oei blij dat je dat gevonden hebt. ik morgen apk van de V70. Vandaag gewassen en binnen beetje fris gemaakt. Dat werkt beter voor de Apk boys and girls
Weer een bobine laten vervangen, deze keer nr 3. Nog 3 te gaan...
Gelukkig snel weer op weg geholpen door Raaijmakers volvo uit Mierlo en ook nog voor een prima prijs :thumb:
Gisteren bij Martin MMTS geweest, omdat ik merkte dat de auto de neiging had te gaan driften, of in ieder geval niet mee strak stuurde. Ik kan dat altijd goed testen bij de overgang Zwolle A 28 naar A 50 richting A'doorn. Ik schrok ervan hoe slecht de wegligging was. Sluipt er langzaam in én daarbij kraakte de wagen steeds meer tot ik er bijna gek van werd. Ik dacht dat kraken komt van achterkant. Ik kon gisteren bij Martin terecht en na een testritje bleek het kraken bij de voorkant weg te komen. Advies, nieuwe schokbrekers en veren. dus een dagje MMTS en was er gezellig en de auto werd vakkundig gemaakt. Alleen wat al opviel was dat de oude veren één winding kleiner waren dan de nieuwe veren, duidelijk te zien als je ze naast elkaar zet. Meteen de opmerking; ja 275dznd Km eronder dan krijg je dat verschil. Klinkt logisch maar bleek toch iets anders aan de hand te zijn. Eenmaal gemonteerd, wat nog een stevig klusje was omdat de moeren muurvast zaten en alleen de brander oplossing bracht, bleek de auto veel te hoog op de wielen te staan. Balen. Meteen de leverancier gebeld. Die wist het ook niet en zou terug bellen. Martin pakt de doos nog even en peutert de sticker eraf om te zien welke sticker eronder zit. en ziedaar: blijken die veren van een XC70 te zijn en die zitten er nu nog onder. Maar ik kan je vertellen dat rijdt niet fijn. Het is alsof de auto onder stroom staat. Van die heel lichte prikkels overal met name de bodem, en dat voel je door de schoenen heen en als je al een tijdje thuis bent heb je nog een raar gevoel in de benen. Maar wegligging super en kraken is helemaal weg. Volgende week weer terug naar Martin om er de juiste maat onder te zetten. Een voordeel de moeren zitten nu normaal vast.
Ik heb hetzelfde gehad aan het begin van het jaar toen ik er nieuwe veren (van Skandix) er onder had zitten. Het leek wel alsof ik in een Citroen DS reed
Ik had de pech dat Skandix er van overtuigd was dat ze de juiste veren geleverd hadden, en ik de boom in kon qua terugsturen.
Gisteren bij Martin MMTS geweest, omdat ik merkte dat de auto de neiging had te gaan driften, of in ieder geval niet mee strak stuurde. Ik kan dat altijd goed testen bij de overgang Zwolle A 28 naar A 50 richting A'doorn. Ik schrok ervan hoe slecht de wegligging was. Sluipt er langzaam in én daarbij kraakte de wagen steeds meer tot ik er bijna gek van werd. Ik dacht dat kraken komt van achterkant. Ik kon gisteren bij Martin terecht en na een testritje bleek het kraken bij de voorkant weg te komen. Advies, nieuwe schokbrekers en veren. dus een dagje MMTS en was er gezellig en de auto werd vakkundig gemaakt. Alleen wat al opviel was dat de oude veren één winding kleiner waren dan de nieuwe veren, duidelijk te zien als je ze naast elkaar zet. Meteen de opmerking; ja 275dznd Km eronder dan krijg je dat verschil. Klinkt logisch maar bleek toch iets anders aan de hand te zijn. Eenmaal gemonteerd, wat nog een stevig klusje was omdat de moeren muurvast zaten en alleen de brander oplossing bracht, bleek de auto veel te hoog op de wielen te staan. Balen. Meteen de leverancier gebeld. Die wist het ook niet en zou terug bellen. Martin pakt de doos nog even en peutert de sticker eraf om te zien welke sticker eronder zit. en ziedaar: blijken die veren van een XC70 te zijn en die zitten er nu nog onder. Maar ik kan je vertellen dat rijdt niet fijn. Het is alsof de auto onder stroom staat. Van die heel lichte prikkels overal met name de bodem, en dat voel je door de schoenen heen en als je al een tijdje thuis bent heb je nog een raar gevoel in de benen. Maar wegligging super en kraken is helemaal weg. Volgende week weer terug naar Martin om er de juiste maat onder te zetten. Een voordeel de moeren zitten nu normaal vast.
Ik ben altijd benieuwd wat nou zoiets kost aan manuren en onderdelen (misschien kan ik die xc70 veren wel overnemen )
Geen idee hoelang je ze in je bezit had, maar bij een webshop heb je als consument het recht om 14 dagen retour te zenden EN ontvangst van het volledige aankoopbedrag inclusief eerste verzendkosten.
Bron webwinkelrecht.nl: (is voor mensen die een webshop willen opzetten)
Uitpakken en uitproberen
Om aan alle fabeltjes een einde te maken: Het retourrecht geldt ook als de klant het product heeft uitgepakt en zelfs als hij het heeft uitgeprobeerd. Een gesloten of oorspronkelijke verpakking kan derhalve geen harde eis zijn in uw retourvoorwaarden.
Als er echter slijtage of schade is opgetreden die u kunt aantonen, dan bent u gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag. Deze schade moet ontstaan zijn doordat de consument meer heeft gedaan met het product dan nodig is om te beoordelen of hij het wil houden en om de belangrijkste kenmerken te controleren. Vaak verkopen webwinkels dergelijke retouren als demomodel of aan een handelaar. De vergoeding is dan gelijk aan het verschil tussen de nieuwprijs van het product en het bedrag waarvoor u het kunt doorverkopen.
Uitzonderingen op het recht van retour
Leveranciers van bederfelijke waren, losse tijdschriften of loterijkaartjes hoeven zich geen zorgen te maken: dit recht van retour geldt niet voor hen. Ook bij zaken die specifiek voor een klant worden gemaakt of aangepast (denk aan een Tshirt met fotoprint of een zakdoek met geborduurd monogram), kan de klant geen aanspraak maken op retour. Bij het aanbod van dergelijke producten dient u wel duidelijk te vermelden dat het herroepingsrecht is uitgesloten.
ik heb het hele spul laten vervangen dus schokdempers en veren. ik bedoel als het een aan de beurt is is de ander niet veel beter aan toe. maar de spullen waren van Martin en die gaat ze zsm weer demonteren en de juiste maat er op doen. nou aan arbeidsuren valt dat wel mee hoor. het is in principe een standaard klus maar vraagt wel even het juiste gereedschap, vooral om de demper in de veer te krijgen. maar i.i.g. een stuk voordeliger een heeeeel stuk voordeliger dan bij de dealert..
Hier is vandaag het rubber vervangen van de vulslang van de tank. Was ook erg gescheurd. Kosten onderdeel: 9,95 ex, maar ja 4 uurtjes arbeid. Is gewoon een rotplek om bij te komen en vooral bij de XC70.
Mijn eigen V70 maar weer eens voorzien van nieuwe olie en filter, zat er al weer 15000km in.
En uitgelezen, geen storing, zag wel dat de Standkachel alweer 1035 uur heeft gebrandt in de V70 sinds ik hem heb ingebouwd...