Afgelopen maandag gaf mijn prehistorische parrot CK3100 dan toch de geest. Hij deed al vaker "vreemd"; soms wat piepsignalen, verwarde een melding van Flitsmeister met een oproep waar die vervolgens in bleef hangen en wou op het laatst soms niet meer uit. Na het verwijderen van de contactsleutel bleef ie dan op "Tot Ziens" staan, wel vriendelijk, maar vervolgens kan je hem niet meer gebruiken totdat je de stroom onderbreekt..

Maandag dus de accupool er maar even af (ik wist/weet niet op welke zekering dat ding zit..) en dit is wel makkelijk. Ik heb dit al een keer of 5 moeten doen afgelopen half jaar voor deze issue... Maar toen kwam ie niet meer terug maar bleef op "No signal" staan. Vgls wat Google-fu er op los gelaten; kan alleen nog gefixt worden via een Parrot kabel a 50 euro, geen optie dus.
Ik wou nog 1 ding proberen voordat ik een nieuwe carkit koop; en dat is het blauwe kastje (de bluebox, junctionbox) vervangen. Bij een knakker in Lelystad voor 20 euro eentje gekocht. Afdingen lukte me niet, hij had een doos vol, wist van de handel in die ouwe meuk blijkbaar.
Zojuist de boel opengemaakt, bij mij zat ie onder het stuur aan de rechterkant.
Oude lijk eruit, kastje van MP er aan, accu min-pool weer terug en proberen... en ja hoor. Pairen kostte paar pogingen, maar uiteindelijk weer contact!
Deze week even kijken bij de flitspalen hoe dit kastje nu reageert op de meldingen van mijn smartphone...