Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

PvL
Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 07.11.2015 - 14:50  ·  #3976
Vandaag de onderste motorsteun (die aan de distributiezijde) vervangen.
Was in 212000 km. toch een fractie ingezakt (kwestie van een paar mm). Voel echter geen verschil in rijgedrag.

Tevens twee stadslichtjes vervangen (1 led was hemelen). Dat klusje kostte bijna net zoveel tijd als de steun vervangen!
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 08.11.2015 - 08:02  ·  #3977
Gisteren een mini flush van het stuurhuis gedaan. Het resultaat was iets anders dan op dit forum besproken, maar verder OK. Na het een kant op draaien en leeghalen van het reservoir -donkere olie-, bijgevuld en de wielen de andere kant op gedraaid, maar de vloeistof zakte niet echt en bleef mooi groen. Daarna maar gestart en paar keer de wielen gedraaid. Toen was het wel donker.
Dus nog een keer eruit gezogen en bijgevuld. Merk weinig verschil maar het is preventief. :-)
Ik heb maar een paar keer een trilling in het stuur gemerkt afgelopen weken, dus ik veronderstel dat ik er op tijd bij was.
DJ
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 08.11.2015 - 08:24  ·  #3978
Gisteren maar eens wat zaken gedaan die ik nog wilde doen sinds de aanschaf. Bougies, luchtfilter en interieurfilter vervangen, ledjes gemonteerd (thanks Irv!), remschoentjes geïnspecteerd (waren nog zgan) en handrem gesteld, spiegelkappen vervangen (eentje was dof), en uitlaatsteunen proberen te vervangen. Laatste waren echter de verkeerde, dus dat komt nog.

Tevens geprobeerd oliebeurt te doe , maarrrr: filterbehuizing zit zó vast (ook met warme motor) dat ik 'm er niet af kreeg (had geen reserve liggen en was bang dat ik 'm zou breken). Nu dus maar een reserve halen en dan poging 2. Iemand nog tips?

Temp sensor koelvloeistof is onderweg dus dat staat ook nog op het lijstje. Misschien toch maar eens een WDB aan gaan maken...
wannahaveV70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 08.11.2015 - 12:07  ·  #3979

Vanmorgen na een lange boswandeling weigerde de V70 alle dienst; cv deed het niet meer, alle interieurverlichting wel maar bij starten: nichts! Uiteraard begon ik meteen weer voor de bedrading in m'n achterklep te vrezen.. Zekeringen checken, die van de cv lag er uit, vervangen en naar huis gereden.

Na een kop koffie de boel losgetrokken en ja hoor, zie boven... Een wonder dat het überhaupt nog gefunctioneerd heeft!

Wordt de 2e plek van reparatie en daar ben ik niet zo dol op. Ik denk dat ik de draden vervang, maar dan moet ook de de plugjes (juiste woord?) in de stekker zien te vinden.

Als iemand weet waar ik ook deze kan bestellen, hou ik me aanbevolen!

De breuk zat overigens daar waar de draadboom vast zit met een tiewrap-plug aan de carrosserie; deze zat zeer strak waardoor de boel gewoon kapot getrokken is. De rest van de draadboom is ongeschonden.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.11.2015 - 12:59  ·  #3980
Voor toekomstig werk aan de volvo . voor de komende 120k olie ,lucht , interieur en diesel filters geregeld .
8X olie (ga om de 15k olie beurtje doen. 4x interieur filter. 2x luchtfilter (hoeft maar 1x60k ) . en 2x dieselfilter .
Totaal was ik 143euro kwijt.
niet slecht dacht ik .
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.11.2015 - 13:25  ·  #3981
Olie gewisseld, wederom Petronas Syntium 5000XS erin gemikt. Vida erbij en servicemelding gereset. Tevens de intervalmeldingsignalisatie(3x woordwaarde) aangepast naar 12500km :yes: .
Verder geen bijzonderheden geconstateerd. Volgend weekend nieuwe draagarmen eronde, begint toch wel iets te rammelen :D .
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 08.11.2015 - 18:21  ·  #3982
Vandaag mijn interieur verlichting vervangen voor led.
Staat een stuk beter.
Na vervangen deed mijn instap verlichting, kofferbak licht en ecc verlichting niks meer.

Ik balen en alle zekeringen nagekeken maar alles in orde.
Rijdt ik de garage van de AH in werkt alles in eens weer.
Kennelijk gekoppeld aan een licht sensor....
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 08.11.2015 - 19:19  ·  #3983
Quote door Plein69

Kennelijk gekoppeld aan een licht sensor....

