Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Pica

Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 05.02.2015 - 16:38  ·  #2716
Quote door Martijn

Piet, mooi gedaan.
Hoe slijtvast is dat eigenlijk? Kun je er weer een jaar of 10 tegenaan, of is het achteraf aanbrengen toch iets gevoeliger?

Het is echt behoorlijk slijtvast, afhankelijk uiteraard hoe je er ook mee omgaat en je het leder onderhoud. Nieuwstaat 100% zal je nooit halen, maar kan het bijna halen. 95%.

Dit is ook niet verkrijgbaar voor particulieren zoals bijvoorbeeld Colorlock.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.02.2015 - 17:00  ·  #2717
praat nu Nederlands met me na met de fabriek te hebben gesproken .
Of te wel de software laten veranderen voor de boordcomputer .
Ook meteen de trekhaak software ingeladen .
En een afspraak gemaakt om het alarm naar klasse 3 op te waarderen , zit maar klasse 1 in en is niet voldoende voor de verzekering .
Dus maar een origineel volvo alarm . Wil geen gedonder met een aftermarkt apparaat .

En de prijs viel me erg mee , en ze halen en brengen de wagen ook nog . Zo gek nog niet die dealer .
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 05.02.2015 - 19:34  ·  #2718
Afgelopen week in de ijzel/sneeuw 's nacht een velg verspeeld. Rima bracht uitkomst.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 05.02.2015 - 19:39  ·  #2719
Mooi exemplaar Folke.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 05.02.2015 - 19:51  ·  #2720
Quote door Bigdog

Mooi exemplaar Folke.

Het is niks een goed velg te kopen, maar nu moet ik echt van de zomer alle velgen glasparelen en opnieuw laten lakken. Ga ik me nu in verdiepen!
Hano1963
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 05.02.2015 - 20:16  ·  #2721
Vandaag tikte mijn V70 D5 uit 2005 de 500.000 km aan. Het kwam tegelijkertijd met de APK keuring. Uit de keuring kwam dat ik 2 achterbanden moest vernieuwen en een stuurkogel. Verder glansrijk door de keuring dus meteen maar de onderhoudsbeurt gegeven bestaande uit nieuwe olie en oliefilter. Roetmeting was bijzonder laag. Ik ben nog steeds zo blij met deze auto! Jammer dat het buiten zo slecht weer is anders had ik hem nog even een lekkere poetsbeurt gegeven.
Franky B
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 05.02.2015 - 20:23  ·  #2722
Gefeliciteerd, een mijlpaal bereikt, en wat voor een! Nu op naar de 600.000 :thumb:
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 05.02.2015 - 21:02  ·  #2723
hm fijn dat je t ontdekt van die lager. verklaart veel denk ik en als dat te lang doorgaat komt t wiel je vanzelf op de snelweg of zo voorbij en das echt minder grappig. wat kost lager bij dealer? FAG is het eigenlijke merk en die zijn ong 100 euro. sorry hoop nu geen zeer te gaan doen. :-|
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 28
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 05.02.2015 - 21:32  ·  #2724
Oh. Die ziet er wel erg mooi uit ! :thumb:
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 06.02.2015 - 06:42  ·  #2725
Quote door GRUNNS60

hm fijn dat je t ontdekt van die lager. verklaart veel denk ik en als dat te lang doorgaat komt t wiel je vanzelf op de snelweg of zo voorbij en das echt minder grappig. wat kost lager bij dealer? FAG is het eigenlijke merk en die zijn ong 100 euro. sorry hoop nu geen zeer te gaan doen. :-|

Helaas wist ik al wat een FAG lager kost... :sick:

Bij de dealer: 221 euro.
Autopartsonline: 94 euro.
VMotors heemstede: 79 euro.

Maar als de dealer vandaag niet kan leveren annuleer ik m en rijd ik naar ermelo, mss heeft autopartsonline m op voorraad.

Als ik vandaag geen nieuwe heb moet ik volgende week een auto huren, dat is duurder dan het prijsverschil...
Hubster
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 06.02.2015 - 12:51  ·  #2726
Net even de stuurbekrachtigingsolie vervangen. Wat een donkere troep kwam daar uit.. Nu weer helder groene vloeistof en man wat een verschil! Heb alleen nog maar even een blokje in de straat gereden met veel heen en weer sturen en ik merk meteen dat hij lichter stuurt en zonder zoemende bijgeluidjes. Aanrader dus en mbv onderstaand hulpmiddel een karweitje van 5 minuten.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.02.2015 - 16:28  ·  #2727
Gebruik ik altijd zgn turkey basters voor. Braadspuiten. Kosten hier een vermogen, maar in de US en Canada -waar mijn broer woont- koop je ze bij de dollar store voor een paar euro.

Ik heb vandaag mijn rechteraandrijfas vervangen en het wiellager. Wat een smerige klus. 3 mm aangekoekt vuil in het fuseestuk door een gescheurde stofring. Het ijzerslijpsel uit het lager lag er mm's dik in. Maar: weer een auto zonder bijgeluiden.

En nu ben ik verkleumd tot op het bot. Vijf uur op de oprit gaat je met dit weer niet wel in de koude kleren zitten.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 06.02.2015 - 17:11  ·  #2728
Dapper. :thumb: Ik ga binnenkort deze eens proberen: http://www.buyincoins.com/item/22581.html#.VNT2Xi5r614.
ga vanavond in mn onverwamde loods op de brug mn stuurhuis maar eens goed bekijken en als er iets aan te stellen is; stellen. Anders vaststellen dat t een nieuwe wordt. onverwamd maar zonder wind en niet op de grond liggen is toch beter denk ik :D
Franky B
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 06.02.2015 - 17:36  ·  #2729
Quote door Hubster

Net even de stuurbekrachtigingsolie vervangen. Wat een donkere troep kwam daar uit.. Nu weer helder groene vloeistof en man wat een verschil! Heb alleen nog maar even een blokje in de straat gereden met veel heen en weer sturen en ik merk meteen dat hij lichter stuurt en zonder zoemende bijgeluidjes. Aanrader dus en mbv onderstaand hulpmiddel een karweitje van 5 minuten.

Ik heb vandaag dezelfde gekocht, ook om m'n stuurhuis te flushen wat heb jij er voor betaald als ik vragen mag? Mijne was 23,50

Edit: vandaag dus stuurhuis geflushed, en een nieuw reservoir gemonteerd!
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.02.2015 - 18:08  ·  #2730
Quote door GRUNNS60

Dapper. :thumb: Ik ga binnenkort deze eens proberen: http://www.buyincoins.com/item/22581.html#.VNT2Xi5r614.
ga vanavond in mn onverwamde loods op de brug mn stuurhuis maar eens goed bekijken en als er iets aan te stellen is; stellen. Anders vaststellen dat t een nieuwe wordt. onverwamd maar zonder wind en niet op de grond liggen is toch beter denk ik :D

Nou, dapper... bittere noodzaak... Maar met deze ervaring in gedachten rijd ik volgende keer liever naar jouw onverwarmde loods... succes morgen, man. Ook een fijn klusje.
Selected quotes for multi-quoting:   0