Mooie velgen, die Nebula's hierboven.
Ik heb gisteren de Volvo klaargemaakt voor een lange reis. Olie gepeild, banden op spanning, flashlube gepeild, alle losse zooi eruit, navi erin...gas op die lollie!
radio swap uitgevoerd en DAB+ antenne geplaatst.
Dat laatste is nog niet helemaal goed gegaan en verdient nog wat aandacht maar had wat haast om op tijd in Elst te zijn.
Ik wilde vanmorgen naar Elst voor de meeting en opening nieuwe pand Volvotune en Volvoservice maar zomaar van de ene op de andere dag doet mijn v70 het niet. Stap in wil de sleutel ronddraaien en motor gaat een paar keer rond waarop de boordcomputer zegt "Immobilizer" zie handleiding? Via forum gezocht en geeft men aan iets met de sleutel of transponder? Andere reserver sleutel geprobeerd en doet ook niets. Na accu polen los gehaald te hebben voor een reset bleef de klacht bij het eerste.
Heb een accu gehaald en erin gezet, na het proberen te starten kreeg ik als melding, guard beperkt, ABS en STC service vereist, guard volledig en tenslotte weer die immobilizer melding.
Wat een rot dag, wie kan mijn volvo uitlezen op zondag 15 maart, uiteraard tegen reiskosten. Ik moet er ook mee naar mijn werk?
Voorste lambda vervangen en daarmee hopen van de storing af te zijn.
Verder was ik wel wat klaar met de lijnzaadolie en vandaag voorste strippen en grill in de plasti dip gezet.
Morgen maar eens kijken hoe het staat en verder kijken hoe het zich op termijn gaat houden.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Ikzelf niks eigenlijk, maar Kubo van VolvoService in Elst heeft een nieuwe TCV ingebouwd en de wastegate afgesteld.
Een wereld van verschil ... :thumb: