Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 
 
 
 
 
Leo456
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ardêche, Frankrijk
Leeftijd: 66
Berichten: 19
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 23.10.2018 - 18:03  ·  #7501
Quote door Blade

Nie best nie, lpg?


Yup :-(
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5222
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 23.10.2018 - 18:05  ·  #7502
Niet fijn. Succes met herstel Leo! Zal wel een verbrande klep in zitten.

Heb je al een cilinderlektest gedaan?
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 746
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 23.10.2018 - 18:27  ·  #7503
Quote door Leo456

Wat ik vandaag aan mijn volvo heb gedaan? compressie gemeten!

Grrrr!
3e cilinder: 0 bar


Welke auto? De 99-er of '02? Als het de 99er betreft kan het zijn dat de auto nog koud is en de klepstoters zich moeten vullen.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 37
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 23.10.2018 - 19:13  ·  #7504
Quote door Blade

Quote door Ed

Ik ben het met Blade eens. En ik vraag me af of je echt wel meer licht hebt dan origineel. Heb je al getest in het donker?


Goedkope of dure led, apk goed of niet, ze geven allemaal vervelend strooilicht. Leuk hoor voor je mede weg gebruikers, midden in de nacht.


Zeker in de koplampen van volvo.


En ik snap zelf natuurlijk ook wel wat een grootlicht is en wat het doet.


Mijn nieuwe Passat heeft volledige originele LED koplampen en ik wil echt nóóit meer anders!
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5222
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 23.10.2018 - 19:16  ·  #7505
Ik had het anders moeten neer zetten.

Ik bedoel de aftermarket. Dus de setjes die in halogeen koplampen worden gezet.

In jouw passat zit het meer dan snor, incl automatische hoogte verstelling.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 37
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 23.10.2018 - 19:19  ·  #7506
Quote door Blade

Ik had het anders moeten neer zetten.

Ik bedoel de aftermarket. Dus de setjes die in halogeen koplampen worden gezet.

In jouw passat zit het meer dan snor, incl automatische hoogte verstelling.


Dat dacht ik eerlijk gezegd al. Ik gruwel zelf ook van de aftermarket xenon/led/kleurtjes lampen. 9 van de 10 keer is het gewoon slecht en/of verblindend. Enkele uitzonderingen daar gelaten, maar die moet je met een loep zoeken.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 2022
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 23.10.2018 - 19:21  ·  #7507
Quote door Ed

Quote door Leo456

Wat ik vandaag aan mijn volvo heb gedaan? compressie gemeten!

Grrrr!
3e cilinder: 0 bar


Welke auto? De 99-er of '02? Als het de 99er betreft kan het zijn dat de auto nog koud is en de klepstoters zich moeten vullen.


En dan heb je geen compressie ??
Zo werkt het niet denk ik .
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5222
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 23.10.2018 - 19:25  ·  #7508
Quote door Jack van Iersel

Quote door Blade

Ik had het anders moeten neer zetten.

Ik bedoel de aftermarket. Dus de setjes die in halogeen koplampen worden gezet.

In jouw passat zit het meer dan snor, incl automatische hoogte verstelling.


Dat dacht ik eerlijk gezegd al. Ik gruwel zelf ook van de aftermarket xenon/led/kleurtjes lampen. 9 van de 10 keer is het gewoon slecht en/of verblindend. Enkele uitzonderingen daar gelaten, maar die moet je met een loep zoeken.


Kleurtjes heb ik totaal geen moeite mee.

Ik ben zelf helemaal gek van de franse gele lampen. Maar ik verblind er niemand mee (halogeen). En bij de apk mag alles prima blijven zitten.
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 746
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 23.10.2018 - 23:42  ·  #7509
Quote door olaf

Quote door Ed

Quote door Leo456

Wat ik vandaag aan mijn volvo heb gedaan? compressie gemeten!

Grrrr!
3e cilinder: 0 bar


Welke auto? De 99-er of '02? Als het de 99er betreft kan het zijn dat de auto nog koud is en de klepstoters zich moeten vullen.


En dan heb je geen compressie ??
Zo werkt het niet denk ik .


Nou dat dacht ik wel. De oude volvo’s hebben er een handje van om als je de auto even start en meteen weer afzet de stoters vol te duwen waardoor de kleppen letterlijk open blijven staan. Bij de volgende start gaat destartmotor dan heel snel rond en wil uiteraard niet aanslaan. Pas na heel lang starten krijg je de stoters weer leeg, komt er weer compressie en slaat uiteindelijk de motor al proestend aan. Komt heel regelmatig voor en is vervuiling van de stoterbussen.
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 24.10.2018 - 06:00  ·  #7510
Met alle respect, maar dit klopt niet helemaal.... De eerste hydraulische stoters van Volvo liepen juist leeg (na leeftijd en vervuiling), als je dan de motor starte moesten de stoters zich eerst vullen wat altijd een getik gaf. De 850 alter I stond erom bekend. Dit gerammel kon rustig een 10 minuten duren. De 2e serie stoters hadden dit veel minder (zijn ook gemonteerd in de 850 alter 2, x70 classic, S60 / V70N) maar een stoter blijft nooit zo vol staan dat hij een klep los drukt, kan ook niet door het systeem.

Wat je kon doen om de vervuiling tegen te gaan was een klein beetje ATF bij de motorolie, motor even laten draaien en dan de olie aftappen en nieuwe, iets dunnere, olie erin. Net zoals je doet bij sterk vervuilde motoren met ATF om schoon te maken van binnen..
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5222
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 24.10.2018 - 06:04  ·  #7511
Naar mijn weten zijn in de N serie alleen vaste geweest? Niet hydralisch.
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 24.10.2018 - 06:12  ·  #7512
De eerste N's hadden de hydraulische stoters Poika (2000-2001), daarna kreeg je de vaste met inspectieluikjes en nog later de vaste die je ook niet meer van buitenaf kon meten qua klepspeling. Die eerste serie motoren kwamen ook zo uit de classic of waren zo overgenomen uit de classic
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5222
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 24.10.2018 - 06:13  ·  #7513
Dus de classic met 2.4i motor met etm is ook hydraulisch?
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 24.10.2018 - 06:15  ·  #7514
Quote door Blade

Dus de classic met 2.4i motor met etm is ook hydraulisch?
Kan, ligt aan zijn bouwjaar. Je kunt het makkelijk zien als je de bougiedeksel eraf haalt. Zie je daar 20 torxboutjes 50 zitten dan zijn het al vaste stoters. Volvo heeft daar best wel een zooitje van gemaakt in het begin omdat je niet wist wat je tegen kon komen.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5222
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 24.10.2018 - 06:18  ·  #7515
Ah ok. Ik kom dus in de eerste serie’s altijd die torx boutjes tegen.

Ik dacht dat bij de switch naar 2400cc ze helemaal over gingen op vaste.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0