Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 22.02.2015 - 18:09  ·  #2896
Spatlappen aan de achterzijde gemonteerd en nieuwe stuuruitslagbegrenzers gemonteerd. Gewassen, ook een deel van de motorruimte. Servotankje lekte van de week iets op de retourleiding. Gefixed en bijgevuld. Alleen die vette zooi die achterblijft. Dasty is your friend! :lol:
Knarf05
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 22.02.2015 - 19:02  ·  #2897
Na een veel te lange avond stappen en BOB zijn en dus pas om half 6 in bed te hebben gelegen , ging om 7.30 de wekker weer >_< ...om 8u vertrokken naar Opmeer om daar een setje velgen op te halen . Ritje van 350 km , en met het zonnetje zo op je bakkes helemaal niks mis mee :police: . Eenmaal thuis de man met de hamer de deur gewezen en de velgen gemonteerd . Resultaat mag er zijn al dacht ik zo :love: . Daarna luchtfilter vervangen , en LMM schoongemaakt.Toen maar besloten om de kvs temp sensor eens te bekijken, deze had al aardig wat aanslag dus gelijk maar even schoongemaakt.Als laatste de brandstoffilter vervangen, ik kon deze in de onderhoudshistorie namelijk niet terug vinden...en jeetje was dat ff nodig....net nog maar even een test lappie gemaakt richting de wasboxen en ik moet zeggen dat ik m'n auto een stuk fijner vindt rijden... al zal dat wel tussen de oren zitten ivm slaapgebrek ...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
volvo355
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 22.02.2015 - 19:05  ·  #2898
Wow :love: die velgen staan mooi onder je wagen. Passen ze zo of moet je centreerringen gebruiken?
gebruiker

Subject:

· 
Posted: 22.02.2015 - 19:12  ·  #2899
Ziet er netjes uit :thumb:
Knarf05
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.02.2015 - 19:17  ·  #2900
Ik heb centreerringen gebruikt, velgen zijn immi's...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 22.02.2015 - 19:25  ·  #2901
Maar wel mooie immi's.
Makkelijk schoonmaken, je kunt er met je hand tussendoor.
Veel plezier ermee.
iceblue
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

bandjes kingforest

· 
Posted: 22.02.2015 - 19:32  ·  #2902
Leuke bandjes ook om die velgen, kingforest zie je regelmatig voorbij komen. Ik heb ze ook er op zitten 235-35-19

Groet, Iceblue (Raymond)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 22.02.2015 - 19:58  ·  #2903
Kinforest? Dat klinkt alsof het thuishoort bij Linglong en dergelijke... Maar ik heb er geen ervaring mee, dus vooroordeel ;)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 22.02.2015 - 20:13  ·  #2904
Niet vandaag, maar de afgelopen 3 weken o.i.d., mijn S80 veel gebruikt om spullen te verhuizen (ik woon nu in Arnhem) en meubels te halen (voornamelijk bij die grote Zweedse meubelboer ;)). Ook al is een S80 geen station, er kan toch belachelijk veel in met de banken plat!
Helaas waren dat ook wel een beetje de laatste kilometers denk ik voor de S80. Ik woon nu 5 minuten fietsen van m'n werk af. De S80 gaat dus alleen maar gebruikt worden in het weekend ofzo, of om een keer boodschappen te doen.
Ik heb al wat rekensommetjes gemaakt om te kijken of ik niet goedkoper uit ben als ik 'kleiner' ga rijden.. (want een S80 is relatief duur om stil te laten staan :P), kleiner is voor mij nog steeds minimaal formaat S60/Mazda 6/Honda Accord ;) (kleiner ga ik niet in rijden). Per maand is dat (aan belasting) eigenlijk nauwelijks goedkoper (2, á 3 tientjes maximaal). Verbruik boeit niet zo veel uiteindelijk, want kilometers maken doe ik toch niet meer. Nu weet ik wat ik heb, en in welke staat de auto verkeerd. Dat is met een andere auto altijd maar afwachten.
Dus voorlopig blijf ik de S80 houden. Alleen parkeren hier in de straat is soms lastig (lees: ik heb de grootste auto, en de plekken zijn niet heel ruim bemeten.. achja, luxeproblemen ;))
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 22.02.2015 - 20:31  ·  #2905
Ik heb vandaag een scheurtje ontdekt in de hoes van de linker fuseekogel. Daar ben ik niet blij mee want dat betekent dat ik mn geplande onderhoud van eind maart (draagarmen, fuseekogels, stabilisatorstangen) nu al moet doen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 22.02.2015 - 20:33  ·  #2906
Dit is een apk afkeurpunt, dus als je apk nog even doorloopt, gewoon wachten, valt niet zomaar uit elkaar, en het is al bijna maart.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 22.02.2015 - 20:40  ·  #2907
Eens, je kunt gewoon even wachten, behalve als je apk moet.
Het duurt wel even voordat ze er zo uitzien. <_<
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 22.02.2015 - 20:42  ·  #2908
Quote door [-Tom-]

Ik heb al wat rekensommetjes gemaakt om te kijken of ik niet goedkoper uit ben als ik 'kleiner' ga rijden.. (want een S80 is relatief duur om stil te laten staan :P), kleiner is voor mij nog steeds minimaal formaat S60/Mazda 6/Honda Accord ;) (kleiner ga ik niet in rijden). Per maand is dat (aan belasting) eigenlijk nauwelijks goedkoper (2, á 3 tientjes maximaal).

Dan zou ik de S80 ook houden inderdaad. Voor het geld hoef je hem niet weg te doen en die besparing van 300 euro per jaar ben je al kwijt voor de komende drie jaar door het verlies bij inruil en het achterstallige onderhoud dat je 'nieuwe' auto toch zal moeten hebben.

Ontopic:
Zelf net nog even de Yatour ingebouwd. USB-aansluiting is dus ook een check, en da's fijn als je meerdere uren per dag in de auto zit :)
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 22.02.2015 - 20:55  ·  #2909
@walter en frank: thanks. Apk loopt tm december dus dan zitten ze er allang onder. Zal morgen wel wat kit op het scheurtje smeren en wat vet erin stoppen.

@tom: ik heb een accord gehad. Fijnste van al mijn autos. Stoelen fijner nog dan van de volvo. Maar schreeuwend duur in onderhoud. Er is bijna nooit iets mee maar als er iets is ben je aan de beurt. En niet courant dus slooponderdelen zijn niet te vinden. Mazda 6 roestgevoelig. Dus ik denk een wijze beslissing.
Knarf05
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.02.2015 - 21:27  ·  #2910
Quote door Piet_piraat

Kinforest? Dat klinkt alsof het thuishoort bij Linglong en dergelijke... Maar ik heb er geen ervaring mee, dus vooroordeel ;)

Ik las de eerste keer dat ik ze zag ''King of Forest'' :lol: , ik dacht krijg nou tieten dat wordt niet rijden als het regent o.O ....
Selected quotes for multi-quoting:   0