Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

BBS
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 27.05.2020 - 20:44  ·  #9001
Handrem proberen af te stellen. Voor de APK is het net voldoende maar je trekt hem alsnog door de rem heen als je iets gas geeft. Wordt nog een leuke puzzel zo.....

Verder nog wezen kijken op autobandenmarkt welke banden we gaan nemen. Worden in elk geval geen dure, deze banden zijn na 20k alle 4 zo goed als glad.....
ikbat
Subject:

· 
Posted: 27.05.2020 - 20:59  ·  #9002
Met de banden heb ik ook.

Ik gooi er voortaan ieder jaar nieuwe B merk banden op.
En dan all season.

Heb er nu kumho solus onder zitten, en kan je zeggen, die bevallen me heel goed.

De grip is lekker, en weinig geluid.
Ook niet veel lood nodig gehad voor het balanceren.

En voor de prijs van rond de €200.- is het ook minder erg om ze over een jaar weer te vervangen.
Remco1978
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.05.2020 - 21:15  ·  #9003
Quote door FrankK

Remco,

Wat rekent de dealer daarvoor?

Stuur me maar bericht. De dealer is wel duurder als andere aanbieders. Heb hiervoor gekozen omdat ze in de buurt zitten en de vrouw komt er langs als ze naar dr werk moet. Mocht er n keer wat zijn is dat voor in de toekomst wel erg makkelijk.
epz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 27.05.2020 - 21:58  ·  #9004
lampjes in de spiegels preventief vervangen en de rails van de ruiten met ptfe droog behandeld
Wilmans
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 29.05.2020 - 10:57  ·  #9005
Eerst naar van de Berg ivm met schade (pffffffff) en door naar Van Hoepen om de olieboot te herstellen .
Was op de brug nog lastig te zien ( op gepaste afstand even mee gekeken ) waar het exact vandaan komt tis nogal een vette boel
Maar ook door het gierende geluid wat hij maakt en de kleur olie is er een kleine verdenking richting de pomp van de stuurbekrachtiging we wachten het af

Heerlijk in de showroom bij Van Hoepen staan kwijlen bij een Volvo V60 T3 Summum pffffff das ook wel een mooie bak hoor en 1600kg trekgewicht is toch wel interessant ivm met sleurhut en boot .we gaan gewoon door met kwijlen .
.
Spier1968
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 29.05.2020 - 12:31  ·  #9006
Vanmorgen bij TPR Powerflush in Ter Aar geweest om de V AWD te trakteren op een HHO motorreiniging. Oude olie afgetapt (diep zwart en oud), spoelolie erin, apparaat aangesloten op het inlaattraject (lmm losgemaakt) en daarna ruim een uur stationair draaien aan de machine op de spoelolie... Lekker buiten in het zonnetje zitten kletsen onder het genot van koffie. Apparaat losgekoppeld, brug omhoog en de spoelolie er weer uit laten lopen: wat een bagger kwam er uit.
Oliefilter vervangen, nieuwe olie erin en even laten draaien. Olie verder bijgevult en daarna de display links op Nederlands gezet, het Duits begon toch te irriteren.
Wat gelijk opvalt na het starten is dat de motor veel rustiger/stiller loopt, wat ook duidelijk te merken was tijdens de rit terug naar huis. Oh ja, en daar ook gelijk een setje nieuwe originele Volvo bougies meegenomen op advies van Raymond, gezien de staat van de olie zullen die ook wel een keer vervangen mogen worden. Dat gaan we dan binnenkort maar even doen als de motor is afgekoeld. Al met al een prima bestede ochtend zo.
Gero
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.05.2020 - 13:29  ·  #9007
Met de V70R naar Car Cool systeem geweest voor een aircoservicebeurt, volgens de papieren was het weer 2 jaar geleden.
Breda - Helmond , een uurtje rijden, dat is wel te doen, alleen die 100 km/h rijden dat is wel irritant.
Ze hebben het systeem leeggehaald en bij gevuld , was toch 90 euro kwijt, kan weer 2 jaar mee.
Gelijk een afspraak gemaakt voor volgende week, dan is de Volvo 850 aan de beurt.
Munckhof
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.05.2020 - 15:42  ·  #9008
Vanmiddag bij GS powerflush de bak laten spoelen. Ik meende dat de auto nog best prima schakelde maar het is toch een heel verschil met de nieuwe olie erop.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 29.05.2020 - 19:01  ·  #9009
Quote door Munckhof

Vanmiddag bij GS powerflush de bak laten spoelen. Ik meende dat de auto nog best prima schakelde maar het is toch een heel verschil met de nieuwe olie erop.

Ik mag toch hopen dat de nieuwe olie erin zit in plaats van de op :D
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 29.05.2020 - 20:30  ·  #9010
Vandaag verse 0w30 van Castol en nieuwe koelvloeistof.
Wat er uit kwam was een bruinige drap.

Daarna nog nieuwe remblokjes achter gemonteerd. Vorige week remschijven achter vervangen. Was ik vergeten mijn blokken mee te nemen.

O en handrem gesteld.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 29.05.2020 - 20:44  ·  #9011
Is en blijft een hobby auto vandaag nieuwe bougies en schone olie er in gegooid. Incl zo een goedje wat je voor de wissel er gooid om tereinigen. Gut wat was t zwart wat er uit kwam😲
BBS
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 29.05.2020 - 20:56  ·  #9012
Quote door Gero

Met de V70R naar Car Cool systeem geweest voor een aircoservicebeurt, volgens de papieren was het weer 2 jaar geleden.
Breda - Helmond , een uurtje rijden, dat is wel te doen, alleen die 100 km/h rijden dat is wel irritant.
Ze hebben het systeem leeggehaald en bij gevuld , was toch 90 euro kwijt, kan weer 2 jaar mee.
Gelijk een afspraak gemaakt voor volgende week, dan is de Volvo 850 aan de beurt.

Ik moet eigenlijk ook een keer heen. Tis toch 170 km enkele reis vanaf mijn huis. Ik denk volgend jaar met de airco check meet van het 850 forum en dat ik nu dat ding gewoon ff laat leeg trekken en vullen. Airco doet het nog wel maar duurt allemaal net ff wat langer voordat ie echt koud is. Het is toch al weer 3 jaar geleden dat CCH er naar gekeken heeft.... Net nadat Dirk deze S60 RN motor ingebouwd heeft met alle andere hulp..... Die 3 graden uitblaastemperatuur haalt ie sowieso niet meer. :D
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 30.05.2020 - 15:20  ·  #9013
Vandaag kwam een pakketje van Lichtex aan, ik had een setje Osram Night Breaker xenon besteld.
Gelijk maar even erin gezet... Wat een verschil! Ik denk dat ze eerdaags de geest hadden gegeven.
Zometeen het webdagboek bijwerken met meer foto's, ook van de chrome look bolletjes in de richtingaanwijzers achter.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
M95
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 30.05.2020 - 15:50  ·  #9014
Gisteren is de distributie vevangen en vandaag een luchthoorn geplaatst. Leuk geluid :)
Duidelijk
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Homepage: duidelijk.nl
Subject:

· 
Posted: 30.05.2020 - 19:15  ·  #9015
Vandaag de bekende gordelstoppers van de achterbank vervangen. 2 misten al en verhinderen daardoor dat de rugleuning weer normaal recht konden.

Selected quotes for multi-quoting:   0