Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

hoggie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 19.04.2015 - 13:22  ·  #3271
Gisteren maar eens een beurtje gedaan, had nog 1200km te gaan, maar ook een lang weekend Duitsland voor de boeg komend weekend.
Voor de zekerheid maar eens de remmen losgooien rondom, je weet maar nooit..

En ja hoor, rechtsachter was het feest!
De remschijf kwam moeilijk los,maar de voering des te makkelijker!

Nieuwe zomerbandjes op de Ursa's en we kunnen er bijna weer tegen

Luchtfilter,interieurfilter, en brandstoffilter doen we al we terug zijn.
De dag was te kort,want ik had niet op die handremschoentjes gerekend!!
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 19.04.2015 - 13:25  ·  #3272
Afgelopen week de op MP gescoorde achterspatlapjes binnen gekregen en vandaag gemonteerd :-) Daarna 't doppie gewassen en nu ff aan de koffie. Dan kan ik zo eens de poetsmachine gaan gebruiken.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 19.04.2015 - 14:27  ·  #3273
Beter gezegd wat is er met je Volvo gebeurd.
Ik dacht laat ik mn vrouw eens naar haar werk brengen...

Op de rotonde af Hazerswoude dorp is een rotonde, je kunt dan 2 kanten op, Boskoop of Benthuizen en richting Zoetermeer.
Er zat al een tijdje een Seat Ibiza achter mij, die grote risico's nam op de Gemeneweg, inhalen en zo, waar het al helemaal niet mag, en we moesten kennelijk beiden richting Benthuizen ...
Ik reed de ( korte ) invoegstrook op om op de N209 te komen.
Mijnheer moest mij nog even rechts inhalen, maar dat hok trok kennelijk niet snel genoeg op om mij rechts voorbij te komen, ja leuk, beiden op de invoegstrook, maar hij kwam iets te kort aan invoegstrook, ik moest de keus maken of op de andere rijbaan te komen, of hem kennis te laten maken met het Zweedse staal..
Het laatste was het geval dus.
Beiden gestopt, onze vrind kwam briesend op mij af, ( imponeerde mij niet ) en zei je gaf mij geen voorrang...
ik kwam van rechts, haha, ik lachte hem midden in zn gezicht uit, en zei nee eikel, jij sneed mij, nadat je mij rechts inhaalde.
Nou, lang verhaal kort te maken, mijnheer had haast, en weinig zin om te blijven wachten, of om maar iets te doen, en maakte aanstalten om weg te rijden...
Ik zei hem dat hij dat beter niet kon doen, en belde 112, nou spaar je de moeite hoor, die doen geen gooi voor je, zaten zeker aan de koffie.
Wat een slap zootje daar op die meldkamer en de Politie ook, die ik later aan de lijn kreeg, u moet het samen maar oplossen..
Pff, tja, valt niets te halen aan snelheidsboetes... dus geen prio..
Spaar je zelf de moeite maar, ze laten je zo staan, met een jonge man uit Noord Afrika die nota bene ook nog eens in de wagen van een ander reed, en weigerde het schade formulier te tekenen... en heel veel haast had om weg te komen van dit voorval.
Ik ben all risk, maar stel je voor dat he WA bent... dan sta je daar lekker.
In elk geval bond onze vrind in, en gaf zn rijbewijs af, ( had hij al 11 maanden in bezit ) tja vandaar het alfa mannetjes gedrag en de foute inschatting.
Nu de hele zooi opsturen naar de verzekering .... ik heb zn kenteken, en kopie RBW...

Dat was dus mn 7 mnd oude Thor black chrome...
en natuurlijk, scherm, bumper schade en nog wat meer schaafwonden hier en daar.
Nog eens terug gereden, inderdaad een hele korte invoegstrook...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
M@rcel
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 19.04.2015 - 14:33  ·  #3274
AU! :(
volvo355
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 26
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 19.04.2015 - 15:11  ·  #3275
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 19.04.2015 - 16:54  ·  #3276
Zwaar verkeerd natuurlijk, maar wel goed dat je volgehouden hebt en nu dus zijn gegevens hebt. Op die manier maar proberen af te handelen en niet op je eigen verzekering gooien. Want dan gaat jouw premie omhoog, door zijn idioterie!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 19.04.2015 - 17:18  ·  #3277
Dat is lekker, weer zo'n overmoedige straat terrorist.
Ben je mooi klaar mee.
Succes met de afwikkeling.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 19.04.2015 - 17:27  ·  #3278
Das flink verkeerd Raymond!! Duurt natuurlijk weer eeuwen voordat de verzekeringen eruit zijn en er eindelijk betaald word...

