Zal vanavond naar de garagebox lopen om de S voorzichtig te vertellen dat-ie wat harder moet gaan werken. Als pleister voor de troost krijgt-ie de forumsticker opgeplakt, dat zal het leed wat verzachten.
Vandaag weer onderhoud uitgevoerd aan de S60: Motorolie, oliefilter, dieselfilter, interieurfilter, luchtfilter. Daarnaast de remklauwen gangbaar gemaakt (gehouden, want ik doe dat standaard) en de EGR mixer en slangen ontdaan van alle prut. Na afloop de auto even snel gewassen en voorzien van een nieuwe laag Collinite.
Ik kan weer rijden naar de 565.000km
Gisteren bij Nordicar mijn S60 flink onder handen laten nemen.
Distributieriem en waterpomp etc. vervangen.
Olie en filters vervangen.
Helaas was het voor de distributieriem nog niet tijd, maar mijn waterpomp was lek/kapot. Gezien de hoeveelheid arbeid heb ik de distributieriem alvast maar laten doen. :thumb:
Leuke bijkomstigheid: Mijn distributieriem stond kennelijk niet op tijd. Dus hij liep niet zoals het zou moeten. Nu even mijn verbruik afwachten, maar hij rijdt al een stuk soepeler .
Lampjes, Lampjes, LAMPJES! Binnen een week 3 lampjes mogen vervangen (rem-, dimlicht en nog een ander lampje achter). Wel apart dat er 3 stuk gaan op zo'n korte termijn.
Als het maar niet de drie zelfde waren die je als laatste hebt vervangen. Overigens heb ik weer eens het dimlicht van de KA van mijn vrouw mogen vervangen,dan kun je dus het binnen spatbord verwijderen om erbij te kunnen.
Gister kwam de bestelling van Parts4Swedes binnen: nieuwe ruitenwissers (de vorige Valeo's hielden het, geen idee waarom!, slechts 2 maanden uit; verder ook een Forté PowerSteeringTreatment meebesteld. Direct even toegevoegd. Baat het niet dan schaadt het niet.
Verder alvast spulletjes besteld voor de volgende beurt: Olie(filter), interieur- en luchtfilter. Gelijk even 10 afdichtringen voor de carterplug gedaan. Dus ik kan voorlopig weer vooruit. Ik weet inmiddels: als ik het gevoel krijg dat die beurt gedaan moet worden, duurt het wachten me altijd te lang. Die ergernis wil ik nu voorkomen.
Trouwens, DPD/PostNL/GLS rijden af en aan deze week. Via Topbanden vier stuks Nokian WR A4 (225/45 r 17 94) besteld. Gelukkig iemand gevonden die ze voor weinig wil monteren. Ben benieuwd hoe ze bevallen. Ik ga ze op de huidige Tucana's leggen. Dat betekent dat mijn 225/45 r 17 91Y Vredestein Ultrac Satin (8.000 km oud; DOT midden '16) te koop zijn. Als iemand interesse heeft, dan weet je met wel te vinden. Hebben uiteraard op een perfect uitgelijnde auto gelegen.
Al met al een gelukkig mens. A.s. maandag APK. Gok zo dat 'ie d'r in één keer doorkomt. Zonder bijzonderheden wordt dan ook de Geartronic gespoeld. Nou, en dan vind ik het voorlopig wel goed. 343.000 km op de klok. Zo ongeveer helemaal stage zero. En hij rijdt werkelijk als een zonnetje! #tevredenvolvorijder.
Gister kwam de bestelling van Parts@Swedes binnen: nieuwe ruitenwissers (de vorige Valeo's hielden het, geen idee waarom!, slechts 2 maanden uit; verder ook een Forté PowerSteeringTreatment meebesteld. Direct even toegevoegd. Baat het niet dan schaadt het niet.
Verder alvast spulletjes besteld voor de volgende beurt: Olie(filter), interieur- en luchtfilter. Gelijk even 10 afdichtringen voor de carterplug gedaan. Dus ik kan voorlopig weer vooruit. Ik weet inmiddels: als ik het gevoel krijg dat die beurt gedaan moet worden, duurt het wachten me altijd te lang. Die ergernis wil ik nu voorkomen.
Trouwens, DPD/PostNL/GLS rijden af en aan deze week. Via Topbanden vier stuks Nokian WR A4 (225/45 r 17 94) besteld. Gelukkig iemand gevonden die ze voor weinig wil monteren. Ben benieuwd hoe ze bevallen. Ik ga ze op de huidige Tucana's leggen. Dat betekent dat mijn 225/45 r 17 91Y Vredestein Ultrac Satin (8.000 km oud; DOT midden '16) te koop zijn. Als iemand interesse heeft, dan weet je met wel te vinden. Hebben uiteraard op een perfect uitgelijnde auto gelegen.
Al met al een gelukkig mens. A.s. maandag APK. Gok zo dat 'ie d'r in één keer doorkomt. Zonder bijzonderheden wordt dan ook de Geartronic gespoeld. Nou, en dan vind ik het voorlopig wel goed. 343.000 km op de klok. Zo ongeveer helemaal stage zero. En hij rijdt werkelijk als een zonnetje! #tevredenvolvorijder.
Ik heb de voorganger, de WR A3 (215/45/17), op mijn Impreza en ben daar zeer over te spreken.
Een Ford Ka is een prima auto om lekker mee door de bochten te knallen . Vele kilometers in de Ka van mijn moeder mogen rijden toen ik net mijn rijbewijs had.
Vanavond de veerpootlagers vervangen. Ze maakten wat herrie als je de wielen verdraaide op de brug. Er zat ook ietsje speling op. Maar tot mijn verbazing hebben de nieuwe lagers ook ietsje speling. Blijkbaar hoort dat zo?