Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

seanv70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 18.12.2016 - 13:11  ·  #5821
Niet zozeer wat ik vandaag heb gedaan maar deze week.

Maandag met de auto naar rica geweest en laten chippen, voor maximale vermogen gekozen voor de 2.4d dit staat nog lekker misleidend op de achterklep maar heeft nu 253pk :devil:
Gelijk luchtfiltet vervangen op aanraden voor een K&N inleg filter.

Helaas woensdag met pech langs de kant van de weg, kon niet meer ontkoppelen. Dealer had donderdag pas tijd voor diagnose en vrijdag voor reparatie. Drukgroep en koppeling stuk.

Was dus erg duur weekje :(

Maar geniet nu weer met volle tevredenheid van de tuning!!
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 18.12.2016 - 13:37  ·  #5822
Eindelijk tijd voor de banden wissel.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 18.12.2016 - 18:29  ·  #5823
Quote door hermanusb

Een jaar geleden was dit niet zo maar nu kan ik geen foto meer fatsoenlijk plaatsen zonder hem eerst te moeten bewerken.

:dont:
Een jaar geleden was de boardsoftware hier precies zo als nu.
Misschien eens opletten hoe je de foto's neemt, want dat neemt de boardsoftware exact zo over.
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 20.12.2016 - 18:55  ·  #5824
Vandaag weer een aangenaam dagje bij MMTS gehad. Kleine beurt voor de V70 met wat extra's:
-Er zat sinds korte tijd een rammel bij de multi-riem. Dit bleek veroorzaakt door een overleden spanrol en de vrijlooppoelie van de dynamo. Nu weer heerlijk stil.
-Tevens had ik sinds de montage van de winterwielen een trillend stuur bij afremmen van hoge snelheid. Dit bleek veroorzaakt te worden door de poedercoating die op het montagevlak en het centergat zat van de velgen zat. Na dit blank te hebben gemaakt weer een mooi trillingsvrije auto.
-En wat me nog het meest heeft verrast is de injector-flush. De benzinetoevoer wordt dan afgekoppeld en uitgeschakeld en de motor loopt dan een tijdje op het magische goedje van BG (zie foto). Aan het rookpluimpje wat toen ontstond zag je dat het geen overbodige luxe was. En het resultaat is dat de motor nu wat feller op het gaspedaal reageert en dat de verbruiksmeter gunstigere waarden laat zien. Eerst zakte het verbruik vanaf 120 km/h onder de 1 op 10 en nu pas vanaf 140 km/h :-)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
JackC70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.12.2016 - 15:13  ·  #5825
Nieuwe wiellagers links- en rechtsachter en nieuwe gasveren voor de kofferdeksel gemonteerd. Allemaal zo gepiept maar jammer dat de nieuwe bouten van de wiellagers niet passen. Had ik op youtube filmpjes ook al gezien en is inderdaad zo helaas.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 23.12.2016 - 19:17  ·  #5826
Vandaag het luchtfilter maar vervangen. Van de zomer al een keer flink uitgeschud en de stofzuiger er op gezet, vandaag toch alvast maar een nieuwe in geschoven. Stond eigenlijk voor de klusmeeting op het programma, maar het was zulks lekker weer...

Verder de vloeistoffen gecontroleerd, en het olieverbruik valt ook reuze mee. Een halve liter op 5000km is niet slecht...

En als laatste een paar druppels superlijm tussen de delen van de Chinese klapsleutel laten vallen. Die kwamen te regelmatig los van elkaar. Lijkt nu een stuk steviger...
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.12.2016 - 21:34  ·  #5827
Quote door VolvoS60Racer

Quote door Gerald de Groot
Eerst zakte het verbruik vanaf 120 km/h onder de 1 op 10 en nu pas vanaf 140 km/h :-)

Is ook je poelie + spanrol vervangen? Kan ook nog meespelen......maar lijkt me een prettige verbetering, zal de motor ook fijn vinden.

Poelie en spanrol zijn beide inderdaad vervangen. Martin had ze gelukkig op voorraad.
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.12.2016 - 08:01  ·  #5828
Van de week nog even aan het hobbyen geweest om de uitlaatuitsparing van de bumper wat op te leuken. Hij is geïnspireerd op de R-uitvoering, maar dan voor een enkele uitlaat.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 24.12.2016 - 08:16  ·  #5829
Dat heb je mooi gedaan. :thumb:
Toevallig nog een how to hiervan ? :shame:
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.12.2016 - 10:34  ·  #5830
Eerst met karton en tape de basisvorm gemaakt, vervolgens met plamuur het model verstevigd en in model geschuurd. Toen de pasvorm goed was, het model ingesmeerd met boter en hier huishoudfolie over geplakt. Vervolgens de buitenzijde bekleed met een dun laagje glasvezelmatjes en kunsthars. Na uitharden het model verwijderd. De raakvlakken met de bumper vervolgens ingetaped en ook voorzien van een dun laagje glasvezelmat/kunsthars en direct daarna het nieuwe kapje er in gedrukt. Na uitharding het geheel weer verwijderd van de bumper en van binnenuit de boel verder verstevigd met laagjes glasvezelmat. Toen dit weer hard was heb ik de overbodige uitsteeksels er afgeschuurd en met plamuur het uiterlijk weer mooi glad gemaakt. Voor nood is hij nu even met een spuitbusje zwart gemaakt en kijk nu even of het goed gaat met de warmte van de uitlaat.
Begin januari worden bumpers, stootlijsten en onderrand in kleur gespoten. Als het kapje de temperatuurtest heeft doorstaan, dan wordt deze ook mee gespoten in kleur.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 24.12.2016 - 10:47  ·  #5831
Gaaf gemaakt Gerald.

Die temperatuur zou ik me niet druk over maken.
Verwacht niet dat die zo heet zal worden.

En anders kachel zwart gebruiken...
PvL
Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

· 
Posted: 24.12.2016 - 11:33  ·  #5832
Echt heel mooi gedaan Gerald!
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 24.12.2016 - 13:17  ·  #5833
Dat heb je mooi gemaakt.
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.12.2016 - 14:32  ·  #5834
Allen dank :yes:
Vandaag even met de stoelverwarming aan het prutsen geweest. Die is van de week doorgebrand (met een kleine botsing tot gevolg) en ik miste hem nu al. Na het los wippen van de elektrische stoelbediening, heb ik een paar bevestigingsdraadjes van de bekleding losgehaald en daar kwam de boosdoener al in beeld. De doorgebrande draadjes weer om elkaar gewikkeld, gesoldeerd, ingetaped en het weggebrande schuim weer opgevuld. Er is wel een soort kraaienpoot in het leer ontstaan door de plaatselijke hitte. Hopelijk blijft het heel. Maar de bilgrill cq. eierwarmer doet het weer.
En over het kleine botsinkje, mijn vrouw stond achter een auto voor een rotonde te wachten. De auto voor haar begon te rijden, mijn vrouw uiteraard ook en toen zag ze plotseling een rookwolk uit de stoel. Ze keek uiteraard geschrokken naar beneden en op hetzelfde moment ging de auto voor haar weer stil staan. Ze zag het net te laat en gaf haar voorganger een minimaal tikje. Gelukkig hebben we zelf geen schade.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 24.12.2016 - 14:55  ·  #5835
Was dit veel werk?
Selected quotes for multi-quoting:   0