Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

TeunEbb
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Leeftijd: 32
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 01.12.2015 - 08:35  ·  #4111
Een opel astra meegekregen. <_< De S60 staat bij de garage dynamo vrijloop poelie moest vervangen worden, bewoog wel 8 mm op en neer over de lengte richting. en een vreselijk katten gejank :( mocht er niet meer mee veder rijden. Maar als het goed is kan ik hem vanavond weer ophalen :D
Hans oet Twent
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 01.12.2015 - 08:49  ·  #4112
Quote door TeunEbb

Een opel astra meegekregen. <_< De S60 staat bij de garage dynamo vrijloop poelie moest vervangen worden, bewoog wel 8 mm op en neer over de lengte richting. en een vreselijk katten gejank :( mocht er niet meer mee veder rijden. Maar als het goed is kan ik hem vanavond weer ophalen :D

Zo ben ik eens tijdens een rally uitgevallen door de dynamo poelie. Dat was iets met peren. Tijdens de hergroepering de kap omhoog en proberen te fixen. Op de verbindingsetappe naar KP 3 stuk gegaan. Je kunt niet zonder dat ding.
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 32
Subject:

· 
Posted: 01.12.2015 - 08:54  ·  #4113
Quote door Hans oet Twent

Zo ben ik eens tijdens een rally uitgevallen door de dynamo poelie. Dat was iets met peren. Tijdens de hergroepering de kap omhoog en proberen te fixen. Op de verbindingsetappe naar KP 3 stuk gegaan. Je kunt niet zonder dat ding.

Helaas kun je idd niet zonder <_< Gok dat je in de rally geen astra als vervangend vervoer heb gekregen xD
Hans oet Twent
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 01.12.2015 - 09:56  ·  #4114
Quote door TeunEbb

Quote door Hans oet Twent

Helaas kun je idd niet zonder <_< Gok dat je in de rally geen astra als vervangend vervoer heb gekregen xD

Nope, op de trailer en op huus op an.
Bert69
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 03.12.2015 - 01:08  ·  #4115
Quote door Piet_piraat

Quote door Bert69

Nadat er bijna 5 jaar niets (naast een beetje standaard onderhoud) aan de auto hoefde te gebeuren was het nu tijd, of beter gezegd, was ik nu aan de beurt:

---

Kan de jongtimer hopelijk weer even vooruit :-)
Aardig lijstje, maar eigenlijk staat er nog steeds niets geks tussen. Olie, filters en wat slijtagedelen. Ik ben jaloers ;)

Ja, klopt. Had nog wel een of twee draagarmen verwachten of iets dergelijks maar was niet nodig. Remmen wel, vooral handremblokken, voering lag los in de trommel en had maar zo vast kunnen slaan tijdens het rijden, geluk gehad :D
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 03.12.2015 - 11:47  ·  #4116
1,5 liter olie bijgevuld. :shame: :shame: :shame: Olielampje bleef iets te lang branden bij starten. Volgens mij voor het laatst 10.000km geleden gecheckt. Stond onder het onderste streepje. Behoorlijk ook. Oeioei.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 03.12.2015 - 11:50  ·  #4117
Zéker OEII !!

Toch maar ff vaker controleren ;-)
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 03.12.2015 - 12:54  ·  #4118
Laatste fase van de 0-tuning onderzijde afgerond. Binnenste en buitenste stuurkogels vernieuwd en opnieuw uitgelijnd. De S60 draait optimaal, binnenkort de carterpan er onder vandaan om O-ringen te vervangen en de carterventilatie vervangen. Hoef ik me daarover geen zorgen meer te maken.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.12.2015 - 14:49  ·  #4119
Quote door PDJ

Zéker OEII !!

Toch maar ff vaker controleren ;-)

Stond scheef op de oprit, dus een echte ramp was t nog niet, maar toch.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.12.2015 - 16:00  ·  #4120
Als je de zaak toch los hebt, is het een kleine ingreep, de binnenste kogels ook te vervangen. Het lastigste is nog de nieuwe stofhoezen over het stuurhuis te manoeuvreren. Merkbaar in stuurgedrag? Nauwelijks, maar ze waren ook niet echt ver weg!
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.12.2015 - 16:27  ·  #4121
Idd. Hoe heb je ze vastgemaakt? Tiewraps of slangenklem?
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: 03.12.2015 - 18:08  ·  #4122
wat is er lastig aan die stofhoezen? sprak hij eigenwijs.. :shame: tape over schroefdraad en even wielen naar links en rechts en ze zitten er toch zo om? bij mijn met slangenklemmen. :thumb:
SvenSka75
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 03.12.2015 - 22:27  ·  #4123
Vandaag nieuwe voorste lambdasonde erin gezet, melding van tijdens uitlezen, tevens nieuwe LMM erin gezet, puur preventief, heb nog geprobeerd de achterste lambdasonde te vervangen, maar kreeg hem niet los, maar mee gestopt voordat het echt donker werd, van het weekend maar eens op tijd aan beginnen, iemand nog tips? Pijp opwarmen? De achterste geeft overigens geen meldingen, dus ook preventief. Maar wat een verschil qua lopen nu, ik kocht de auto al met oplichtend motorblokje, recent even tijdelijk een iCarsoft 906 aangeschaft( tzt komt er vida, maar daarvoor zal ik eerst een nieuwe laptop moeten aanschaffen) en zodoende en mede dankzij forum de oorzaak van het motorblokje achterhaald. Nu sparen voor een CFE
folke3
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.12.2015 - 22:48  ·  #4124
Quote door GRUNNS60

wat is er lastig aan die stofhoezen? sprak hij eigenwijs.. :shame: tape over schroefdraad en even wielen naar links en rechts en ze zitten er toch zo om? bij mijn met slangenklemmen. :thumb:

Frank: Het zal aan de bereidwilligheid van het rubber hebben gelegen zich naar de vorm en afmeting van het stuurhuis te willen voegen. Vastgezet met Tyreps en de kleine kant met de originele klem. Het illustreert meer, hoe eenvoudig het de- en monteren van de kogels is gegaan. Natuurlijk voor jou interessant: Hoe lang heb je er over gedaan? Rechterzijde ca. 20 minuten en de linkerzijde 18. Exclusief opruimen van oud ijzer en verpakking. Wel op de brug uitgevoerd.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: 03.12.2015 - 23:36  ·  #4125
Mooi snel Folke. had best in 30 min gemogen hoor :lol: bij die hoezen herken ik wel dat je het stuur even moet draaien om ze niet te hoeven uitrekken bij bevestiging. of paste ie gewoon niet lekker om het stuurhuis?
Selected quotes for multi-quoting:   0