Op de sloop (Hunterparts) High Performance voordeur speakers en 2 tweeters gehaald.
Ik had niet veel tijd vanochtend (moest nog wat andere dingen doen en daarna naar een receptie).
Dus deurbekleding los: tweeters geplaatst; ging prima, gewoon de dummy eruit en deze erin klikken.
Maar die popnagels van de speakers eruit boren.. man, man dat ging niet snel! Na 3 min op 1 popnagel was de accu al leeg - het is een simpel geval- en boortje niet veel soeps meer - popnagel zat er nog gewoon in.
Dus maar alles maar weer in elkaar gezet, de tijd vloog voorbij.
Ik had toch naar Bigdog moeten luisteren en een 6 mm cobalt boortje moeten halen bij de bouwmarkt.. maar omdat dan nog ff op de fiets te moeten doen zag ik vanochtend niet zitten.
De volgende keer hopelijk beter en dan met een elektrische boor oid.
Daarnaast vond ik het veeeel te koud in die polderwind.. ik wil graag een verwarmde en ruime garage voor dit soort klussen. :yes:
Het klinkt wel een stukje leuker met die tweeters en de versterker (die is een paar week geleden geplaatst). :thumb:
Vanochtend naar Heining geweest om de schade achter de bumper te en. Lijkt mee te vallen. Heeft aan twee kanten een deukje, lijkt het, maar de bumperbalken op onderdelenlijn zien er ook zo uit. Weinig aan de hand dus.
Ha! Kwam net nog foto van de condensorwissel 2 weken terug tegen. Bumper ziet er net zo uit als toen.
Twee naafkapjes verwijderd, centrale bouten eruit. Nieuwe bouten erin en klaar. Een hele klus Ben nu wel van het rotgeluid af bij het inschakelen van de versnelling (standjes P en R op de automaat).
Dit gaf een harde tik maar is nu weg.
Weer een goed ritje gedaan op de nieuwe fiets. nog steeds tevreden.
Wel vandaag zo'n dikke modder...
Banden op 2.1 bar en nog geen grip. Was echt TE gek vwb water en modder. Na 35km was ik vandaag echt op van door de modder ploegen. De modder zat in mijn oren en mijn rode jas en zwarte broek, waren echt bruin.
De volvo dient altijd als drager van de fiets. Mag nu wel van binnen weer eens uitgemest worden. Gaat nu toch een beetje onze 'rotzooi' auto worden. Onderhoud is belangrijk, maar ik wil hem ook gewoon goed kunnen gebruiken.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Na wat leesvoer te hebben doorgewerkt heb ik de banden nu op 2.6 gezet, was 2.3. Volgens velen te laag, ben benieuwd of ik verschil merk. Ook de wieltjes gewassen (van alle auto's) was nodig, er is donderdag zelfs gestrooid hier De rest wordt een andere keer gewassen.
Na wat leesvoer te hebben doorgewerkt heb ik de banden nu op 2.6 gezet, was 2.3. Volgens velen te laag, ben benieuwd of ik verschil merk. Ook de wieltjes gewassen (van alle auto's) was nodig, er is donderdag zelfs gestrooid hier De rest wordt een andere keer gewassen.
Voor winterbanden gelden echter iets andere regels, aangezien bandenspanning seizoensgebonden is. Een thermodynamisch proces, dat isochoor heet, zorgt voor een direct verband tussen temperatuur en druk. Een hogere temperatuur leidt tot een hogere druk, terwijl een lagere temperatuur in een lagere druk resulteert. De bandenspanning van winterbanden is dus lager dan die van zomerbanden. Een temperatuursverschil van 10 °C gaat komt overeen met een verschil van 0.07 bar. Om dit proces tegen te werken, wordt het sterk aangeraden om de bandenspanning van winterbanden met 0.2 bar te verhogen.
bandendruk
Heb zelf stikstof in de banden, kan er gratis aankomen, anders had er geen geld voor uitgegeven. ben Sinterklaas niet :kerstman:
En vandaag was er dus tijd voor het plaatsen van mijn HU-803 en mijn Grom. Aangezien ik nog niet veel autoklus ervaring heb was ik een beetje terughoudend.... achteraf viel het allemaal wel mee. Dankzij het forum en diverse filmpjes op youtube is het goed te doen. De radio is zonder probleem aangesloten..... alle lampjes doen het en hij herkend de GROM. Bleek dat de verkoper van de radio me ook getrakteerd heeft op drie cd's die er nog in zaten.
Helaas is er nog geen geluid omdat mijn PA300 nog niet is aangesloten. Hij ligt te wachten. Inmiddels aangesloten op de radio. Alleen de rode en bruine draden moet ik nog verbinden.... jammergenoeg ligt er geen snoertje waarop ik kan aansluiten. De orginele Volvo instructie waar naar in menig bericht wordt verwezen laat zien dat er wordt aangesloten aan de binnenzijde van de dorpel.... voor mij onduidelijk omdat er veel draden liggen. Heeft iemand een duidelijke foto van welke draden/ hoe aan te sluiten? Het zou prettig zijn om geluid in mijn toendratank te hebben......
Inmiddels ook twee high performance achterspeakers op het forum gevonden......
Tijdens het optillen van de beschermhoes van mijn versnellingspook trof ik een grijze steker aan. Iemand enig idee waar deze voor bedoeld is? Kan ik mijn auto verwennen met nog een upgrade?
Bij mij zat de voedingskabel niet in de dorpel maar onder de passagiers stoel.
Als je daar de vloerbekleding weg haalt ligt daar een verzameling kabels. Bij mij zat daar de voedingskabel op vast getaped.
Je zal daarvoor waarschijnlijk wel de stoel moeten verwijderen.
Je kan in de zekeringkast naast het linker portier kijken of bij zekering 17 aan beide kanten een metalen klip te zien is. Als dat zo is kan je er van uit gaan dat de voedingskabel ergens moet liggen.
VolvoRuud
Forumlid.
Geslacht: Locatie: West Brabant Berichten: 33 Geregistreerd: 08 / 2015
Dank je..... probleem was met de stoel om de beschermkapjes achter te verwijderen. De kapjes voor waren er zo uit. Het lijkt alsof ze geborgd zijn met een pinnetje.... heb je er ervaring mee?
Ik heb de versterker er wel ingekregen maar met moeite..... en hij ligt nog los omdat ik de bouten er niet in krijg zonder gepiel....
Ok, stoel moet er dus toch uit.... zal wel volgend weekend worden.....
Ben juist blij dat de olie nog helder is na 7500 km Tom.
Helder betekend niet dat de olie doorzichtig is natuurlijk maar gewoon nog schoon en niet vervuild/smerig/verband.
Olie uit een diesel is idd snel zwart ipv de kleur die je er in gooit maar kan daarin tegen wel helder blijven als je motor schoon draait en weinig inwendige vervuiling heeft.
Lekker aan de poets geweest. Even de DAP over de velgen gehaald met mijn favoriete ultimate compound van meguiars. Morgen nog een waxje er op en ze kunnen de winter aan.
En rijden met 2.6 in de banden is een stuk beter (dan de 2.25 die er altijd in zat); meer comfort, soepeler over drempels, directer bij het remmen, iets strakker door de bocht, aanrader!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).