Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Pedro.rr
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 10.11.2014 - 15:05  ·  #2341
O-) Is er al.
Een bmw 525D van 2000
Ruanna
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Homepage: honda80cc.nl
Subject:

· 
Posted: 10.11.2014 - 16:23  ·  #2342
Lekker niks gedaan, genoten van een ritje zomaar...zonder doel.en als je zoiets doet zegt het genoeg over je genomen autokeuze denk ik.
FredH
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.11.2014 - 19:54  ·  #2343
De V70 verwend met een kleine beurt met interieurfilter en verse achterwisser.

Op de to-do lijst staan nu nog maar een paar zaken, de afgelopen maanden sinds de aankoop is er al het nodige afgestreept. :-)
bluemaster
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Homepage: bmgfans.com
Subject:

· 
Posted: 15.11.2014 - 22:01  ·  #2344
Vandaag met de S80 bij Grrroovedude geweest. Van de week ging het motormanagement lampje branden, en ik wilde graag weten wat er loos was. Ook viel de auto te ver terug in toeren bij gas loslaten met koppeling ingetrapt, soms tot uitvallen aan toe. Contact opgenomen met Martin, en een afspraak was snel gemaakt. Hij woont vlak bij mijn werk, dus ideaal. Vrouwlief was al met de auto richting Martin gereden en was eerder ter plaatse, dus toen ik aankwam was Martin al met de laptop en haspel in de weer.

Terwijl de laptop aan het opstarten was, maakte Martin de buis van het gasklephuis los om daar even in te kijken. En die was behoorlijk smerig. Martin haalde meteen een busje reiniger en WD40 tevoorschijn, en heeft de klep zoveel mogelijk schooongemaakt, voor zover dat kan met het gasklephuis nog in de auto. We kwamen er ook achter dat onze auto een extra buis van de injectorrail naar de buis tussen gasklephuis en luchtfilter heeft, die de auto van Martin niet heeft. Nog even de latex handschoenen test, en tot de conclusie gekomen dat een verse carterventilatie geen overbodige luxe is. Binnenkort dus maar de spulletjes bestellen en een leuke klus voor de boeg. VIDA gaf verder geen enkele verontrustende foutmelding, dus vooralsnog valt het allemaal reuze mee.

Toen ik later op de avond zelf in de auto reed leek het wel een compleet andere auto ! Rustig wegrijden en achteruit inparkeren gaat weer heerlijk smooth, bij gas los valt de toerenteller keurig terug naar 900 toeren en blijft daar, zonder dips of haperingen. Ongelooflijk wat een beetje schoonmaken voor een verschil kan maken !

Martin is echt een relaxte dude, met verstand van zaken. En supertof dat ik zo snel langs kon komen.
Ronnie
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 15.11.2014 - 22:28  ·  #2345
De winterset er ondergezet, laat de winter maar komen!
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 16.11.2014 - 13:20  ·  #2346
Moet het echt?
Van mij hoeft een witte winter niet
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 16.11.2014 - 13:54  ·  #2347
Ik denk dat niemand daar op zit te wachten. ;-)
Feit is wel dat de temperaturen vanaf nu alleen maar lager worden.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 16.11.2014 - 14:03  ·  #2348
sorry, ik prefereer sneeuw 100x boven dit natte z**kweer..
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.11.2014 - 18:03  ·  #2349
Laat de winter maar komen! Laat die temperatuur maar kelderen :D . Deze week de laatste keer dit jaar de korte broek uitgedaan(10gr is de grens, Al die rare blikken) dus laat de sneeuw maar komen. Heb ik een excuus om de winterslofjes eronder te gooien! :'(
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.11.2014 - 18:44  ·  #2350
mag ik nog héél even de gecorrodeerde (en dus schoongeborstelde) velgbedden van mijn tweede set Antilla's in de alu-primer zetten en dan de winterbanden daar om leggen? daarna mag ie van mij ook :D
[wat hàd jij vandaag aan je volvo moeten doen?! O-) ]
FreddyNL
VolvoV70forum member
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 17.11.2014 - 22:32  ·  #2351
Gewassen en tijdens het uitkloppen van de matten de bestuurdersmat stuk geslagen :'(
Zit een flinke scheur in, set is nog niet eens zo gek oud dus keek er verbaasd van op.