Ik heb mn doppie maar eens lekker gewassen, daarna gecleaned en in de smartwax gezet.
En helaas ook er achter gekomen dat ook bij mijn dop de blanke lak van het dak begint los te laten. Het lijkt net alsof hij grijs aan het worden is.. Balen dus, hier ga ik me waarschijnlijk dagelijks aan iriteren...
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 19.04.2015 - 18:03  ·  #3279
Velgen geprobeert schoon te maken maar dat gaat polijsten worden vreest ik.

Ziet er op afstand wel aardig uit maar van dichtbij niet geweldig.
Knarf05
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 20.04.2015 - 18:10  ·  #3280
Gisteren na heeeeeeel lang twijvelen toch de grill gespoten , ziet er aardig uit.
Vandaag even de tol erover gehaald, daarna glaze + wax = shine :police: :police:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: 20.04.2015 - 21:53  ·  #3281
Aanbrengen multiriem was toch nog lastig ivm krappe ruimte bij veerspanner. Zelf maar even speciaalgereedschap 9997109 gemaakt. is loshalen en weer aanbrengen multiriem ook weer een fluitje van een cent. !/2 kop van oud verlengstuk geflext en op stukje ijzer gelast voila.

TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

· 
Posted: 21.04.2015 - 04:17  ·  #3282
Quote door TPR Powerflush

Beter gezegd wat is er met je Volvo gebeurd.
Ik dacht laat ik mn vrouw eens naar haar werk brengen...

Op de rotonde af Hazerswoude dorp is een rotonde, je kunt dan 2 kanten op, Boskoop of Benthuizen en richting Zoetermeer.
Er zat al een tijdje een Seat Ibiza achter mij, die grote risico's nam op de Gemeneweg, inhalen en zo, waar het al helemaal niet mag, en we moesten kennelijk beiden richting Benthuizen ...
Ik reed de ( korte ) invoegstrook op om op de N209 te komen.
Mijnheer moest mij nog even rechts inhalen, maar dat hok trok kennelijk niet snel genoeg op om mij rechts voorbij te komen, ja leuk, beiden op de invoegstrook, maar hij kwam iets te kort aan invoegstrook, ik moest de keus maken of op de andere rijbaan te komen, of hem kennis te laten maken met het Zweedse staal..
Het laatste was het geval dus.
Beiden gestopt, onze vrind kwam briesend op mij af, ( imponeerde mij niet ) en zei je gaf mij geen voorrang...
ik kwam van rechts, haha, ik lachte hem midden in zn gezicht uit, en zei nee eikel, jij sneed mij, nadat je mij rechts inhaalde.
Nou, lang verhaal kort te maken, mijnheer had haast, en weinig zin om te blijven wachten, of om maar iets te doen, en maakte aanstalten om weg te rijden...
Ik zei hem dat hij dat beter niet kon doen, en belde 112, nou spaar je de moeite hoor, die doen geen gooi voor je, zaten zeker aan de koffie.
Wat een slap zootje daar op die meldkamer en de Politie ook, die ik later aan de lijn kreeg, u moet het samen maar oplossen..
Pff, tja, valt niets te halen aan snelheidsboetes... dus geen prio..
Spaar je zelf de moeite maar, ze laten je zo staan, met een jonge man uit Noord Afrika die nota bene ook nog eens in de wagen van een ander reed, en weigerde het schade formulier te tekenen... en heel veel haast had om weg te komen van dit voorval.
Ik ben all risk, maar stel je voor dat he WA bent... dan sta je daar lekker.
In elk geval bond onze vrind in, en gaf zn rijbewijs af, ( had hij al 11 maanden in bezit ) tja vandaar het alfa mannetjes gedrag en de foute inschatting.
Nu de hele zooi opsturen naar de verzekering .... ik heb zn kenteken, en kopie RBW...

