Waarom een automaat?

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 15.02.2016 - 22:59  ·  #76
Quote door folke3

Rij je de ene dag een volautomatische Scania van het nieuwste type, de dag erna kan het weer een Iveco zijn van 1999, met 16 versnellingen. Het remsysteem kan verschillend zijn, hand- dan wel voetbediende motorrem of retarder. Bij de ene wagen werkt de motorrem direct en bepaalt dat er direct teruggeschakeld wordt, bij de ander (DAF) werkt de retarder dermate dat de normale voetrem nauwelijks hoeft te worden gebruikt. En dan nog, rij ik 's avonds naar huis in een handgeschakelde Volvo en kan me soms nauwelijks meer herinneren of ik een automaat of handgeschakelde bak reed, of ik met de rechterhand de motor afremde of met de linkervoet. Dat zit blijkbaar tussen mijn oren in dat gedeelte van de hersenen opgeslagen, dat niet wordt gebruikt voor herinneringen.


Als je in zoveel verschillende voertuigen rijdt, wordt het een automatische handeling, lijkt me.

En dat motorrijden..., ik sluit me bij Pieter aan.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 42
Berichten: 346
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 15.02.2016 - 23:22  ·  #77
Schakelen is voor mij geen probleem en gaat me prima af. Met de stage 1 nissan 200sx vind ik het heerlijk als hij weer even uitgelaten mag worden. Toch was ik het in een "normale" auto toch wel zat. Wou eigenlijk al heel lang een automaat, maar was er nooit van gekomen. Toen ik eenmaal de beslissing nam om een v70 te kopen had ik zoiets van nu ga ik voor een automaat. En om eerlijk te zijn, ik vind het helemaal super. Het rijdt gewoon heel relaxt zeker in de stad en met druk verkeer. Helaas is dit met mijn woon werk verkeer het geval. Het benzine verbruik wat de automaat extra vraagt is voor mij niet zo'n probleem. De sx liep 1 op 5 met super plus 98. Voor mij is dus zo'n beetje elke auto zuiniger haha
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 15.02.2016 - 23:48  ·  #78
Quote door PvL

Folke, mijn vader is net twee jaar geleden gestopt met motorrijden en is nu 84. Dus.....
Vooral doorgaan! ;)


Ik heb er nog steeds plezier in,de motor kan het, dus dat zal wel goed komen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tilburg
Leeftijd: 68
Berichten: 368
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 16.02.2016 - 10:19  ·  #79
Quote door PvL

Folke, mijn vader is net twee jaar geleden gestopt met motorrijden en is nu 84. Dus.....
Vooral doorgaan! ;)


Kijk, dat geeft de burger moed. Ik ben 'pas' 60 (al voel ik me absoluut een stuk jonger) en rij naast de V70 ook nog een heerlijke BMW motor. Ik geniet van de kracht, souplesse en het comfort van de V70 - daarom dus ook de automaat waar het hier om gaat - en de motor rij je gewoon intensiever en sportiever. Bij mij gaat er dan een schakelaar om als ik op de BMW stap. Wordt tijd dat het weer eens voorjaar wordt... :yes:
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 16.02.2016 - 11:14  ·  #80
Quote door FritsieV70

Quote door PvL

Folke, mijn vader is net twee jaar geleden gestopt met motorrijden en is nu 84. Dus.....
Vooral doorgaan! ;)


Kijk, dat geeft de burger moed. Ik ben 'pas' 60 (al voel ik me absoluut een stuk jonger) en rij naast de V70 ook nog een heerlijke BMW motor. Ik geniet van de kracht, souplesse en het comfort van de V70 - daarom dus ook de automaat waar het hier om gaat - en de motor rij je gewoon intensiever en sportiever. Bij mij gaat er dan een schakelaar om als ik op de BMW stap. Wordt tijd dat het weer eens voorjaar wordt... :yes:


Blijven doen, Frits, blijven doen! Geniet van het motorrijden. Zeker op plaatsen waar nog te genieten valt. Bovenstaande foto is genomen vlak nadat we (mijn partner en ik) de Stelviopas (It) hadden gereden. Dan voel je hoe leuk motorrijden eigenlijk is!
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 16.02.2016 - 11:45  ·  #81
Ik ben vooral offroad motor fan , maar heb ook een wegmotor KTM , en als ik een Goldwing zag dacht ik altijd , man je kan net zo goed met de auto gaan , wat een bakbeest .
Deze mening heb ik inmiddels helemaal bijgesteld , niet dat ik er een ga rijden , maar wel nu een paar keer met een gereden , en dat rijdt eigenlijk gewoon erg goed en zeker als je ook nog eens afstanden wil afleggen , heb me er giga mee vermaakt die week .

De automaat doet inmiddels ook steeds meer zijn intrede bij de motor , ik ben er nog niet voor te porren , maar was ik vroeger ook niet met de auto , en daar heb ik nu wel een automaat .
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 16.02.2016 - 12:30  ·  #82
Quote door olaf

De automaat doet inmiddels ook steeds meer zijn intrede bij de motor , ik ben er nog niet voor te porren , maar was ik vroeger ook niet met de auto , en daar heb ik nu wel een automaat .


Mijn vrouw rijdt een Honda CB400 A, dwz een half-automatische motorfiets uit 1978. Geïmporteerd uit de VS, maakt het haar mogelijk te kunnen motorrijden, daar ze links gehandicapt is. Zo zie je maar, waar een automatische transmissie mensen dingen kunnen mogelijk maken.
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tilburg
Leeftijd: 68
Berichten: 368
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Waarom een automaat?

 · 
Posted: 16.02.2016 - 14:08  ·  #83
Quote door folke3

Mijn vrouw rijdt een Honda CB400 A, dwz een half-automatische motorfiets uit 1978. Geïmporteerd uit de VS, maakt het haar mogelijk te kunnen motorrijden, daar ze links gehandicapt is. Zo zie je maar, waar een automatische transmissie mensen dingen kunnen mogelijk maken.


Dat is een prima oplossing met die automaat voor je vrouw. Hoezeer ik ook geniet van de automaat in de V70, bij het motorrijden hoort voor mij het schakelen erbij als deel van de beleving. Maar als er een nieuwe Beemer komt dan waarschijnloijk wel met quickshifter, dat dan weer wel :D
 
Selected quotes for multi-quoting:   0