Twijfelde al een tijdje om de rubber matten te bestellen en dat vandaag dus maar gedaan.
Auto staat minimaal 1 keer per dag op stal, oftewel een boerderij en de matten zien er na een dag of 2-3 toch al niet meer uit.
Dan liever de rubberen die je om kan keren, af en toe met wat water schoonmaken en weer klaar
Automatic-freak
Forumlid.
Geslacht:
Homepage: autoschadelammerti…
Subject:

· 
Posted: 17.11.2014 - 22:58  ·  #2352
De parkeersensoren vóór verder ingebouwd; aangezien Volvo het nodig vond om de kabel van de pdc van helemaal rechtsvoor naar linksachter te laten lopen om aan te sluiten ... morgen maar eens kijken of het te activeren is bij de dealer.

grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 18.11.2014 - 09:45  ·  #2353
Quote door bluemaster

Vandaag met de S80 bij Grrroovedude geweest. Van de week ging het motormanagement lampje branden, en ik wilde graag weten wat er loos was. Ook viel de auto te ver terug in toeren bij gas loslaten met koppeling ingetrapt, soms tot uitvallen aan toe. Contact opgenomen met Martin, en een afspraak was snel gemaakt. Hij woont vlak bij mijn werk, dus ideaal. Vrouwlief was al met de auto richting Martin gereden en was eerder ter plaatse, dus toen ik aankwam was Martin al met de laptop en haspel in de weer.

Terwijl de laptop aan het opstarten was, maakte Martin de buis van het gasklephuis los om daar even in te kijken. En die was behoorlijk smerig. Martin haalde meteen een busje reiniger en WD40 tevoorschijn, en heeft de klep zoveel mogelijk schooongemaakt, voor zover dat kan met het gasklephuis nog in de auto. We kwamen er ook achter dat onze auto een extra buis van de injectorrail naar de buis tussen gasklephuis en luchtfilter heeft, die de auto van Martin niet heeft. Nog even de latex handschoenen test, en tot de conclusie gekomen dat een verse carterventilatie geen overbodige luxe is. Binnenkort dus maar de spulletjes bestellen en een leuke klus voor de boeg. VIDA gaf verder geen enkele verontrustende foutmelding, dus vooralsnog valt het allemaal reuze mee.

Toen ik later op de avond zelf in de auto reed leek het wel een compleet andere auto ! Rustig wegrijden en achteruit inparkeren gaat weer heerlijk smooth, bij gas los valt de toerenteller keurig terug naar 900 toeren en blijft daar, zonder dips of haperingen. Ongelooflijk wat een beetje schoonmaken voor een verschil kan maken !

Martin is echt een relaxte dude, met verstand van zaken. En supertof dat ik zo snel langs kon komen.

Als er weer iets is bel je maar, leuk om je te ontmoeten en blij dat ik kon helpen. Wel apart ja, dat verschil tussen de 2.4 vijfcylinder uit 1999 en 2001. Carterventilatie zit kennelijk net wat anders in elkaar. Ik zou er niet te lang mee wachten, want t zit potdicht, hij bouwt echt druk op in de motor. Bij forumsponsor Parts4swedes hebben ze de complete kit in één koop. Even je VIN-nummer meegeven, dan krijg je ook de goede in één keer.

En als je dan toch bezig bent ook een keer de O-ringen van de oliekoeler en de O-ringen in het carter vervangen. (Moet ik zelf ook nog doen). Afijn, ik zie je wel weer voor de V40.
vpi
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.11.2014 - 15:41  ·  #2354
Vandaag een accuschakelaar gemonteerd op de accu(te weinig gebruiken van de auto :-/

Ik heb het bij conrad besteld 351-209-02 heb ik geen gereedschap meer nodig bij het afkoppelen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 20.11.2014 - 10:00  ·  #2355
De garage gisteren opgeruimd en de 850 erin geschoven. Geschorst en klaar om in de winter eens flink aan te werken!

Selected quotes for multi-quoting:   0