 7 maanden (ik schrik er zelf van!) bevalt het me toch wel erg goed. Ik werk in Amsterdam, hartje centrum, en woon bij Den Bosch. Ik zit geregeld in die 2 situaties waarin een automaat toch net iets prettiger is: files en stadsverkeer. Ik vind het naast het ontspannen rijden zelfs iets veiliger, metname in de stad. Je hoeft toch minder handelingen te doen. Ik weet niet of m'n volgende auto een automaat zal zijn, dat zal meer afhangen van het aanbod. Maar ik hoef niet perse meer een handgeschakelde bak, dat is zeker.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 04.01.2016 - 14:14  ·  #45
Ik ben gewoon lui.

Een automaat rijd gewoon makkelijk.
Het enige waar je aan moet wennen is de voet op de rem als je stil staat.

Maar dat leer je in een uurtje wel
 
Selected quotes for multi-quoting:   0