Vanmorgen samen met Peter71 naar Elst gereden om de Volvo s80 onder handen te laten nemen door Obbe.
Bij aankomst goed ontvangen en kregen ook een kop koffie aangeboden in een goed ingerichte werkplaats waar erg veel bedrijvigheid was. Mijn auto werd eerst aan Vida gehangen en eerst door Dennis bekeken omdat Obbe iets gezien had.
De kabelboom zat olie op en de bemanteling was weg en de draden waren zichtbaar. Daarnaast lekte de carterontluchting wat.
Beiden gaven voor de eco-tune geen belemmering maar werden wel als advies te reparen gegeven.
Hierna nam Obbe ons mee in zijn kennis van de Volvo. We kregen een goede uitleg van wat Obbe deed en ging doen. Ondertussen werden alle 0-waarden bepaald. Toen dit eenmaal gedaan was werd de ECM eruit gehaald en ging Obbe zijn ding doen en genoten wij nog even van een bakje koffie.
Eenmaal klaar nam Obbe ons nog even mee in de schema's van mijn getunede ECM en ook hier kregen we uitleg wat alles een beetje doet als je gas geeft zeg maar. Het was een technisch verhaal wat wel duidelijk was overigens. Hierna de ECM weer terugplaatsen en proefrijden.
Je merkt meteen dat de auto soepel rijdt en vlot en mooi schakelt. Ook bij het gas intrappen merk je een wezenlijk verschil.
Hierna nog even teruggeweest en de boel afgerond en een certificaat bij de Volvo gekregen alsmede ook een sticker. Deze onder de motorkap geplakt omdat niet iedereen hoeft te zien dat ik ietsjes meer heb gekregen.
Obbe (Volvotune) en Dennis (volvoservice) bedankt!