Vandaag ingespoten met kruipolie (geen WD40), komende week op de brug de-en monteren. Alle gereedschappen bij de hand. Verwacht geen onoverkomelijke problemen.
Wel even belangrijk, maak de naaf, waarin het wielager komt goed schoon.
Dit voorkomt dat je over een jaar nog eens het wiellager hoeft te vervangen.
(Als het aluminium niet goed schoon is, gaat het verder met corroderen en zal het lager naar buiten drukken.
Dit is miniem, maar genoeg om deze om zeep te helpen).
Vandaag ingespoten met kruipolie (geen WD40), komende week op de brug de-en monteren. Alle gereedschappen bij de hand. Verwacht geen onoverkomelijke problemen.
Beschik over steeksleutel 34 mm, die hiervoor benodigd is.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Kreeg je ze makkelijk los? De mijne heb ik destijds wel een uurtje mee gevochten.
Ze zaten wel lekker vast door corrosie in de passing. Er moest wel een dunne beitel aan te pas komen, om en om rechts/links een tik en dan komen ze wel vrij snel los.
De passing vervolgens goed schoon gekrabd en ingespoten met keramisch vet.
Ik dacht overigens dat de aandrijfas er helemaal uit moest om bij de boutkoppen te komen, maar dat hoefde gelukkig niet. As maximaal naar binnen drukken en dan (voor het linker wiel) maximaal naar rechts sturen. Door de speling die de aandrijfas dan krijgt, kan je er net langs met de ratel. Scheelt weer een uitlijnbeurtje
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).