Mijn V70 had na 16,5 jaar en 360k een zwaar bekraste voorruit wat vooral bij laagstaande zon erg hinderlijk kon zijn. Je kijkt dan behoorlijk vast op alle krassen van zo’n gehavende voorruit.
In april hoorde ik tijdens de rit naar mijn werk 2 x kort achter elkaar een harde tik van iets dat tegen de voorruit kwam maar ik zag zo direct geen extra schade.
Toen mij dochter een aantal dagen later bij me in de auto zat viel haar een flinke ster in de voorruit op, maar deze zat voor mij als bestuurder schuin achter de binnenspiegel. Daarom zelf niet eerder gezien. Na een aantal dagen zag ik dat t sterretje al een beetje begon te scheuren.
Vandaag is er daarom een nieuwe voorruit geplaatst door Carglass, ik hoef niets bij te betalen omdat de auto nog altijd All-Risk verzekerd is. Eerlijk gezegd was ik deze keer blij met die ster want zo’n zwaar gehavende voorruit is erg hinderlijk bij laag staande zon.
Mijn V70 had na 16,5 jaar en 360k een zwaar bekraste voorruit wat vooral bij laagstaande zon erg hinderlijk kon zijn. Je kijkt dan behoorlijk vast op alle krassen van zo’n gehavende voorruit.
In april hoorde ik tijdens de rit naar mijn werk 2 x kort achter elkaar een harde tik van iets dat tegen de voorruit kwam maar ik zag zo direct geen extra schade.
Toen mij dochter een aantal dagen later bij me in de auto zat viel haar een flinke ster in de voorruit op, maar deze zat voor mij als bestuurder schuin achter de binnenspiegel. Daarom zelf niet eerder gezien. Na een aantal dagen zag ik dat t sterretje al een beetje begon te scheuren.
Vandaag is er daarom een nieuwe voorruit geplaatst door Carglass, ik hoef niets bij te betalen omdat de auto nog altijd All-Risk verzekerd is. Eerlijk gezegd was ik deze keer blij met die ster want zo’n zwaar gehavende voorruit is erg hinderlijk bij laag staande zon.
dat moet ik eigenlijk ook doen, er zit bij mij een barst rechtsonderin, gelukkig ben ik er voor verzekerd.
even een vraagje , ben je tevreden over de service van Carglass ?
Vandaag onze nog af te leveren V70 uit 2006 vast verzekerd, All Risk ging niet meer volgens mij, alleen nog WA Plus?
Wij hebben de V70 uit 1997 gewoon WA Casco (volksmond all-risk) verzekerd. Kost weinig meer dan beperkt casco en daarom hier voor gekozen.
Bij de laatste storm is een deel van onze schoorsteen naar beneden gekomen en is door de verzekering gewoon vergoed. Schade was toch dik 2500 euro en komt niet van je eigen risico af of van je no-claim korting....
Even een beetje zoeken en je kan hem gewoon casco verzekeren hoor....
Als je niet tegen ruitschade verzekerd bent, vooral niet naar Carglass of Autotaalglas gaan. Die spelen onder één hoedje met verzekeraars en rekenen torenhoge tarieven, zodat mensen zich vooral maar blijven verzekeren (en vice versa krijg je alleen volledige vergoeding als je bij die toko's je ruit laat repareren).
Als je niet tegen ruitschade verzekerd bent, vooral niet naar Carglass of Autotaalglas gaan. Die spelen onder één hoedje met verzekeraars en rekenen torenhoge tarieven, zodat mensen zich vooral maar blijven verzekeren (en vice versa krijg je alleen volledige vergoeding als je bij die toko's je ruit laat repareren).
Klopt Robert. Het gaat namelijk wel van je no-claimkorting af!
Ik liet ook altijd braaf de sterren in de vooruit repareren. Tot ik vorig jaar online zag bij de verzekering dat ik 2 schades had gehad dat jaar... ?? Welke schades dacht ik. Ik rij al vele jaren schadevrij.
Bleken dat de sterretjes van Carglass te zijn. Dus minder hoog in de no-claimkorting
Ze doen het prima overigens, maar als het ergens goedkoper kan betaal ik een volgende keer gewoon uit eigen broekzak.
Had ik ook bij mijn T6.
Uiteindelijk zelf voor 325 een nieuwe voorruit er in laten zetten aan huis.
Geen gezeur met no claim en car glas.
Vandaag groot onderhoud aan mijn ruitensproeier kopjes gedaan op de motorkap.
Nadat ik de V had laten poetsen viel mij op dat mijn spuitmondjes wel heel erg verweerd waren.
En wat wil kort daarna sproei ik en blaas er 1 zo uit de motorkap.
Maar 2 nieuwe gehaald bij de dealer en er in gezet.
Hier heb ik pas de voorruit laten vervangen, maar viel bij mij niet in de schades, of van de no claim korting.
Mijn vorige V70 heeft 3x een nieuwe voorruit gekregen in een tijdsbestek van 4 jaar, geen enkele invloed op de no-claim gehad.
Ook niet op het schadeverleden.
Niet vandaag, maar gisteren een afspraak gemaakt bij forumsponsor TPR Powerflush. Aanstaande vrijdag een HHO motorreiniging voor de V70 en de displaytaal om laten zetten van Duits naar Nederlands.....