Klopt, is normaal bij een fase2. :yes:
Confus
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 08.11.2015 - 20:32  ·  #3984
Gisteren ff olie wissel incl filter. Mocht wel weer, na 17000km... :)

Vanmiddag op jacht gegaan naar resonanties... Eerste stap was de banden checken op hoogteslag. Dat hebben de achtbanden en linksvoor een klein beetje en rechtsvoor iets meer. Daarna gewisseld voor mn winterbanden, maar ook deze hebben een beetje hoogteslag. Dus niet veel wijzer geworden... :(
hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 09.11.2015 - 12:31  ·  #3985
Ikzelf heb niks aan de Volvo gedaan, maar iemand anders heeft wel wat aan de Volvo gegaan :devil:
Gistermiddag lekker met de kids en hond naar het bos geweest, en vanmorgen zag ik dat de bumper van Danielle haar V70 een beste schaafplek had rechts achter. De bumper sluit rondom ook niet mooi meer aan. Moet op de parkeerplaats bij het bos zijn gebeurt, want daarna het de auto rits op de oprit gestaan.
Toch prettig dat de dader op het kerkhof ligt........
Binnenkort maar eens ergens op een brug zetten om te kijken of ik de boel weer passend kan krijgen.
Rene volvo v70 T5
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 11.11.2015 - 14:01  ·  #3986
Vandaag mag ik eindelijk me v70 t5 weer ophalen bij Dennis in Elst, sinds ik heb hem heb al behoorlijk wat geld uitgegeven aan achterstallig onderhoud. Na aankoop meteen een grote beurt laten geven en toen was er geconstateerd dat er een lekkage was keerring distributie zijde waardoor de distributie vervangen moest worden ook meteen de waterpomp vervangen.

De automaat bak preventief laten spoelen, stabilisator stangen rondom vervangen, draagarm rubbers voor, schobreker achter,nieuwe achterlicht unit en velgen voor de winterbanden.

Constateerde weer een lekkage van olie en eigenlijk meteen een afspraak gemaakt met Dennis van volvoservice daar staat hij sinds afgelopen zaterdag.

Dennis heeft een technische keuring gedaan en nog wat punten opgemerkt die vervangen dienen te worden, wat ook allemaal nu gedaan is.
-carterventilatie die was compleet verstopt en advies voor een oliedruk herstel deze doe ik later.
-achterste nokkenaskeerring
-voorveerpootrubbers
-voorveerpoot lagers

Weer een behoorlijke rekening hoop dat het nu even klaar en ik weer volop kan genieten, want als hij eenmaal rijdt is het om verliefd op te worden.

Wil nog een aantal zaken aanpakken;
-oliedrukherstel
-airintake
-chippen
-ramen blinderen of sunny boys
-grom inbouwen met Bluetooth
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 11.11.2015 - 14:09  ·  #3987
Vanochtend de olie van het stuurhuis vervangen.
Was aardig zwarte substantie die er uit kwam.
Na ander halve liter was het weer mooi groen.
Morgen nog een half litertje gebruiken om door te spoelen dan moet het weer goed zijn.

En 2 lampen in mijn mistlichten voor gedaan.
Bleken er niet in te zitten.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.11.2015 - 18:37  ·  #3988
Olie wissel gedaan , eerste keer voor deze auto een 2013 D5
Viel met toch wat dingetjes op die anders zijn dan met de vorige v70 2006 185pk d5
.

Voor de auto staand , zit het oliefilter een stuk hoger , links op de hoek , en een beetje schuin je kunt er een stuk makkelijker bij , wel de dynamo afdekken (staat ook in vida ) zodat je geen olie in krijgt .
Ook is de filter behuizing iets anders van vorm en is de o-ring anders van vorm en makkelijker/sneller te vervangen .
Bodem afdekplaat is ander materiaal , veel harder en er zit geen laag schuim op , wat vol met water gaat zitten over de jaren doordat er ergens een gaatje in komt of buitenste plastic laag poreus wordt .

Besloten om elke 15k de olie te wisselen , en dan met 30k zoals voorgeschreven door Volvo , de rest van de filters etc .
volvo355
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 26
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 13.11.2015 - 20:34  ·  #3989
Quote door olaf

Olie wissel gedaan , eerste keer voor deze auto een 2013 D5
Viel met toch wat dingetjes op die anders zijn dan met de vorige v70 2006 185pk d5
.........
Bodem afdekplaat is ander materiaal , veel harder en er zit geen laag schuim op , wat vol met water gaat zitten over de jaren doordat er ergens een gaatje in komt of buitenste plastic laag poreus wordt .

Zat er bij jouw V70 een laag schuim op? De bodemplaat op onze 2006 V70 is helemaal gemaakt van plastic.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.11.2015 - 21:37  ·  #3990
Zat inderdaad een in plastic gekleed laag schuim op . heb ik verwijderd omdat het vol met water zat .
Selected quotes for multi-quoting:   0