Dat was dus mn 7 mnd oude Thor black chrome...
en natuurlijk, scherm, bumper schade en nog wat meer schaafwonden hier en daar.
Nog eens terug gereden, inderdaad een hele korte invoegstrook...

Goed, dus ik naar de Polizei gegaan en het verhaal voorgelegd, alleen mijn kant in kunnen vullen, weet alleen de de naam van de bestuurder, en rbw nummer en kenteken, dus geen verzekering, naam van eigenaar van de wagen ( man was dat overigens niet ) bla bla..
De man woont in jullie gemeente ( toevallig is Ter Aar en Nieuwkoop samen gesmolten ) dus wat nu..
Antwoord: Nou de man heeft z'n gegevens achtergelaten, dus is het geen verlaten van de plek van het ongeval.
Ik zei ja, kijk eens hier, ik heb helemaal niets staan van de tegenpartij..
Schadeformulieren zijn vrijblijvend kennelijk. je HOEFT niets in te vullen, laat je RBW zien, dan heb je jezelf bekend gemaakt...
Men doet geen ene gooi voor je, zoek het maar uit, stuur maar door naar de verzekering en die zoeken het onderling wel uit.. ( terwijl wij lekker koffie drinken op het bureau ) ( ze liepen allemaal met een beker rond daar )
Vroegen geen naam tegenpartij, schrijven niets op, zak maar gewoon lekker in de stront.. stond binnen 2 min weer buiten...
Echt een fijn land geworden, als dat het beleid nu is.
Valt er iemand met een fiets, en staat weer op, staan er ( ten overvloede ) 5 Politiewagens bij... tja, zo zit dat dus hier, tegenwoordig.

Dus, moraal van het verhaal, zorg dat je all risk verzekerd bent, want je bent vogelvrij in dit land, men komt niet eens uit de stoel voor je, zoek het maar lekker zelf uit, en dat het een welles - nietes verhaal gaat worden, dan is dan gewoon jouw probleem.

Hufterig rijden/en gedragen word beloond dus...

Al ik nu WA zou zijn zou dus ik een groot probleem hebben, men doet dus helemaal niets voor je, dus bereid je zelf maar voor op een touwtrekspelletje als de tegenpartij niet meewerkt... ook dat kan hier dus.
Aanrijding veroorzaken, rijbewijs laten zien, en je kunt binnen 1 minuut weer doorrijden, dan weten jullie het ook, dat is volledig legaal hier..
Dus niet meer moeilijk langs de rijbaan staan, en dat formulier invullen, gewoon de ander laten doodvallen, en je gaat 100% vrij uit. zo werkt dat in ons fijne land...
R-W
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.04.2015 - 05:19  ·  #3283
Hoe grieplig het ook is voor je, moet je die gegevens niet gewoon bij je verzekeraar inleveren en het hen laten uitzoeken?
TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

· 
Posted: 21.04.2015 - 05:59  ·  #3284
Dan krijg je een welles - nietes verhaal, tegenparij zegt dat hij voorrang heeft, rechts inhalen en mij afsnijden omdat de invoegstrook kort was, net even voor willen piepen dus, hij reed achter mij.Geen PV, geen rapport, geen invulling van schadeformulier.... dan ben je vogelvrij en mag je hopen dat je er zelf goed vanaf komt, de verzekeraars waren er niet bij......
R-W
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.04.2015 - 07:37  ·  #3285
Politie ook niet en idd is een schadeformulier invullen helaas geen verplichting. Gewoon jouw kant van het verhaal invullen, evt foto's toevoegen, verklaring erbij dat je bij de politie bent geweest en dat tegenpartij geen zin had om te blijven, evt rechtsbijstand vast inlichten en hen het toch laten uitzoeken. Als het belang groot genoeg is, doen ze daar wel wat mee. Hoe dan ook, sterkte met de afronding en gelukkig geen persoonlijke schade (hoop ik?).
Selected quotes for multi-quoting:   0